Hilversum

stef

Member
Stef, ik mag toch hopen dat er niet gebeld is door iemand van de site.
Als certificaathouder word er toch wel van je verwacht dat je jezelf en je team kan reflecteren wat er goed is, en waar het echt mis is gelopen.
Natuurlijk staat het vrij om anderen naar hun mening te polsen, maar als een show de mist ingaat moet je de oorzaak en de oplossing toch echt in het team zoeken, en niet bij buitenstaanders.

Je slaat de spijker op zijn kop.
Het was iets waar zij zelf om vroeg, ''als jullie opbouwende kritiek hebben, dit is mijn nummer'' natuurlijk zal er vermoedelijk niemand gebeld hebben.
Maar als team zal er denk ik ook niet iets mee gedaan zijn.
Anders waren zij wel met iets anders gekomen i.p.v. een herhaling van vorig jaar, maar dan 8 minuten langer.
Daarom onderbouw ik ook mijn uitgebreide verhaal in de hoop dat men hier iets mee doet.
Ik zou als bedrijf zeggen, jongens lees het forum en volgende week komen wij bij elkaar om te kijken hoe en wat.

Maar ik heb het idee dat dit dus niet gebeurd, anders hadden we wel wat anders gezien afgelopen zaterdag. toch?

Stef

kingmokum

Banned
Dit is een email van de moeder van Nancy,

Beste mensen,

3 maanden voor dat er geschoten werd op 5 mei 2011 en ongeveer een week of 2 na de show hebben een aantal van jullie je uiterste best gedaan om mijn dochter neer te halen.
Ik heb wijselijk mijn mond gehouden, ook omdat ik vind dat het er bij hoort, en omdat ik mijn kinderen opvoed met het gegeven dat je van iedere tegenlag hoe zwaar ook sterker wordt.
Maar nu vindt ik het toch tijd worden om te reageren, niet dat zij op dit moment er nog enige waarde aan hecht wat jullie er van vinden, maar omdat ik vindt dat jullie voor anderen op deze manier alles verpesten.
Tenslotte is Nancy al zo klaar met forums dat zij geen enkel gesprek met welk forum dan ook meer aan gaat, tenslotte was er niemand zo stoer om haar verleden jaar te bellen, en haar recht in het gezicht te zeggen wat ze er van vonden, terwijl zij daar wel open voor stond, gaat alles stiekem onder een stom zelf bedacht naampje lekker zeiken achter de PC.
Ik vind dat jammer, daar de meeste van de jongens op de forums gewoon leuke aardige jongens zijn met een eigen opbouwende mening, daar kunnen we het mee eens zijn of niet, dat staat los.

Om te beginnen niemand heeft Nancy horen zeggen dat ze het beter kan dan andere, ze heeft een keer gezegd dat ze een show niet haar ding vond en dat is alles. Het stuk in de krant verleden jaar daar werd haar naam in genoemd, maar dat was deze dame die dat interview had gegeven, en niet Nancy, dus zoals altijd hebben sommige van jullie weer alles uit z’n verband getrokken, en zoals altijd kunnen sommige van jullie ook niet goed lezen.

Zeker Dhr. Stef niet, maar die heeft toch al niet zo’n hoog IQ want als je roept dat er maar 200 shells zijn geschoten terwijl het er 800 zijn (en er is er geen één blijven staan)heb je dus een telraam nodig.
Ook claimt deze meneer een kenner te zijn, nou ik geloof niet dat er een schietbedrijf in Nederland is die hem belt voor advies, als ik het mis heb hoor ik het graag, en ik geloof ook niet dat deze meneer
überhaupt vaak shows heeft geschoten, in ieder geval nooit op eigen conto (mee helpen is heel wat anders dan zelf schrijven en organiseren), en dat blijkt wel want hij heeft duidelijk geen enkel verstand van de regelgeving.
Je mag namelijk op die locatie geen shells schuin opstellen, ja in het verleden wel nu niet meer.
De schuin geschoten, volgens Stef shells, waren cakes (wat een kenner).
Er is dit jaar voor het eerst volledig volgens de regels geschoten en dat is 2,5 inch.
Als je commentaar wilt geven, prima, maar ga eerst het vuurwerkbesluit uit je hoofd leren, en dan ga je misschien is beseffen hoe lastig het is, en steeds lastiger wordt om iets leuks neer te zetten.
We mogen in vuurwerkland misschien niet allemaal goed met elkaar door een deur kunnen ik heb voor alle schietbedrijven diep respect, dat ze het bijltje er niet bij neer gooien, de regelgeving is vreselijk.

