Hindo Rol

gantpoplin

Registered User
De Hindo Rol

Deze matten zijn in verschillende grootheden leverbaar. Het is een mat met alleen de kleine knallers van een chinese rol. Echter deze gaan wel wat harder en zijn ook iets feller in geluid. Er zit een goed tempo in deze rol en de eindbom is harder dan die van een chinese rol. Afgelopen jaar waren de chinese rolllen van Alpeco niet je-van-het vandaar en was ik dus blij dat ik ook nog een hindo rol had! Ze zijn relatief goedkoop en de prijs kwaliteitsverhouding is goed.

Post hier alles over deze unieke rol!

FreakJobje

Registered User
ik heb niet veel aan te vullen, wel dat ze een stuk duurder zijn, maar ook zeker de moeite waard, ik heb 1x een 3000 rol gehad, en bij oud en nieuw een 3000 naast een Chinese rol gezien, maar het verschil in wel degelijk groot, er zitten ook geen stilte's in zoals soms het geval zijn bij chinese rollen, hij knalt stukken regelmatiger, maar dat kan ook een gevoelskwestie zijn.

gantpoplin

Registered User
Ben ik het helemaal mee eens! Dat maakt de mat zo mooi dat hij zo regelmatig is. Die chinese rollen van afgelopen jaar waren om te huilen. Gelukkig hadden mensen in de nabij omgeving van mij nog de goede rollen: de white horse en Horse brand!

De hindo is weliswaar zachter, maar doordat de rol zo snel en regelmatig knalot, geef toch de voorkeur aan deze rol. Ik hoop dat de echte chinese rollen maar snel weer terug mogen komen bij Alpeco!

Patrick

Registered User
Had vorig jaar een 1000 hindoerol en het viel me idd ook op dat er een lekker constant tempo inzit. Veel beter dan de meeste Chinese rollen (al vond ik de 10.000 schots van Alpeco vorig jaar ook niet verkeerd).

De hindoe 1000 schots:
hindoe1000.jpg

En de hindoe 3000 schots:
hindoe3000.jpg

Mattenfreak

Registered User
Prijzen onder voorbehoud van Alpeco:

Hindoerol 1.000:

per stuk €12,50
per 3 stuks voor €28,50

Hindoerol 3.000:

per stuk €31,50
per 2 stuks voor €44,-

De Hindoerol 4.000 staat hier boven. ;)

Mattenfreak

Registered User
jetztgehtslos zei:
hoe zit het met de duur van deze rollen? hebben jullie daar informatie over?

Neergelegd zal zo'n hindoerol 1.000 ongeveer ongeveer een half minuutje wezen.
Op een filmpje dat ik heb gedownload van een 3.000 duurt het een minuut, dan is het einde alleen wat boven de grond ofzo.
Een 4.000 zal dus nog iets langer duren, maar hangend duren ze sowieso wel wat langer. ;)

bosman

Registered User
Mattenfreak zei:
Prijzen onder voorbehoud van Alpeco:

Hindoerol 1.000:

per stuk €12,50
per 3 stuks voor €28,50

Hindoerol 3.000:

per stuk €31,50
per 2 stuks voor €44,-

De Hindoerol 4.000 staat hier boven. ;)

Wow best wel lekkere kortings prijzen, zeker die 3000 ;)

Patrick

Registered User
Zoals Mattenfreak al zegt ze duren redelijk lang. Ik vind ze persoonlijk een beter alternatief voor een Chinese rol. Ik koop dit jaar igg liever weer een 1000 schots dan 2 chinese rollen van 10.00 schots (die gaan me toch te snel). Ze knallen in een goed tempo en ik had vorig jaar bij de 1000 schots variant geen probleem met uitgaan. De knallen zijn ook van een goede kwaliteit. En ophangen is idd de beste manier :)

jetztgehtslos zei:

Mattenfreak

Registered User
Afcajax zei:
jetztgehtslos zei:

Had ik al op geantwoord. ;)

Mattenfreak zei:
Neergelegd zal zo'n hindoerol 1.000 ongeveer ongeveer een half minuutje wezen.
Op een filmpje dat ik heb gedownload van een 3.000 duurt het een minuut, dan is het einde alleen wat boven de grond ofzo.
Een 4.000 zal dus nog iets langer duren, maar hangend duren ze sowieso wel wat langer. ;)

bosman zei:
Knallen van een hindoerol, zijn die ongeveer zelfde als kanonslagen?

Haha, nou, die gaan wel even stukken harder dan kanonslagen hoor! Er zit flash in dus gaat sowieso harder, maar hoeveel harder hij gaat is moeilijk te zeggen. Koop er een en test hem, kan je zien hoe hard ie gaat. ;)

P

poziloc

Guest
is vergelijkbaar met de knalhardheid van een 5000,10.000 50.000,100.000 etc.
alleen zitten de zwaardere klappen er niet tussen, die bij de chinese rollen zitten.
en is dit een gemis?.....ik persoonlijk vindt van niet

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
poziloc zei:
is vergelijkbaar met de knalhardheid van een 5000,10.000 50.000,100.000 etc.
alleen zitten de zwaardere klappen er niet tussen, die bij de chinese rollen zitten.
en is dit een gemis?.....ik persoonlijk vindt van niet

Persoonlijk vind ik zelf ook van niet.
Het is alleen jammer dat ze niet zoals de ouderwetse dubbel gelaagd zijn.
Voor de rest is dit een prima ritsje en zijn ze zeker de moeite waard.

gantpoplin

Registered User
*OFFTOPIC* Sowieso vind ik dat de dikke ten opzichte van de dunne niet echt zo super hard zijn. Als je ze apart afsteekt dan hoor je nauwelijks verschil. *OFFTOPIC*

ONTOPIC
Het mooie van een hindorol vind ook de afwerking. De rol is netjes ingevlochten. Ik heb het zelfs vorigjaar getest, na de rol uitgerold te hebben: Resultaat, je kunt de rol gewoon weer oprollen en hij past precies in de doos. Een chinese rol rol je uit en zie dat ding dan nog maar eens netjes opgerold te krijgen. De oorzaak is natuurlijk ook dat de chinese rollen dubbel gelaagd zijn, maar de kwaliteit van een hindorol vind ik echter veel beter!

P

poziloc

Guest
Tony zei:
Persoonlijk vind ik zelf ook van niet.
Het is alleen jammer dat ze niet zoals de ouderwetse dubbel gelaagd zijn.
Voor de rest is dit een prima ritsje en zijn ze zeker de moeite waard.

en de eindbom een stuk kleiner is geworden

Bovenaan