Hilversum

kingmokum

Banned
Als ik 6 x tweelingen een 40 sec moet aanschouwen, 6x een potje met groene peonies van 40 sec alles met steeds 20 x 2 inch shells erboven om de zoveel sec.

Nee, ik raad haar aan om de open haard aan te steken met haar certificaat en nooit meer een lontje aan te steken.

De hoeveelheid vuurwerk was het niet, er was zat vuurwerk maar de manier waarop het werd gebruikt en het gemis in diversiteit.
Hilversum, je hometown show en dan dit durven tonen.

Gewoon triest.

Laatst bewerkt:

britain

Registered User
Als ik 6 x tweelingen een 40 sec moet aanschouwen, 6x een potje met groene peonies van 40 sec alles met steeds 20 x 2 inch shells erboven om de zoveel sec.

Nee, ik raad haar aan om de open haard aan te steken met haar certificaat en nooit meer een lontje aan te steken.

De hoeveelheid vuurwerk was het niet, er was zat vuurwerk maar de manier waarop het werd gebruikt en het gemis in diversiteit.
Hilversum, je hometown show en dan dit durven tonen.

Gewoon triest.

Nou, inderdaad... Er was zat vuurwerk om er echt iets vets van te maken. Maar helaas.

Vuurwerk023

Registered User
Ik was er dit jaar ook en ben het met de heren hierboven eens er was genoeg vuurwerk om wat leuks mee te doen alleen verkeerde keuzes gemaakt.. Morgen zal ik het filmpje op youtube uploaden en hier plaatsen.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Triest geheel.

Uurtje voor de show gingen er ineens een rijtje shells af (tijdens het testen waarschijnlijk) terwijl er nog mensen op het veld waren.
Tuurlijk kan het gebeuren (met PTX in dit geval), maar zorg er dan in elk geval voor dat er niemand op het veld aanwezig is.

De show begon met een belerende toespraak die m.i. beter op 4 Mei had gepast. Met stroboscoopjes erbij om het wat op te leuken, maar het geheel was nogal misplaatst....

Daarna begon het vuurwerk-deel. Eerst een beuk met single-shots in een keer! Veelbelovend begin! Daarna leuk met de groene candles in lekkere shape samen met consu-potjes op 2 posten.
Dat gingen een hele tijd door met om de 10 a 20 seconden een hele reut 2,5" bommen op de middenpositie.
Onder andere Tweelingen, Rooitje, Groentje, Swingende Nico en Gierig kwamen voorbij.
De bommen waren van goede kwaliteit. Niets mis mee, alleen ging er maar 1 rij met blauwe peoný op vertragers. Misschien waren de vertragers uitverkocht? :)

Daarna een pauze van 20 seconden ofzo, waarna men vrolijk weer verder ging net als ervoor.
na een paar minuten hield het vuurwerk op, en begon de sufste lasershow in jaren. War of the Worlds van Jeff Wayne volgens mij. 6 a 7 minuten, en daarna hield het op en was er niets. Mensen bleven allemaal staan, maar de enige finale die er kwam waren de lantaarnpalen die aangingen.. Sad.... :-(

Als de lasershow en vuurwerkshow omgewisseld waren dan was het nog een soort van logische opbouw geweest, maar de lasers als finale is zo ongelofelijk suf. Dat doe je gewoon niet.

kwintos

Registered User
Die zogenaamde lasershow ging inderdaad helemaal nergens over.Verwachte daarna nog wel een finale,maar goed de show zelf was eigenlijk al 1 grote finale.Zelfs mijn vader had het over eentonig en dat is nog wel een leek,dat zegt dus al genoeg over de kwaliteit van deze show.Leuke effecten gezien bij de 2,5 inch bommen,maar verkeerd gebruik van gemaakt.Echt niet te geloven eeuwig zonde het had zoveel beter kunnen uitpakken deze show.

KoenL

Registered User
Ik was van plan om te gaan, maar helaas redde ik het niet vanwege omstandigheden. Gelukkig niet veel gemist als ik de reacties zo lees.

Wat er op Twitter over wordt gezegd:
@anoukdonders
Was mooi! Leve de vrijheid! #vuurwerk #Hilversum
BJiDj6-CYAAnegj.jpg:large
@hartjerichellex
Het vuurwerk was echt heel mooi #Hilversum
@Furr91
Was weer een prima vuurwerkshowtje! #Laapersveld #hilversum
BJh_fiSCUAAmQnB.jpg:large
@Cobafo
Mooi bevrijdings-vuurwerk. #Laapersveld #Hilversum
217039_10201051132817631_145100643_n.jpg
Echt van heel mooi vuurwerk genoten in #hilversum voor #5mei
@AnnemiekeBrink
Mooie afsluiter van de dag! Vuurwerk #Hilversum
BJh9pltCIAAkm_i.jpg:large
@MHogenelst
Nou het was weer een hele mooie afsluiting van #5mei #hilversum
@Domien
Hee @pieterbroertjes, dat was een verdomd mieters vuurwerkshowtje! #Laapersveld #Hilversum @ Laapersveld

