Ik ben via een tip van een kennis van mij, op FPM terecht gekomen. Binnen de grenzen van ons "dorp" hadden we tot 14 februari 1991 een prachtig vuurwerkbedrijf; MS vuurwerk. Mijn kennis werkte daar en wij hebben contact gehouden en vele, vele mooie vuurwerkmomenten beleefd. En er zullen er nog vele volgen.........
Tja, en het virus, daar kom je nooit meer vanaf. De geur van kruit, de snippers die weer gaan komen............. mmmmmmmmm.
Allemaal te danken aan mijn pa. Die is "bang" voor de gevolgen van vuurwerk. Op oudjaarsdag als klein ventje mocht je met hem mee, om het laatste aftandse shising pakketje uit de vitrine aan te wijzen om vijf voor vijf! Een matje met "muggescheetjes" zoals wij die noemden (ladycrackertje) haalden we er als eerste uit. Er zaten van die 2 cm lange, hele kleine rotjes in. Die wikkelden wij dan af en hadden zo lol. Daar is het eigenlijk begonnen. Later bleef hij, dat op het laatste moment gaan(en wij, meespelen) dat doen. Wat hij echter niet wist, was dat wij op zolder een compleet arsenaal aan alles aan kanonslagen, panservuisten, strijkers enz, enz, hadden liggen. Hij stond dan wel weer vreemd te kijken als wij met zo'n groen "pukkeltje" de straat op liepen. Vond het ook vreemd, dat er zoveel kapotte luciferdoosjes in huis lagen (strijkvlakjes opplakken anders had je tekort) Totdat je zelf de kost moest verdienen. Geen houden meer aan. In de gulden tijd voor meer dan 1000 gulden aan heavy shit.
Nu, in 2007 naar Valencia Een volgende stap in deze zeer ernstige verslaving. Ben bang, dat als ik er 1 x ben geweest het een terugkerend ritueel gaat worden.
Ik vermaak mij iedere dag weer op deze heerlijke site. En net als Stef; eerst FPM en dan pas de "zakelijke" mail!!!!!
Groeten,
Bob1:w