Hilversum

dieter

Registered User
Geweldig dat je toch geprobeerd hebt te filmen afcajax, ik had de cam ook bij me, maar heb hem ivm de regen lekker in de tas gelaten.

Maar nu toch iemand die wat beelden heeft, kicke!

Er is door iemand van Cinevideo gefilmt.

P1020363.JPG

Ook in het veld tijdens de show.
Echter door drukte van deze persoon zullen deze beelden pas na 16 mei gemonteerd worden.
Ik houd jullie op de hoogte..............

Laatst bewerkt door een moderator:

gandalf

Registered User
Echter door drukte van deze persoon zullen deze beelden pas na 16 mei gemonteerd worden.

Gelukkig, ik was ook al bang dat er geen beelden waren gemaakt! Zijn deze beelden gefilmd vanaf die boels hoogwerker die daar stond? We zijn benieuwd en 16 mei is over 10 dagen al! En het is (vooral als het beeldmatriaal zeldzaam is) nog altijd beter laat dan nooit!
Ik zeg:"Alvast bedankt!":blink1:

Pyrodad

Registered User
Inderdaad weer een indrukwekkende show. Erg jammer dat de rechterpost uitviel, daardoor was de balans in de opbouw weg. Wat niet wegneemt dat de diverse effecten zeker de moeite waard bleven!!
Volgend jaar weer!

superrocket

Registered User
leuk show, maar vond hem vorig jaar zeker beter!

laatste 1.5 minuut van de show.
ook last van regen op de lens, en slordig vanuit de hand.
beter iets, dan niets!:unsure:

blaapaap

Registered User
wat een slechte show dit jaar!!!

Budget lag een stuk lager of er is veel niet afgegaan want in vergelijking met andere jaren was het gewoon RUK!

Wel weer een paar saluties gehoord, da's het enige waar ik een klein beetje blij van werd.

Ohja en die waterdingen waren ook wel geinig!

Laatst bewerkt:

Dreek

Registered User
wat een slechte show dit jaar!!!

Budget lag een stuk lager of er is veel niet afgegaan want in vergelijking met andere jaren was het gewoon RUK!

Wel weer een paar saluties gehoord, da's het enige waar ik een klein beetje blij van werd.

Ohja en die waterdingen waren ook wel geinig!

Zoals je ook kon zien, is er aan de rechter kant van het veld heel veel blijven staan, erg jammer, volgend jaar beter:cool:.

Vergeleken met vorig jaar vond ik deze show ook minder, wel heel veel nieuwe blokken gezien, stuk voor stuk toppers.

Goed veel goud, een heel veel mines en candles, daar hou ik wel van, allemaal super kwaliteit trouwens:rolleyes:

Jammer van de regen, maar de sfeer was er niet minder om.

kingmokum

Banned
Hey

Het was een leuke show, maar in vergelijking met voorgaande jaren was het zeer matig. Er zaten zeer veel pauzes in de show, er was veel minder vw als voorgaande jaren. Er zat totaal geen opbouw in naar de finale, die niks voorstelde.

helaas volgend jaar beter

gr

Monsterking

Registered User
Leuke dag gehad, de show was leuk maar wil minder als vorig jaar, vooral zonde dat rechts een aantal dingen niet afgingen. Verder wel mooi vuurwerk gezien.

KoenL

Registered User
Hilversum 5 mei 2009 door Azuma Fireworks dagverhaal

P1020371.JPG

’s Ochtends om 7:00 uur vertrokken van huis en ’s avonds om 2:00 uur weer thuis. Een hele lange en zware dag, maar het was gezellig. Het weer leek in eerste instantie goed (= droog), maar rond een uur of 11:00 kwamen de eerste druppels. Tja, je kan eventjes schuilen, maar om 22:30 uur moet het vuurwerk wel klaar zijn. Veel schuilen was er uiteindelijk niet bij.

Rond 8:30 uur verzamelden de bouwers, de rekken en het vuurwerk zich op de locatie. Met z’n allen het vuurwerk uitgeladen en we konden beginnen. Met een aantal zijn we de rekken in elkaar gaan zetten en de posten gaan inrichten. Het vervelendste klusje van de dag (bekend van vorig jaar haha?). Maar goed, het moet uiteraard gebeuren.

Door regen werd alles verpakt met plastic. Hopen dat het niet te nat was geworden, maar uiteindelijk hebben we daar weinig last van gehad.

Even doorspoelen naar 21:00 uur. Op de (voor het publiek) rechterkant werden de laatste dingen gemonteerd. Alles stond naar wens en er waren geen gekke dingen te zien. De klok begon hardop te tikken en de spanning en stress nam toe. Uiteindelijk stond alles op tijd klaar voor de show en we konden beginnen.

Rond 22:10 ben ik naar de overkant gelopen, helaas zonder fotocamera. Vanwege de regen toch besloten geen risico te lopen. Het publiek kwam van alle kanten aanstromen en op het grasveld stond het al aardig vol. De eerste salutes gingen de lucht in, there we go!

