TOP!
Over een week of 6 a 7 gaan we alles weer in orde maken!
Mochten er mensen zijn die het leuk vinden om mee te doen laat dit dan nu aub al weten zodat we voortijdig kunnen zien of we het gaan redden.
Ok we zijn inmiddels 7 weken verder en als we Robbiedoes en ChrisN mee tellen komen we op 24 donateurs uit. Een mooi aantal, en daarvoor dank allemaal! Echter met bedrag dat er virtueel is komen we misschien tot de helft van wat we nodig hebben voor een Mascleta Junior Nocturna. Ookal zouden er een aantal donateurs bij komen en wellicht geven sommigen meer dan het minimum bedrag (Ik ben zelf ook bereid om meer dan de 50euro te geven) dan komen we denk ik realistisch gezien niet op het bedrag dat we nodig hebben.
Nu doe ik hierbij een ander voorstel. Wellicht is dit wel niet te doen of mocht Tony er op de voorgestelde manier geen zin in hebben, maar ik wou voorstellen om een
Desperta Hollandesa er van te maken. Halveren we het minimum bedrag en kopen we er een blokken (dag)showtje van.
Dan neemt iedereen een pakje truenos mee en gaan in het mooiste geval met een aantal mannen van de cassal van Falla 99 al knallend door de straten. Als afsluiter van de desperta een traca en een mooie show die we met de donaties kopen. Door de nieuwe regels zal er wel geen 50mm geschoten kunnen worden maar die 30mm professionele
knalblokken knallen er ook behoorlijk op los. Samen met wat daylight producten, 30mm crackling blokjes, gil cakes, en een paar
candles kan dat een leuk showtje worden. Zeg maar een dikke inicio met bombardeo.
Op deze manier kunnen we de traditie van de Holandesa doorzetten en is er een leuk samenkomen van Freaks tijdens Fallas. Ik vind het begrijpelijk dat een aantal mensen die nu hebben aangegeven te willen doneren niets in een desperta zien en daarom afhaken. Echter denk ik ook dat doordat het minimum bedrag dan naar 25euro zou gaan er ook een aantal mensen voor wie 50euro te veel was wel mee willen doen.
Ik laat mijn 50euro donatie staan en hoop dat er meer zullen zijn die alsnog meer zouden willen geven. En ik denk/hoop dat er voor 600 tot 800 euro toch wel een leuk blokjes showtje te schieten valt.
Dus laten we een ander onderdeel van het geweldige festival Las Fallas overgieten met Holandesa saus en er een voor Falla99 en alle freaks die meedoen onvergetelijke desperta van maken. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.