Tobias

FPM Fotograaf & Filmer
Medewerker
Ik vond de show ook niet geweldig, het was wat eentonig en de lasers en lampen hadden totaal geen meerwaarde. Ik had liever gezien dat het vuurwerk en de lampen door elkaar heen gebruikt werden met de muziek. Hieronder zijn de foto's:

14971637.f1c54f17.560.jpg

14971639.740360d6.560.jpg

14971641.a197062b.560.jpg

14971643.b3c3a072.560.jpg

14971645.2fc0faee.560.jpg

14971649.0a31012d.560.jpg

BillyF

Registered User
Als je puur voor een vuurwerk show ging en je verwachtte er een soort verhaallijn in, dan was je best wel teleurgesteld.
In het begin het verhaal over de Tweede Wereldoorlog, speaker stond te zacht en dan die lichtshow op het laatste...
Uhmm totaal anti-climax, had die in het begin gedaan, wat een verschrikkelijk einde.

Vuurwerk was wel genieten vond ik, mooie effecten gezien, natuurlijk waren de cakes/blokken pure chaos door elkaar, ook hier zat weinig show element in, maar ach voor mij is vuurwerk vuurwerk, dus ik vond het allemaal best.
En mooie salvo's aan shells gezien.

Ik vroeg me alleen af wat rechts boven in de lucht met rare disco kleurtjes steeds op en neer vloog.

vuurvent

Registered User
Er zaten wel wat foutjes in, maar ik heb me vermaakt bij de show, ik vondt hem tof. Mischien inderdaad soms wat lange pauzes en, maar over het geheel ramde het lekker door

Laatst bewerkt:

Grouver

Registered User
Ik vroeg me alleen af wat rechts boven in de lucht met rare disco kleurtjes steeds op en neer vloog.

Ik was totaal afgeleid van de show en was ook aan het uit vogelen wat dit zou kunnen zijn.
Eerst dacht ik een vliegtuig of lampion. Maar het ging op eens op en neer en keihard naar beneden en weer naar boven dus kon het geen vliegtuig of lampion zijn. Een helikopter was het ook niet aangezien de knipper lichten misten en hij af en toe veel te hard naar beneden ging voor een helikopter.

Ik vermoed een paar grapjassen die met het onderstaande speeltje aan het klooien waren:

http://www.youtube.com/watch?v=qloGXmCG-xU

Echter verbaast me dit wel aangezien hij naar mijn gevoel daar eigenlijk veel te hoog voor ging.
Wie weet wat het was.. misschien een politie drone. Ik weet het in ieder geval niet. :hehe!:

Jammer dat ik het niet op de al geposte filmpjes/fotos kan terug zien.

Laatst bewerkt:

Steef-Kaboom

Registered User
Ik was er niet bij dit jaar, maar prima show toch? Lekker volgas veel vuurwerk wegschieten, vervolgens even een pauze om een knallende finale te schieten, publiek idee geven dat het afgelopen is en dan nog met een verassing komen. Oke de laser snap ik niet helemaal, maar verder is het zeker leuk om te zien hoor!

smilli

FPM Filmer
Leuk om weer wat vuurwerk gezien te hebben maar volgend jaar hopelijk geen bombers meer, nuff said...

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Tja ik was er gisteren niet bij.
Omdat ik aan voelde komen, dat het niet een mooie show zou worden.

Show kan ik kort samenvatten.
Leuk om te doen, tijdens oud en nieuw, maar zo schiet je geen show.
Zo'n 10 minuten raggen met consumenten blokkies en wat shells als vol lucht effect er boven.
Ik kraak dit als freak misschien af, maar 90% heeft gisteren en een super show gezien, want er was toch steeds vuurwerk?

Lazershow vind ik totaal kansloos, leuk uitprobeersel van iemand?

Muziek gaat ook nergens over, het is toch 5 mei.
Dan vieren we de vrijheid.
Dus niet de tune van Soldaat van Oranje, lijkt mij.
Die film speelt toch af in de 2de wereld oorlog.
Doe dan de tune van the longest day, of een 5 mei nummer, wat een bekende NL artiest heeft gemaakt voor de 5 mei viering.

Jammer dat ik Pijnacker heb gemist, maar ik was even klaar met het rijden in de auto.
Hilversum ben voorlopig niet te vinden.
Leuke show voor de consument, saai voor mij als verwende kruitsnuivende azijnpisser.

Laatst bewerkt:

Vuurwerk023

Registered User
Hier de filmpjes het zijn 2 delen want bij mijn iPhone werd elke keer gezegd dat het te lang was dus dan maar in twee stukjes gedaan:

Sorry dat het niet in HD is de wifi verbinding is op dit moment niet zo goed en via de 3G kan het helaas niet in HD worden gezet..

Bovenaan