Het weer voor 31 december

firewire

Registered User
Friesland, mist mist mist.
Om 10 over 12 zat het hier potdicht, het was zinloos om het siervuurwerk af te steken, wat hier dan dus ook niet gebeurde, overal verhalen van mensen die met mooi spul bleven zitten, als het vanavond helder is denk ik dat hier een tweede nieuwjaarsviering losbarst...
Lokkig nyjier...

Jean Cross

Registered User
Wie wil er nog een Sky Screamers, Blue Voodoo, Bloody Sky, Camuro King, Deep Impact, Bulls Eye, 2 Apocalypto's, 3 El Nino's, 2 Giant Waves, Falling Leaves, 2 Cruzers, Moon Missles, 16 herlat Krijspijlen en ga zo maar door! Tering wat een aanfluiting was deze oud en nieuw.

Kom uit Arnhem, dus dichte (<10m) mist, kon de overkant van de straat nieteens zien :S baal hier echt van, heb nog 5 projecten liggen die stonden te popelen om afgestoken te worden :S 1 project is wel de lucht in gegaan, namelijk mijn Ferro Flower Thunder Batteries (16s 10 stuks) icm Herlat ThunderKing (25s 6 stuks) Tering wat een heerlijke herrie was dat van 310 schoten! :) maar dat is ook meteen mijn hoogtepunt geweest :S Afgezien van een paar Vulcano's en Etna on Fire (die de mist alleen maar dikker maakten :S) ben ik niet gekomen. Twister knal komt dan maar op de 2e plaats... :p

Tja en nu nog zien wat ik met al die potten ga doen... Denk dat ik bij de gemeente maar een vergunning aanvraag voor mijn eigen show, haha. Ga dan kaartjes verkopen aan mensen die het willen zien ofzo...

Maar ben er niet blij mee. Vind dat ze het maar moeten toestaan dat het Oosten morgenavond alsnog oud en nieuw mag vieren.

Het viel me ook echt op dat er om 12u aardig wat matten werden afgestoken, maar 12.15u leek het wel uitgestorven! Terwijl ik weet dat er bij mij in de straat meerdere leuke flowerbeds zouden komen, tevergeefs....

Worst Oud en Nieuw everrrr.... voor mij dan ;)

Owja, DE BESTE WENSEN MENSEN! :)

JdB0511

Registered User
Helemaal hetzelfde hier in Groningen.

Rond 19.00 en 22.00 wel wat klein spul afgestoken, heerlijk helder weer, geen wind en vuiltje aan de lucht. Maar toen ik om 0.00 naar buiten ging, was het zicht minder dan 5 (!) meter!!
Ik heb wel wat potten geprobeerd maar je hoorde ze alleen knallen, maar qua effect zag je echt NIETS.
Heb dus al mij siervuurwerk nog hier staan, geen idee wat ik ermee moet doen.
Daarnaast hoorde ik ook vrij weinig vuurwerk worden afgestoken in Groningen, niemand vond het de moeite om z'n dure spul voor jan lul de lucht in te jagen.

Verreweg de meest waardeloze Oud en Nieuw voor mij OOIT

GMP82

Zilveren Member
Van hieruit ook de beste wensen. Echt balen zeg, al die dagen superblij dat het droog wordt na de aanfluiting van 2006, is het droog (grotendeels) krijg je dit.

Ik heb nagenoeg alles (op paar dingen na) in de vooravond opgestookt, want je zag met het uur de mist toenemen. Ik den echter dat het grootste probleem is dat het niet enkel mist was, maar SMOG, vanwege alle vuren en het vuurwerk. En dat is nog dikker dan mist....

Kamuro

Registered User
Hier in Wassenaar was het gelukkig zeer goed te doen :nuts:
Rond 10 uur begon ikzelf ook een beetje angstig te worden gezien de mist aardig toenam, maar (zeer) dichte mist bleef uit. Ik kon gewoon alles perfect zien, en dan niet alleen van mezelf maar ook van 2 straten verderop.

Ik denk dat ik mezelf gelukkig mag prijzen als ik zo de verhalen hoor :bigsmile:

Anyway, van mijn kant nog een gelukkig nieuwjaar voor iedereen!