Een KEIgoed en KEIhard begin, meteen vol erin. Overal kwamen geluiden vandaan met ‘Haha, dat was de finale!’. Zoals hierboven ook al gezegd is, veel goud en mooie effecten. De peonys knalde zeer goed, ik dacht eerst dat er salutes doorheen geschoten werden, maar dat bleken dus de peonys te zijn. Mooie heldere kleuren blauw (met pistel), lemon, roze en groen gezien waar goed mee werd gecombineerd. Ook de blokken schoten lekker door, geweldig! Prachtige, heldere lichtkogels en een zeer brede effectbreedte. En de snelheid zat er natuurlijk ook lekker in. Ook de girondolas waren erg gaaf, goede fluit en een mooie staart. Het publiek vond die ook erg leuk.

Al vrij vroeg werd het duidelijk, de rechterkant gaat niet goed. Helaas bleef het daar de rest van de show dan ook stil en miste je de hele tijd de rechterkant. Het is gissen naar het probleem, daar komen we niet meer achter.

Al met al viel de show mij een beetje tegen. Er werden mooie beelden geschoten, vooral met mines en de gouden watervallen in de lucht ging erg goed. Het tempo miste ik af en toe, de mines gingen iets te langzaam en de finale miste iets. Hij was hard, maar jammer dat het in salvos werd gedaan.

Ik heb een leuke dag achter de rug, maar ik was (en ben het nog steeds) helemaal gesloopt.

Iedereen die heeft geholpen; bedankt! Het was er heel gezellig. Azuma, bedankt voor de goede lunch, het drinken en het avondeten! Het was lekker.

Nog wat foto's van overdag;
P1020349.JPG

P1020354.JPG

P1020359.JPG

P1020363.JPG

P1020364.JPG

P1020365.JPG

P1020373.JPG

Groeten,
KoenL

Laatst bewerkt door een moderator:

Patrick

Registered User

Ja die jongens kwam ik ook nog tegen. Oud collega stond erbij.. Vroeg gelijk of ie mijn materiaal ook mocht gebruiken :laugh:

Begreep dat ze vanuit meerdere hoeken filmden.

RNBakker

Registered User
Hilversum 5 mei 2009 door Azuma Fireworks dagverhaal

P1020371.JPG

’s Ochtends om 7:00 uur vertrokken van huis en ’s avonds om 2:00 uur weer thuis. Een hele lange en zware dag, maar het was gezellig. Het weer leek in eerste instantie goed (= droog), maar rond een uur of 11:00 kwamen de eerste druppels. Tja, je kan eventjes schuilen, maar om 22:30 uur moet het vuurwerk wel klaar zijn. Veel schuilen was er uiteindelijk niet bij.

Rond 8:30 uur verzamelden de bouwers, de rekken en het vuurwerk zich op de locatie. Met z’n allen het vuurwerk uitgeladen en we konden beginnen. Met een aantal zijn we de rekken in elkaar gaan zetten en de posten gaan inrichten. Het vervelendste klusje van de dag (bekend van vorig jaar haha?). Maar goed, het moet uiteraard gebeuren.

Door regen werd alles verpakt met plastic. Hopen dat het niet te nat was geworden, maar uiteindelijk hebben we daar weinig last van gehad.

Even doorspoelen naar 21:00 uur. Op de (voor het publiek) rechterkant werden de laatste dingen gemonteerd. Alles stond naar wens en er waren geen gekke dingen te zien. De klok begon hardop te tikken en de spanning en stress nam toe. Uiteindelijk stond alles op tijd klaar voor de show en we konden beginnen.

Rond 22:10 ben ik naar de overkant gelopen, helaas zonder fotocamera. Vanwege de regen toch besloten geen risico te lopen. Het publiek kwam van alle kanten aanstromen en op het grasveld stond het al aardig vol. De eerste salutes gingen de lucht in, there we go!

Een KEIgoed en KEIhard begin, meteen vol erin. Overal kwamen geluiden vandaan met ‘Haha, dat was de finale!’. Zoals hierboven ook al gezegd is, veel goud en mooie effecten. De peonys knalde zeer goed, ik dacht eerst dat er salutes doorheen geschoten werden, maar dat bleken dus de peonys te zijn. Mooie heldere kleuren blauw (met pistel), lemon, roze en groen gezien waar goed mee werd gecombineerd. Ook de blokken schoten lekker door, geweldig! Prachtige, heldere lichtkogels en een zeer brede effectbreedte. En de snelheid zat er natuurlijk ook lekker in. Ook de girondolas waren erg gaaf, goede fluit en een mooie staart. Het publiek vond die ook erg leuk.

Al vrij vroeg werd het duidelijk, de rechterkant gaat niet goed. Helaas bleef het daar de rest van de show dan ook stil en miste je de hele tijd de rechterkant. Het is gissen naar het probleem, daar komen we niet meer achter.

