HET WEER 31-12-2012

bjorn2202

Registered User
Net een laatste voorspelling van Meteomaastricht.nl
Geld dus voor het zuiden des lands...

Vooruitzichten voor maandag 31 december 2012 :

In de nacht blijft de bewolking meest overheersen, er vallen hooguit een paar spatjes regen, veel zal het in ieder geval niet zijn.
De temperatuur zal gedurende de nacht veelal rond 7 graden schommelen.
Overdag zal deze Oudejaarsdag ook een zwaar bewolkt weerbeeld gaan opleveren.
Doorgaans zal het zo goed als droog zijn, mocht er iets van regen vallen zal het maar beperkt blijven tot een paar druppels.
Het wordt opnieuw zachter met een oplopende middagtemperatuur naar 11 graden.
Tijdens de Oudejaarsavond overheerst de bewolking maar blijft het overwegend droog weer bij nog steeds temperaturen van zo'n 9 à 10 graden.
De zuidwestelijke en later zuid- tot zuidwestelijke wind zal nog steeds vaak vrij krachtig zijn, tot windkracht 5, tijdens de Oudejaarsavond een klein beetje minder stevig met windkracht 4 tot 5.
De windvlagen kunnen gedurende de hele dag snelheden bereiken van om en nabij 60 km/uur.

ik hoop dat dit uit komt ziet er niet verkeerd uit!!!!

GMP82

Zilveren Member
Ik begin me nu officieel zorgen te maken.... Zit in de regio Bergen/Alkmaar met de jaarwisseling en dat ziet er niet al te best uit :-(

blackpowder

Registered User
Het weerbeeld zal het weerbeeld zijn zoals het was op 28-12
Ook qua wind komen de berekeningen overeen.
Alleen de regen zal ipv in de ochtend wat later op de dag komen.

Mvg blackpowder

olaf81

Registered User
Het ZO van het land heeft dan nog wel de meeste kans op minder nat weer.

Ik hoop dan wel dat de regen overdag intensief is en dan in de avond/nacht een beetje gespetter.(het liefst droog natuurlijk)

Met de wind zullen we het dan maar moeten doen..

davidwerf

Registered User
Het begint zich nu goed af te tekenen hoor.

Weer:
Overdag droog met soms wat licht gespetter. Dit weerbeeld dus heel de dag.
Vanaf een uur of 17.00-18.00 bereikt een actievere regenstoring het Westen van het land.
Later in de avond zal deze over heel Nederland liggen. De meeste regen zal voor het Noordwesten zijn. De minste voor het Zuidoosten. Toch nemen de totale hoeveelheden wat af. Was het eerst nog 20-25mm inmiddels is dit 5-10 mm.

Wind:
Het zal aardig windrijk zijn de 31ste. Wel aardige verschillen. Het noordwesten zal verreweg de meeste wind hebben. Daar aan de kust een volle windkracht 8. Het Zuidoosten blijft 'steken' op windkracht 5. Een lichtpuntje is wel dat de wind in de loop van de avond wat afneemt. Rond 0.00 nog een kracht 6 in het Noordwesten, tot 3-4 in het Zuidoosten. De rest van Nederland 4-5.

Temperatuur:
Deze zal door heel het land rond de 9 a 10 graden liggen.

Pancake77

Registered User
Het begint zich nu goed af te tekenen hoor.

Weer:
Overdag droog met soms wat licht gespetter. Dit weerbeeld dus heel de dag.
Vanaf een uur of 17.00-18.00 bereikt een actievere regenstoring het Westen van het land.
Later in de avond zal deze over heel Nederland liggen. De meeste regen zal voor het Noordwesten zijn. De minste voor het Zuidoosten. Toch nemen de totale hoeveelheden wat af. Was het eerst nog 20-25mm inmiddels is dit 5-10 mm.

Wind:
Het zal aardig windrijk zijn de 31ste. Wel aardige verschillen. Het noordwesten zal verreweg de meeste wind hebben. Daar aan de kust een volle windkracht 8. Het Zuidoosten blijft 'steken' op windkracht 5. Een lichtpuntje is wel dat de wind in de loop van de avond wat afneemt. Rond 0.00 nog een kracht 6 in het Noordwesten, tot 3-4 in het Zuidoosten. De rest van Nederland 4-5.

Temperatuur:
Deze zal door heel het land rond de 9 a 10 graden liggen.

Ik heb er vertrouwen in :happy:

Schuim

Moderator
Medewerker
Wil ik iedereen wel even afraden om de goedkopere Lesli potten niet af te steken met die wind.
Hele slechte ervaringen mee ^^

Weerstation

Registered User
Even een nieuwe update voor jullie mensen,

Er wordt dus weldegelijk neerslag verwacht. Een front ligt tussen 12:00 en 16:00 op het Kanaal en gaat ginds gepaard met windstoten variërend tussen 50 - 70 km/h. Naarmate de cruciale uren naderen (23:00 - 00:00) trekt dit front verder richting de Benelux met neerslagsignalen. Op dit moment berekent het Amerikaans weermodel (GFS) 3 mm per 3 uur. Dat zou dus lichte tot matige regenval zijn rond middernacht. De windstoten zijn verminderd tot 50 km/h, maar dat moeten de komende runs verder uitwijzen.

De weersverwachting voor oudejaarsavond leest u ook hier.

fireworks2dead

Registered User
De regen valt wel mee voor mij hier in het Oosten, maar 1-2 mm, dat is niet veel. Ik maak me meer zorgen over de wind, dat is zonde van de sierpotten de effecten komen niet goed tot zijn recht en het is nog gevaarlijk ook, hopelijk wordt het ietsje beter:)

Weerstation

Registered User
De regen valt wel mee voor mij hier in het Oosten, maar 1-2 mm, dat is niet veel. Ik maak me meer zorgen over de wind, dat is zonde van de sierpotten de effecten komen niet goed tot zijn recht en het is nog gevaarlijk ook, hopelijk wordt het ietsje beter:)

Ik hou je op de hoogte (bedankt trouwens aan iedereen voor de 'thanks' ) :)

Bovenaan