Initiatief 'Nederlandse' Mascleta (miniatura) Fallas 2013

VvanVuurwerk

Registered User
Laten we de ''offerte'' die Tony heeft gevraagd afwachten.
Ivm vergunningen + locatie en ook het bedrag dat door PyroPlop32 werd genoemd, lijkt mij een ''volwassen'' noturana niet haalbaar.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Goed idee.
Ook al kom 14 maart terug van vakantie in Jamaica.
En ben ik niet naar Fallas.
Wil ik toch wel 50 euro doneren.
Goede ideeën moeten beloond worden nietwaar.

omepje

Registered User
een echt fantsoenlijke nocturna kost al gauw zo'n 4 a 5k.

als iedereen maar 100 eurootjes in gaat leggen verlaag mij voorlopig ook maar naar 100 euro.
als er meerdere mensen zijn die er wat meer voor over hebben dan verhoog ik ook wel weer.

kan niet zo zijn dat ik meer dan het dubbele ga betalen dan de gemiddelde inleg :lub:

Voor sommige mensen is 100 euro heel veel en leggen ze die niet zo 'maar' even neer.
Ik zou gewoon blij en dankbaar wezen voor iedere euro.

Laatst bewerkt:

IloveRubro

Registered User
Goed idee!!!
Ik doneer hierbij 75,- euro.
Ik hoop dat de miniatura na 16 maart geschoten gaat worden want, ik zou er graag bij willen zijn.
Heb ik nog twee vragen:
- Is het niet mogelijk om een Mascleta naar Nederland te laten halen/organiseren door de fam. Caballer?
- Weet iemand hoe het programma Fallas 2013 er uit gaat zien vanaf 15 maart?

Tot in Valencia!!!

Laatst bewerkt:

PyroPlop32

Registered User
ik beschuldig verder niemand, ik zeg er verder ook niks over
ik zeg alleen op een nette manier dat ik niet als enige een redelijk groot bedrag wil inleggen

en ik heb 10 boompjes in de tuin staan, helaas groeit er geen cent aan.
ik heb geen kinderen en wat meer centen over voor de hobby.

Voor sommige mensen is 100 euro heel veel en leggen ze die niet zo 'maar' even neer.
Ik zou gewoon blij en dankbaar wezen voor iedere euro.

Michel_G

Zilveren Member
@Sigaar:

Bedankt voor dit mooie gebaar! Heb hem erbij gezet in de startpost!

En ook voor Sprinkhaan geldt: nogmaals bedankt, erg mooi dat je bereid bent bij te dragen aan dit 'project'. (Ook jou heb ik even speciaal vermeld in de startpost.)

@IloveRubro;
Ook jou bijdrage staat genoteerd, ontzettend bedankt!

En daarmee zijn we aangekomen op de 1500 euro grens! Op naar de 2000!

Tony

Administrator
Medewerker
Goed idee!!!
Ik doneer hierbij 50,- euro.
Ik hoop dat de miniatura na 16 maart geschoten gaat worden want, ik zou er graag bij willen zijn.
Heb ik nog twee vragen:
- Is het niet mogelijk om een Mascleta naar Nederland te laten halen/organiseren door de fam. Caballer?
- Weet iemand hoe het programma Fallas 2013 er uit gaat zien vanaf 15 maart?

Tot in Valencia!!!

Ik weet dat er door iemand is geinformeerd. Ze komen niet voor minder dan 25.000€

PyroPlop32

Registered User
vorig jaar was deze er nog wel in dat wijkje bij mercado de colon de 19de.
ze begonnen deze alleen wel heel laat op te bouwen en geen traditionele met kleine buisjes dacht ik :(

Afgelopen 2 jaar niet meer tegengekomen op de 19e.
vorig jaar überhaupt maar van 1 miniatura gehoord, en dat was ook geen traditionele.

Laatst bewerkt:

PyroPlop32

Registered User
en dan nog een locatie vinden, vergunningen, en niemand wilt er 500 meter vanaf staan met de nederlandse regels hier.
25k moet trouwens wel bij elkaar te sprokkelen zijn met wat sponsors ( Amstel ? :hehe!: hahaha ) en de freaks.

Ik weet dat er door iemand is geinformeerd. Ze komen niet voor minder dan 25.000€

PyroPlop32

Registered User
rick, jij gaat toch ook niet naar rusland rijden om 1 doosje bloemen te verkopen ? :hehe!:

voor 10 vrachtwagens vol word het een ander verhaal.

PyroPlop32

Registered User
en dan nog gaat een bedrijf uit spanje niet met een man of 4 vanuit spanje naar nederland rijden
voor een mascleta van 5000 euro daar maken ze dan echt verlies op.

Laatst bewerkt:

paulus01

Registered User
Was enigszins retorisch - als je geen / te weinig werk hebt en je krijgt iets aangeboden waarmee je een deel van je vaste kosten vergoed krijgt (variabele kosten zijn dan al vergoed), dan is het rationeel om dat aan te nemen. Dit geldt eigenlijk altijd.

Maar goed, heeft niet per se met dit topic te maken ;)

Anyway - het topic op vwc heb ik gisteren aangemaakt, loopt nog niet storm, maar we zullen zien of er nog iemand daardoor bij komt. 1 persoon heeft aangegeven wel te willen bijdragen, maar is niet duidelijk of dit serieus is.

shinji

Moderator
Medewerker
rustig aan heren, haha. het was nog vroeg vanmorgen. Ik dacht dat Toon z'n eerste offerte uit Valencia binnen had.

BearGrylls

Registered User
Zet mij er ook maar bij voor 50 euro.
Ik weet nog dat VvanVuurwerk en ik het er ooit over hebben gehad om een voorstel voor een nieuwe Mascleta Holandesa te doen. Uiteindelijk niks geworden, en kijk nu eens wat 1 post teweeg kan brengen! Helemaal geweldig, al 1500 euro binnen :happy:

Bovenaan