Al met al viel de show mij een beetje tegen. Er werden mooie beelden geschoten, vooral met mines en de gouden watervallen in de lucht ging erg goed. Het tempo miste ik af en toe, de mines gingen iets te langzaam en de finale miste iets. Hij was hard, maar jammer dat het in salvos werd gedaan.

Ik heb een leuke dag achter de rug, maar ik was (en ben het nog steeds) helemaal gesloopt.

Iedereen die heeft geholpen; bedankt! Het was er heel gezellig. Azuma, bedankt voor de goede lunch, het drinken en het avondeten! Het was lekker.

Nog wat foto's van overdag;
P1020349.JPG

P1020354.JPG

P1020359.JPG

P1020363.JPG

P1020364.JPG

P1020365.JPG

P1020373.JPG

Groeten,
KoenL

Thanks!! (voor het uitgebreide verslag en de foto's)

magnolia

Registered User
ik heb de show al 2 keer gezien op film het was een hele mooie kleurijke show .
het tempo was inderdaad niet bijster en in de finale ontbrak er ook een boel .
kan het mischien door de regen gekomen zijn ?

bedank voor de mooie fotos en het goeie verslag

Laatst bewerkt:

Patrick

Registered User
Bij deze ook mijn filmpje :smile1: (256 Mb)
www.vuurwerkfan.nl/video/hilversum_050509.wmv

Geluid is de 1e 55 seconden helaas overstuurd door onoplettendheid en gevecht met de paraplu.. Daarna gaat ie weer goed :cool: Ondanks de regen (af en toe pluutje in beeld, af en toe wissen) ziet het er nog best ok uit en de groothoeklens heeft prima werk verricht.

Kobajo

FPM Filmer
Bedankt voor het delen Patrick.
Vind de film er prima uitzien en die paar keer dat de paraplu in beeld mkomt is niet storend. We weten nu wel waar je je paraplu vandaan hebt.

De show zelf was zeker niet verkeerd in ieder geval een hoop leuke producten voorbij zien komen. Ondanks de minpunten die in de andere posts al gemeld zijn is het toch nog een leuke show geworden.

KoenL

Registered User
Show nog even op de film bekeken, bedankt voor het delen Patrick.

Opvallende dingen, rond 5:35 minuten gaat er links wel een blok en rechts niet. Vervolgens gaan er rechts wel weer bommen de lucht in. Daarna stopt het rechts helemaal.

De ringbommen komen grotendeels goed voor het publiek terecht. Dit heb je niet echt in de hand, maar dat is wel een pluspunt van de show. Nadeel is hier dat de rechterkant niet ging, want daar stond ook een rek met ringen klaar.

De mooiste combinatie voor mij wordt op 8:57 minuten geschoten, prachtige gouden mines met de corola tail en corola boeketten erboven.

Een slordige fout die van te voren ook al was aangegeven, op 13:23 minuten schiet er nog een single shot in de boom. Naar mijn idee onnodig en zonde van het totaal beeld.

Over de finale blijf ik dezelfde mening houden, jammer dat het in salvos is geschoten. Die had veel heftiger gekund en stiekem ook wel gemoeten.

Het negatieve ben ik wel kwijt over de show, duidelijk is te zien dat er over de beelden is nagedacht en dat er goed van de verschillende effecten gebruik is gemaakt. Dat de show tegenviel neem ik terug.

(Ja sorry mensen, Koen is in een schrijfbui:embarrest:.)

RoYvette

FPM Filmer
@Koen mooi verslag en foto's!
@ Afcajax Bedankt voor het delen van de film!

Om 6.15 stapte we in de auto richting Hilversum.
We waren zelfs wat t vroeg daar, en hebben Dieter en de vrouw van de koffie gehaald.
Toen we bij het terrein kwamen stonden RNBakker en KoenL al te wachten.
Toen de busjes arriveerden werd alles uitgestald.
Het was nog droog, maar wel een donkere lucht.

Naarmate de dag vorderde, werd het natter en natter. Maar ondanks dat was het een gezellige dag. We hebben er weer heerlijk van genoten, het is en blijft leuk om te doen.

De eerste minuten zijn gefilmd, maar omdat we in de rook stonden, en de regen is dit niks geworden.
Hier alleen wat foto's.

Album Hilversum

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Hier mijn bijdrage aan de film van Hilversum, gefilmt vanuit de hand op het schietveld. gewoon lekker genieten.
Was trouwens weer een top dag. veel gelachen ondanks het klote weer.

mickeyzegtboem

Registered User
Ondanks het beestenweer zie ik toch hele mooie en leuke beelden voorbij komen.

Filmpje van vin vanaf het schietveld is natuurlijk leuk om te zien, omdat alles om je heen afgaat.

Iedereen bedankt allemaal voor het delen!

Bovenaan