HET WEER 31-12-2012

pyro_jordy

Registered User
Op L1:
Maandag, Oudjaarsdag
Vannacht is er veel bewolking en het blijft (vrijwel overal) droog bij 7 à 8 graden. Er staat veel wind: vrij krachtig (5) uit ZW met windvlagen.
Overdag is het vrijwel overal droog. Er is veel bewolking met mogelijk een opklaring. Het is zacht met maxima van 10 à 11 graden. De ZZW wind is (vrij) krachtig (5-6) met windstoten.
Tijdens de jaarwisseling is het zacht met 8 à 10 graden en het waait stevig. Tijdens het afsteken van het vuurwerk is de kans op regen het grootst in het noorden en westen van Limburg; zuidoostelijker in de provincie kan het volgens de laatste berekeningen nog net droog blijven.

Landgraaf ligt in het zoudoosten, dus hopelijk hebben ik geluk. wel kracht 5-6 in limburg

Weerstation

Registered User
UPdate 10:45 ~ weersituatie 31 december 2012 / 1 januari 2013

Om jullie nog even de laatste stand van zaken te geven, een update. De laatste 06:00 run van GFS (Amerikaans weermodel) laat de regenzone vanaf 18:00 het westen van de Benelux binnenkomen met neerslaghoeveelheden per 6 uur van 2-3 mm. Dat is niet erg veel, maar waarschijnlijk wel genoeg. Rond middernacht neemt de intensiteit in het hele land tijdelijk sterk toe tot 5, lokaal 8 mm in België. Dat betekent flinke regenval rond de overgang.. Windstoten voor middernacht tot 60, lokaal 70 km/h. Op de overgang windstoten tot 60 km/h ..

Bron bericht: vuurwerkweerbericht

3856_431688306903972_1949618160_n.png

zeeprest

Registered User
Aangezien het er niet naar uitziet dat in de avond en nacht het weer ongelooflijk "vuurwerkonvriendelijk" is, vraag ik me af hoe men het verloop inziet.
Ik ga bijvoorbeeld niet mijn duurgekochte vuurwerk in de regen zetten en vervolgens alle effecten weg laten waaien!
Maar wat is dan een passende oplossing??
Volgens mij is het ook niet de bedoeling (wettelijk) dat ik voor zo'n 1500 euro in de schuur opsla!
Mocht het 1 januari in de avond wél gunstig weer zijn, en ik steek alles af hoop ik dat men daar een beetje begrip voor kan opbrengen, en dus niet een discussie hoef aan te gaan met onze blauwe vrienden of zuurpruimende omwoners.
Overigens denk en hoop ik niet dat ik de enigste ben die voor deze oplossing kiest.
Al met al hoop ik natuurlijk dat ik alsnog in de vooravond of nacht van 31 dec een moment vind om los te branden.

davidwerf

Registered User
Ik heb hier al afgesproken om vroeg in de avond te gaan stoken.
Dan is het nog net droog. Voor 0.00 houd ik dan nog 1 of 2 flinke potten over.
Het is niet anders.

Mijn globale regenvoorspelling:

17.00-18.00: Ten westen van Leeuwarden-Alkmaar.
18.00-19.00: Ten westen van Den-Haag, Lelystad, Assen.
19.00-20.00: Ten westen van Terneuzen, Breda, Deventer.
20.00-21.00: Ten westen van Eindhoven - Enschede.
21.00-22.00: Ten westen van Maastricht - Venlo.

Met een kleine vertraging kan Zuid Limburg om 0.00 nog net geluk hebben.
Vanaf een uur of 1.00-2.00 zal het vanuit het Noordwesten weer droog gaan worden.

davidwerf

Registered User
Dan nog even de wind, die is vooral overdag en begin van de avond eigenlijk veel te hard:

Situatie tussen 13.00 en 19.00:

Noordwest Nederland (Kop Noord Holland en Wadden): 8-9 met vlagen tot 95 km/uur.
West en Noord Nederland: 7-8 met vlagen tot 85 km/uur.
Zeeland en Midden Nederland: 6-7 met vragen tot 75 km/uur.
Zuid en Oost Nederland (Brabant, Limburg en achterhoek): 5-6 met vlagen tot 70 km/uur.

Daarna zal de wind vanuit het Noordwesten afnemen waardoor het min of meer overal hetzelfde zal zijn.
Rond 0.00 dan door heel Nederland nog een windkracht 5 met vlagen tot 60 km/uur.

trimbaard

Registered User
Nou als Piet Paulusma er meer stopt kunnen de weerexperts van dit forum solliciteren. Ik ga me toch niet druk maken om het weer. Als het regent doe je toch een regenjas aan bij het stoken. Weer of geen weer alles gaat om 00:00 uur de lucht in en geen seconde eerder. Gelukkig is het weer plaatselijk altijd anders. Ik heb nog geen druppel regen gehad vandaag, wat wel voorspelt was.

Laatst bewerkt:

Slomo

Banned
Volgens de voorspellingen zou het hier al de hele dag nat moeten zijn... Totaal geen last van gehad!! vrijwel wind stil nu in de stedelijke omgeving..

Ik heb goede hoop voor morgen!!

Bram150

Registered User
Hier is het al de hele week droog, blauwe lucht, zonnetje en temperatuur rond de 10 graden, ondanks de voorspelde regen. Veel wind heb ik deze week overigens niet gezien.

vfw9qd.jpg

Perfect toch?

Laatst bewerkt:
Bovenaan