Wat ook een punt is, we schieten niet voor 50 freaks, we schieten voor de gemeenschap van Hilversum, en die willen gewoon graag veel, wij luisteren naar de opdrachtgever, die betaald ons en niet meneer Stef. Daarnaast betaal ik mee aan dit feestje, en ik wil het heftig, en dan weten jullie het al vast volgend jaar nog heftiger.
Want helaas voor sommige van jullie, de gemeente is zeer tevreden met Bombers, dus voorlopig zijn jullie nog niet van ons af.
Wat ik zie is dat Stef de boel iedere keer probeert op te stoken, en dat lukt hem aardig, maar je verpest het voor andere.
Want wij zijn niet de enige die steeds meer bedenkingen hebben over forums.
Je hoeft het niet mooi te vinden, je wordt ook niet verplicht om te komen, en natuurlijk kan het altijd beter, maar de beste stuurlui staan nog steeds aan wal, maar we leven in een vrij land dus je bent vrij om te zeggen wat je wilt, maar de manier hoe jij kritiek levert slaat kant nog wal, en ben ik bij deze ook vrij om daar wat van te zeggen.
Het balletje viel niet van de week Stef, maar nu weet ik weer wie je bent, (duidelijk in het verleden geen indruk op me gemaakt) je stond met de vrouw van Willem te praten en toen zei je niets.
Wees is een grote vent, en zeg wat je van mijn dochter vind, recht in mijn gezicht,
Leuk jo, heb je gelijk 16 inch op Laapersveld,

Groet een trotse moeder.

britain

Registered User
Ik moet wel erkennen dat wij als mensen altijd iets te 'zeiken' hebben: het is nooit goed. Overal om mij heen hoor ik geklaag. Hetzij over de politiek, over de politie, etc. Nooit zijn mensen is tevreden! Altijd maar klagen en klagen. En dat terwijl we in een fantastisch land wonen waar heel veel kan en mag!

Als ik de reacties van de kenners lees, dan snap ik wel dat er meer te halen valt uit deze locatie. Echter, heb ik wel erg genoten van de show, ondanks het feit dat het hier en daar beter kon. Het was gewoon genieten, want er werd flink vuurwerk afgestoken. En wie als freak houdt daar nu niet van!? Ik ben er persoonlijk ook voor dat we het gemekker achterwege moeten laten, en gewoon meer moeten genieten!

mickeyzegtboem

Registered User
Ik moet wel erkennen dat wij als mensen altijd iets te 'zeiken' hebben: het is nooit goed. Overal om mij heen hoor ik geklaag. Hetzij over de politiek, over de politie, etc. Nooit zijn mensen is tevreden! Altijd maar klagen en klagen. En dat terwijl we in een fantastisch land wonen waar heel veel kan en mag!

Als ik de reacties van de kenners lees, dan snap ik wel dat er meer te halen valt uit deze locatie. Echter, heb ik wel erg genoten van de show, ondanks het feit dat het hier en daar beter kon. Het was gewoon genieten, want er werd flink vuurwerk afgestoken. En wie als freak houdt daar nu niet van!? Ik ben er persoonlijk ook voor dat we het gemekker achterwege moeten laten, en gewoon meer moeten genieten!

Britain, met alleen gemekker heb ik ook niets, want dat voegt werkelijk niets toe.