Koetje

Registered User
Hier in Diemen-noord was het gewoon dikke smog die steeds heftiger werd. Alles binnen 3 kwartier er doorheen gejaagd. Zicht op eigen vuurwerk was goed gelukkig.

MINI Grunn

Registered User
Voor iedereen natuurlijk de beste wensen voor 2008!!! Maar jongens wat was dit een ongelooflijke K$T oud en nieuw!! In de stad Groningen was het rond een uur of 23:00 - 23:15 geen vuiltje aan de lucht alleen wat laaghangende bewolking. Je kon zelfs de sterren er nog doorheen zien, maar na 00:00 was het potdicht! Ik zelf momenten gehad dat ik niet verder dan 3 meter voor mij uit kon zien. Ik heb alleen wat fonteinen en knalvuurwerk afgestoken. De grote cakes steek ik vanavond af tijdens de nieuwjaarsvisite van mijn familie.

Nu al twee jaar achterelkaar een klote oud en nieuw gehad qua weer:sad2:. Nu weer een jaar wachten.........

Mitch

Registered User
Een ieder Beste Wensen!!

Hier zag je soms lettrelijk geen hand meer voor ogen. Amper 1 a 2 meter zicht. Heb daarom ook lang niet alles afgestoken en denk dat ik van deze 1 januari ook maar een beetje een 31ste ga maken.

PyroPlop32

Registered User
hier om 11 uur wel mist maar niet zo heel dik ...alles klaargezet op een eilandje op het water. ( 50 keer 3 inch, 10 keer 4 inch, 1 keer 6 inch + nog wat blokken )
( 2 keer varen ook )

supermooie lokatie, en dan komt de anti climax, echt ongelooflijk en dit was een beetje de druppel voor mij. zoveel moeite gedaan met bouwen afgelopen dagen, veel kosten aan gehad, dit zuigt echt.

michaelmbg

Registered User
Hier in Middelburg was het een super jaarwisseling mist was zo goed als geen spraken van... Tevens was het vuurwerk fantastisch. 4x Wolff te gelijketijd te lucht in super Crocodile mooi 2 naast elkaar.
Enkel de Red Dragon van Lesli viel wat tegen maarja goeie les voor volgend jaar.

Spider en Puma van de Diamond collection (500gram) Waren ook erg mooi prachtige kleuren zaten daarbij.

Alle een goed 2008 en hopelijk komende jaarwisseling met nog gaver vuurwerk ;)

KobeBryan

Registered User
Sjezes, wat zuur zeg voor de mensen die hun dingetjes niet hebben kunnen afsteken! :sad2:

Hier in het westen viel het gelukkig allemaal mee. Het was alleen erg windstil, dus de vuurwerkdampen bleven erg lang hangen. Sommige (supermooie) blokken in de verte waren dan zeer slecht te zien. Ben benieuwd hoe het op de tape is overgekomen.. :wondering:

nismo

Registered User
iedereen Beste Wensen!!

Jullie hadden mist hier begon het om 10 over half twaalf te regenen en precies om twaalf uur viel het met bakken uit de lucht vies vuil xxx weer.
Als ik ooit die piet paulesma tegen kom steek ik hem een xxx in zijn hol.
( het blijft droog het word min twee graden ) ( 7 graden en regen regen regen ):mad::mad::mad:

the pyro master

Registered User
Nou mensen ik mag het niet zeggen maar het is hier echt kloten,je ziet hier geen hand voor je ogen.Het begon eerst goed s'morgens was het weer mooi alles zag er goed uit de hele dag stond ik met mijn zoons op straat,tot s'middigs rond een uur of 3 keek je door de straaten en het zag er blauw en rokerig uit je denk dan dat het door het vuurwerk komt want er werd fors geknald maar in de loop van de middag werd het steeds erger.
Toen het donker werd de eerste potten de lucht in geschoten en het werd behoorlijk wazig,rond 6 uur naar de chinees eff eten halen,toen we het eten op haden werd het echt mistig NIET NORMAAL MEER,en je hop dat het dan nog weg trekt,,,het enige wat weg trok was mijn moet naar 24.00 ik kom wel janken.Toen was het zo ver 00.00 we konden niets meer zien het enige wat we hebben afgestoken zijn de 2 100.000 klappers,en heb mij maar van de wereld afgezopen,maar na een nacht zuipen,en slapen zag de wereld er beter uit,ik dacht als het donker word steken we alles afen dat hebben we gedaan ook het was hier 1 januari rond 18.00 net een nieuwe jaarwisseling{iedereen dacht het zelfde} en de politie liet hier iedereen zijn gang gaan dus werd het toch nog leuk.......iedereen nog de beste wensen

