Het Weer 31-12-2013

blackpowder

Registered User
Zie de tekst van weeronline hieronder
Helaas lijkt het er op dat het in een groot gedeelte van nederland nat gaat verlopen.

Het blijft vandaag een groot deel van de dag droog met wolkenvelden en zonnige perioden. De zuidenwind is daarbij matig tot vrij krachtig en aan zee krachtig tot hard. Het wordt ongeveer 7 graden. De bewolking neemt in de middag toe en het gaat uiteindelijk regenen.
Op Oudejaarsavond trekt de regen langzaam weg, maar of dat op tijd is voor een geheel droge jaarwisseling is nog de vraag. De wind blijft aanwezig en het koelt af naar 4 graden.
Nieuwjaarsdag, woensdag, is het overdag zo goed als droog met velden sluierbewolking en soms een waterig zonnetje. Het wordt ’s middags circa 8 graden. De bewolking wordt vanuit het westen dikker en ’s avonds gaat het regenen. Er komt opnieuw een stevige wind uit zuidelijke richtingen te staan, die in de loop van de avond piekt met mogelijk een stormachtige wind op de Wadden.

AWG

Registered User
en eigenlijk wisten we dit allemaal al van te voren, murphy,s law.
hoe grote onze collecties hoe ellendiger het weer om 0:00.:huh:

als ik op knmi kijk voor woensdag dan is het weer prima weer.
daarom zei ik al eens eerder,het heeft totaal geen nut om je er nog druk om te gaan maken, het loopt zoals het loopt.
en je hoopt dat het meevalt.

happy4ever

Registered User
IK zette vanochtend de TV aan en zowel op NED. 1 en RTL 4 werd verteld dat het in het begin van de avond ging regeren en dat het rond 0:00 uur zwaarder ging regenen. :sad:

Ik baalde daar flink van, totdat ik zelf op onderzoek ging en op diverse weersites ging kijken. Het val allemaal erg mee. Sommige voorspellen geen regen om 0:00 uur voor Zwolle en de andere die dat wel doen, verwachten ongeveer 0.4 mm. Dit stelt niets voor :happy:

PYR080Y

Registered User
Dit ziet er dan toch weer minder plezierig uit...

ma82lg.jpg

10dcxo9.jpg

Met een beetje mazzel draait de wind nog iets, waardoor de regenwolken naar onze Oosten buren gaan ;)

ifeelfine

Registered User
als het om 2200 uur droog is en ze verwachten 00.00 een plens regen (wat ze niet doen slechts geringe hoeveelheid regen maar toch) dan gaat alles gewoon om 2200 uur de lucht in ben niet zo bijgelovig dat ik kwade geesten moet wegknallen. Een van onze vrienden is dan wel van chinese (geadopteerde) afkomst dus laten we wel een mat over voor 00.00 uur:hehe!:

davidwerf

Registered User
Echt wat een klote weer. Het regent in ieder geval hier in Westelijk Zeeland al uren. Iets heel anders dan de modellen zeiden. Alles gaat van zuid naar noord in plaats van west naar oost. Succes daarom op de plekken waar het droog is en hopelijk blijft!

Ghasper

Registered User
Wat een baggerweer, regen regen en nog eens regen hier in Haarlem. Hopelijk straks wat droger, maar voor nu blijft er een hoop staan tot volgend jaar😔

Bovenaan