Alleen als je dit topic, en het topic met de film terugleest, dan zal je zien dat er voornamelijk opbouwende reacties instaan.
Dat de toon daarin af en toe wat scherp is, dat moet men maar voor lief nemen, dit is nou eenmaal iets wat op fora gebruikelijk is.

En dat er opbouwende kritiek word gegeven, kan men zich boos over maken, maar wellicht is het verstandiger om de juiste info er uit te filteren, en te zorgen dat we volgend jaar met die kritieken wat is gedaan, wel de beste oplossing om iedereen de mond te snoeren.
Zo laat men ook zien dat ze ruggegraat hebben, en dus daarwerkelijk luisteren naar kritieken.

britain

Registered User
Britain, met alleen gemekker heb ik ook niets, want dat voegt werkelijk niets toe.

Alleen als je dit topic, en het topic met de film terugleest, dan zal je zien dat er voornamelijk opbouwende reacties instaan.
Dat de toon daarin af en toe wat scherp is, dat moet men maar voor lief nemen, dit is nou eenmaal iets wat op fora gebruikelijk is.

En dat er opbouwende kritiek word gegeven, kan men zich boos over maken, maar wellicht is het verstandiger om de juiste info er uit te filteren, en te zorgen dat we volgend jaar met die kritieken wat is gedaan, wel de beste oplossing om iedereen de mond te snoeren.
Zo laat men ook zien dat ze ruggegraat hebben, en dus daarwerkelijk luisteren naar kritieken.

Ik begrijp je! Ik was ook meer algemeen mijn frustratie aan het uitten. Ik doel dus op het algemene geklaag in Nederland. Wat betreft de shows begrijp ik wel dat sommige mensen het liever anders willen. Desalniettemin blijf ik vinden dat we meer moeten genieten en minder kritisch moeten zijn! Want hierdoor genieten we minder...

stef

Member
Maar dat is nu juist wat ik verwachte.
Kritiek mag niet, of mag wel, maar is meteen een reden voor anderen om daar alleen maar op af te geven.
Wat mij opvalt is dat er over de positieve punten die ik geschreven had geen enkel commentaar is.
Dus men zegt dat men er boven staat, maar blijkbaar voelt men het toch anders.
Ik blijf bij mijn standpunt want dat is mijn mening.
En het gevoel nu een zwarte piet te zijn heb ik niet hoor, in tegendeel zelfs.
En iedereen moet zelf weten wat hij er mee doet, ik kan er in ieder geval nog van leren op de tegen reacties van Evelien.
Thanx voor de uitvoerige bijdragen.
Daar kan ik wat mee.

Giron. (Stef)

ps. Ik profileer mij niet al kenner, daarom staat dat dus ook tussen haakjes.
En op alle slakken zout leggen kost niemand moeite, had dan meer cakes geschoten op de linker en rechter heuvel als dat geen shels waren.
En nee ik hou mij niet met regelgeving bezig, anders was ik wel een bedrijf begonnen.
En het valt mij wel op dat de mensen die in 1 zin de show als slecht betitelen geen tekst en uitleg krijgen van Evelien en zodra je eerlijk je mening geeft in een wat uitgebreider verhaal, je wel de wind van voren krijgt.
Jammer!

Laatst bewerkt:

stef

Member
Dat vind die alleen maar lekker !!!! Stef goos Spanking :happy::tounge::lub:

Ik hou dit liever serieus, althans dat probeer ik wel.

Het is ook niet aan mij om hier op het forum een emmer aan modder heen en weer te gaan slingeren.
Ik kan natuurlijk ook de tijd gaan nemen om hier uitgebreid op in te gaan zoals Dark Soul op vwc bv gedaan heeft, maar dat is helemaal mijn insteek niet.
Wel wil ik nog 1 dingetje aanhalen.
In 2008 zijn zij (ik zal dan maar geen namen meer noemen) persoonlijk bij mij gekomen of ik hun wilde helpen met het samenstellen van de consumentenshow die geschoten zou worden na de demo.
De muziek hadden ze al uitgezocht, het moest alleen nog samengesteld worden.
Dit heb ik met heel veel plezier gedaan, en daar ben ik ook door hun voor bedankt.
Ik heb hier nooit mee te koop gelopen. Dat is ook mijn manier niet.
Dan is het toch raar te lezen dat een bedrijf mij nooit zou vragen een show samen te stellen, wat hun nota bene zelf wel gedaan hebben.

