rikkoenjeffrey
Registered User
:hehe!: zo kun je het ook bekijken idd joszie
Helder en duidelijk bericht.
Ik vind er ook niks vreemds aan.
Het aanprijzen op de manier van: nu met 3 kilo kruit mag simpelweg niet.
Zoals Richardus en ik aangeven gaat het voornamelijk om de manier van aanprijzing. Met de boxen zelf is niets mis (al kunnen onderstaande zaken nog worden aangepast).Duidelijk verhaal, ik zou zeggen geniet er allemaal lekker van dit jaar, volgend jaar is het over.
Jammer, maar helaas
De wijze van aanprijzen, de gebruiksaanwijzing of de constructie nodigen de consument evident uit om de gecombineerde batterij als één geheel af te steken (doorlonten of anderszins) en daarmee de wettelijke regels te overtreden.
Gaat alles goed en wordt er misschien ook nog wel een vermindering van groot illegaal siervuurwerk waargenomen, dan wordt er wellicht coulanter met eventuele maatregelen omgesprongen.
Ik vraag mij af of sommige de start post goed gelezen hebben?!
Begrijp ik het nou verkeerd of wordt in het bericht gezegd dat de importeurs die de producten nu gaan verkopen begin 2013 een proces verbaal kunnen verwachten? Ik lees niet in het bericht dat de inspectie het dit jaar gedoogd...
Maar ik ben blij dat ze daar toch enig sinds menselijk blijken te zijn en er in 2013 achteraan gaan en niet nu alsnog beslissen om deze dozen uit de handel te nemen.
Maar wat vind jij dan zo gevaarlijk aan het door lonten hiervan???
Het ding doet het , of niet. That's it.
Nou wat is er dan gevaarlijk?
Het gaat er niet om dat er 4 cakes in 1 doos zitten want het zijn gewoon pakketten. Het gaat er om dat sommige importeurs/winkeliers erbij vertellen dat je ze moet doorlonten. Een cake is goedgekeurd zoals hij gemaakt is, 500gram etc. En daar klopt nu niks meer van omdat het ineens een 2KG cake word als je hem doorlont, en zo is hij dus niet gekeurd.
Betreft Europa! Maximaal 1000gram per cake is toegestaan dus dit mag gewoon nergens.
In Duitsland? Ja, nu nog wel maar dat is binnen een zeer korte tijd ook afgelopen!
Het gaat er dus puur om dat de winkeliers/Importeurs de mensen aanzetten tot het doen van dingen die verboden zijn wat weer verboden is.
Geen verschil, want het mag beide niet.Hier wil ik wel even op in haken.
Ik snap de wet wel!
Maar wat is nu het verschil tussen doorlonten of een cake (2e cake) aansteken als de eerste zijn laatste 10 salvo's nog weg moet sturen?