Hilversum 5 mei 2009 door Azuma Fireworks dagverhaal
’s Ochtends om 7:00 uur vertrokken van huis en ’s avonds om 2:00 uur weer thuis. Een hele lange en zware dag, maar het was gezellig. Het weer leek in eerste instantie goed (= droog), maar rond een uur of 11:00 kwamen de eerste druppels. Tja, je kan eventjes schuilen, maar om 22:30 uur moet het vuurwerk wel klaar zijn. Veel schuilen was er uiteindelijk niet bij.
Rond 8:30 uur verzamelden de bouwers, de rekken en het vuurwerk zich op de locatie. Met z’n allen het vuurwerk uitgeladen en we konden beginnen. Met een aantal zijn we de rekken in elkaar gaan zetten en de posten gaan inrichten. Het vervelendste klusje van de dag (bekend van vorig jaar haha?). Maar goed, het moet uiteraard gebeuren.
Door regen werd alles verpakt met plastic. Hopen dat het niet te nat was geworden, maar uiteindelijk hebben we daar weinig last van gehad.
Even doorspoelen naar 21:00 uur. Op de (voor het publiek) rechterkant werden de laatste dingen gemonteerd. Alles stond naar wens en er waren geen gekke dingen te zien. De klok begon hardop te tikken en de spanning en stress nam toe. Uiteindelijk stond alles op tijd klaar voor de show en we konden beginnen.
Rond 22:10 ben ik naar de overkant gelopen, helaas zonder fotocamera. Vanwege de regen toch besloten geen risico te lopen. Het publiek kwam van alle kanten aanstromen en op het grasveld stond het al aardig vol. De eerste salutes gingen de lucht in, there we go!
Een KEIgoed en KEIhard begin, meteen vol erin. Overal kwamen geluiden vandaan met ‘Haha, dat was de finale!’. Zoals hierboven ook al gezegd is, veel goud en mooie effecten. De peonys knalde zeer goed, ik dacht eerst dat er salutes doorheen geschoten werden, maar dat bleken dus de peonys te zijn. Mooie heldere kleuren blauw (met pistel), lemon, roze en groen gezien waar goed mee werd gecombineerd. Ook de blokken schoten lekker door, geweldig! Prachtige, heldere lichtkogels en een zeer brede effectbreedte. En de snelheid zat er natuurlijk ook lekker in. Ook de girondolas waren erg gaaf, goede fluit en een mooie staart. Het publiek vond die ook erg leuk.
Al vrij vroeg werd het duidelijk, de rechterkant gaat niet goed. Helaas bleef het daar de rest van de show dan ook stil en miste je de hele tijd de rechterkant. Het is gissen naar het probleem, daar komen we niet meer achter.
Al met al viel de show mij een beetje tegen. Er werden mooie beelden geschoten, vooral met mines en de gouden watervallen in de lucht ging erg goed. Het tempo miste ik af en toe, de mines gingen iets te langzaam en de finale miste iets. Hij was hard, maar jammer dat het in salvos werd gedaan.
Ik heb een leuke dag achter de rug, maar ik was (en ben het nog steeds) helemaal gesloopt.
Iedereen die heeft geholpen; bedankt! Het was er heel gezellig. Azuma, bedankt voor de goede lunch, het drinken en het avondeten! Het was lekker.
Nog wat foto's van overdag;
Groeten,
KoenL