Ik citeer uit Evelien haar tekst: nou ik geloof niet dat er een schietbedrijf in Nederland is die hem belt voor advies, als ik het mis heb hoor ik het graag.
Marijn zit toch in Nederland? ok, ze waren toen geen schietbedrijf, maar ja, dat zeg ik.
We kunnen wel op alle slakken zout gaan leggen.

Mijn insteek was/is om kritiek te geven op hoe het ook anders had gekund.
Blijkbaar mag dat niet meer.

Citaat van Ruben vwc: Mijn inziens botst jouw visie behoorlijk met enkele anderen op dit forum.

Kijk eens voor de aardigheid verder op de forums, daar wordt door mensen gescreven als bunker leeg schieten, hersenloos weg rammen en nog veel meer van dat soort uitspraken, ieder voor zich, idereen mag een mening hebben.
Maar ik heb dan nog steets de vraag waarom er zo persoonlijk en uitgebreid ingegaan wordt op mijn eerst geplaatste reactie terwijl ik probeer als een van de wijnige het helemaal te onderbouwen.

Stef

stef

Member
Ik heb er nog eens goed over nagedacht.
Wat hier stond heb ik weg gehaald.
Ik heb mijn persoonlijke mening gegeven en het is inderdaad wat men er zelf mee wil doen.
Als men dan iemand persoonlijk in het openbaar aan gaat spreken omdat zij boos zijn, moet men zelf weten. Ook al keur ik dit af.
Ik zou de telefoon gepakt hebben of een pm er uit gegooid hebben.

Ik ben er klaar mee met dit gedoe.
Ik heb wel wat beters te doen.
En laat het beoordelen van een show maar over aan een ander die zich geroepen voelt.
Wie spreekt is zilver, wie zwijgt is goud!

Stef.

Laatst bewerkt:

Vuurwerk023

Registered User
Ik vind dat Stef gewoon zijn mening mag geven zoals iedereen dit doet op dit forum, en als iemand het er dan niet mee eens is dat ze dan niet persoonlijk iemand eruit moet gaan pakken want dat slaat nergens op, overigens vond ik het dit jaar niet tegen vallen!

~Dévinio

elgielo

Registered User
Je kan kritiek beter zien als een luxe om uit te leren en mee te groeien, dan het jezelf moeilijk te maken door er tegenin te gaan, en al helemaal als bedrijf zijnde komt dit zeer onprofessioneel over.

Ik mag van harte hopen dat dit bedrijf niet verder gaat met het personaliseren van de kritiek die over hun en hun show geuit word, en meer tijd en energie gaat steken in de technieken die ze zouden moeten gebruiken en de opbouw van de show op zich.

Dit lijkt mij een betere aanpak dan wat er hier gebeurt.

succes met leren.

stef

Member
Je kan kritiek beter zien als een luxe om uit te leren en mee te groeien, dan het jezelf moeilijk te maken door er tegenin te gaan, en al helemaal als bedrijf zijnde komt dit zeer onprofessioneel over.

Ik mag van harte hopen dat dit bedrijf niet verder gaat met het personaliseren van de kritiek die over hun en hun show geuit word, en meer tijd en energie gaat steken in de technieken die ze zouden moeten gebruiken en de opbouw van de show op zich.

Dit lijkt mij een betere aanpak dan wat er hier gebeurt.

succes met leren.