veteraan

Registered User
Lullig voor al die mensen die zo'n rotweer hebben gehad.
Zuid-Limburg was het perfect. Droog, helder en geen wind.
Alle vuurwerk ging zoals het hoort. Geen weigeraars, geen ongelukken.
Wel een gigantische rotzooi toen ik na drie kwartier klaar was maar netjes alles opgeruimd.

vwtune

Registered User
Oud en nieuw gevierd in midden Amsterdam. met drie auto's vol daar naartoe gegaan.

PERFECT, PERFECT, niets anders dan PERFECT weer!!!
Ook van alle andere straten zag je alles prima.

De shells zag je ook perfect.
Toch raar dat er in Amsterdam (ik hoorde ook van den haag en omstreken) dat het zo goed weer was, dus geen mist.

Echt zonde van iedereen die het heeft moeten staken.
Toen we terug reden en mensen naar huis moesten brengen, zijn we in Heemskerk blijven slapen omdat alles daar in de buurt potdicht zat, we zagen echt niets meer! dus te gevaarlijk om naar huis te rijden.
Echt jammer mensen voor jullie!!

Cornel

Registered User
Oud en nieuw gevierd in midden Amsterdam. met drie auto's vol daar naartoe gegaan.

PERFECT, PERFECT, niets anders dan PERFECT weer!!!
Ook van alle andere straten zag je alles prima.

De shells zag je ook perfect.
Toch raar dat er in Amsterdam (ik hoorde ook van den haag en omstreken) dat het zo goed weer was, dus geen mist.

Echt zonde van iedereen die het heeft moeten staken.
Toen we terug reden en mensen naar huis moesten brengen, zijn we in Heemskerk blijven slapen omdat alles daar in de buurt potdicht zat, we zagen echt niets meer! dus te gevaarlijk om naar huis te rijden.
Echt jammer mensen voor jullie!!

In amsterdam was er echt groot verschil tussen bepaalde delen van de stad, in noord en zeeburg was het dikke mist,

Maar centrum viel reuze mee,

vwtune

Registered User
In amsterdam was er echt groot verschil tussen bepaalde delen van de stad, in noord en zeeburg was het dikke mist,

Maar centrum viel reuze mee,

O, dat geloof ik graag.
Maar waar wij zaten was het echt bijzonder goed. veel geluk gehad blijkbaar!

we zaten in de buurt van de kinkerstraat (weet niet of ik het goed schrijf, kom er niet vandaan)

fcttea

Registered User
Hier in Twente was het om 18.00 al slecht, kon al bijna geen 2 meter weg kijken.
De laag aan de grond potjes hebben het dit jaar gewonnen wat betreft de effecten.
Tegen 23.00 uur wat pijlen de lucht ingeschoten dit was zogoed als niet meer te zien.
Nieuwjaarsavond ging het echter overal om ons heen weer los, en werd de ene cake na de andere afgestoken, we hadden zelf met een aantal vrienden en buren nog een paar Poolse dozen staan en tegen 19.30 met elkaar afgestoken.
Eigenlijk was dit wel apart en kon je wel genieten van je vuurwerk, want het is dan lang niet zo heftig om je heen.
Het was niet de meest ideale jaarwisseling, maar we hebben een dag later toch nog kunnen genieten van al het moois van de potten en dozen die we dit jaar hadden.

Beste wensen voor 2008.

clarity

Registered User
Hetzelfde hier in Almelo fcttea. Gisteren veel moois de lucht in zien gaan. Zelf hebben we met een aantal buren om 20.30 ons overgebleven vuurwerk afgeschoten. Alle grote potten hadden we nog. Je hebt inderdaad meer aandacht voor je eigen vuurwerk, maar het voelt wel een beetje als een anti-climax als de pot is afgelopen: dan is het toch ineens vrij stil om je heen :) Een rare jaarwisseling, maar ach, wel een om te onthouden.

Bovenaan