Ik heb ergens in een van mijn teksten zelfs geschreven dat: bij het uiten van kritiek op een forum, een bedrijf zou moeten (kunnen) zeggen tegen zijn personeel/medewerkers/vrijwilligers, mensen kijk daar eens naar, laten we er wat mee doen, of kijken wat we er mee kunnen doen.
Ook heb ik in vele andere topics geschreven dat ik hun het beste gun en ik heb hun aangeboden mee te denken, helpen, adviceren enz enz.
Er is ook geschreven dat de freak, ik zeg liever de grootste liefhebbers, net even meer ideeën hebben dan de gemiddelde schieter/beziger/vuurwerker.
Ik doel dan op passie, vormgeving en samenstellen van een show.
Een bedrijf zou juist gruwelijk dankbaar moeten zijn met al deze kritiek.
Maar blijkbaar denkt men zichzelf in een beter daglicht te zetten door een zondebok aan te wijzen die in hun ogen een laag IQ heeft en met een telraam te werk gaat.
Men denkt beter gebaat te zijn met persoonlijk aanvallen i.p.v. wat zovelen hier schrijven, ‘’er staat positiefs genoeg in’’.

Maar iedereen vind het zijne.
En blijkbaar zijn er nu eenmaal mensen die het belangrijker vinden om voor hun dochter op te komen (en dat is hun goed recht) i.p.v. ALLE met de nadruk op ALLE berichten eens onder de loep te nemen en te zeggen... hier kunnen we wat mee of dit is te hoog gegrepen.
Vervolgens is er legio geschreven na de reactie van Bombers en horen wij niemand meer van hun kant.
Dat is toch raar?
Wel iemand een uitbrander geven en vervolgens niet meer mee discussiëren en lekker achter een gekozen naampje mee lezen wat er geschreven wordt.

Wees open en eerlijk, daar is een forum voor en discussieer mee.
Als men daar liever niet aan mee wil doen prima, had dan het eerste bericht ook weg gelaten.
Maar ik krijg hier wel een hele gore nasmaak van in mijn mond.
Als je A zegt, moet je ook B zeggen, en daarom geef ik nu deze reactie terwijl ik hiervoor schreef:
Spreken is zilver, zwijgen is goud.
Nou… dan ga ik liever nog voor brons !

Stef

ps. Les is more... dat gaat alleen niet meer zo op hier.
En dan met een knipoog naar de hoeveelheid vuurwerk.

Laatst bewerkt:

ifeelfine

Registered User
Beste Stef/Giron ff is het niet verstandig om na 10 dagen!!!! deze situatie te laten rusten? Het leven is een stuk makkelijker als je kritiek wat luchtiger opneemt of reageer je alleen op fora zo. Smaken verschillen nu eenmaal en wat de meerderheid mooi vindt vinden wij nu eenmaal wat minder maar om voor 50 freaks je shows nu aan te passen is ook wat veel gevraagd :tounge:

Michel_G

Zilveren Member
@ifeelfine:

Voor mijn gevoel gaat de discussie nu niet meer om/over smaak, maar om de (persoonlijke) aanval van Bombers/Evelien op Stef. Juist Stef was degene die een opbouwende kritiek neer heeft gezet en ZIJN mening gegeven heeft. Heb ook nergens het gevoel gehad dat Stef ergens zijn mening op heeft proberen te dringen, hij heeft gewoon zijn zichtswijze op een opbouwende manier op dit forum vermeld, wat zijn goed recht is!

De discussie over smaak is een onvoerbare discussie die al vaker (tevergeefs) gevoerd is. Echter het feit waar de discussie nu over gaat, de harde (schofterige?) reactie van Evelien uit, is iets waar je wel over kan discussieren.

Ik denk echter dat een (nette) reactie vanuit Bombers/WTV/Evelien ondertussen wel uit gaat blijven (wat ik, net als de eerste reactie, een zwaktebod vind). Wil niet zeggen dat de kous daarmee af is, sommige dingen worden immers niet snel vergeten, maar dat het verhaal hier nu wel dood loopt.

Bovenaan