Het grote 10.00 uur topic.

Kobajo

FPM Filmer
Hmmm, 10 uur zal ik niet redden aangezien ik altijd te laat ben op de plaats van bestemming. haha. Maar als ik er ben zal dat hoogstwaarschijnlijk een leuk knalblokje worden. Welke precies weet ik nog niet dat zien we dan wel.

Tony

Administrator
Medewerker
Hmmm, 10 uur zal ik niet redden aangezien ik altijd te laat ben op de plaats van bestemming. haha. Maar als ik er ben zal dat hoogstwaarschijnlijk een leuk knalblokje worden. Welke precies weet ik nog niet dat zien we dan wel.

Neeeee, dat meen je toch niet ? JIJ te LAAT ?

Red Eagle

Registered User
Valt mij op dat er toch behoorlijke bedragen al om 10:00 de lucht ingaan.
Noem maar even een paar silver salutes.Binkie projecten ( 100 stuks ) is ook al gauw 60 euro.
Knal cakes,500 grammers.Das toch niet niks!!
Dan is voor sommige hun hele budget direct om 10:00 al op.

Zelf weet ik nog niet goed wat ik afsteek vooral ook omdat hier in Duitsland niet is toegestaan al om om 10:00 te knallen maar pas vanaf 23:00.
Maar goed soms moet je net doen of je neus bloed en je de Duitse regels eve niet goed meer kent!!
Blijf tenslotte wel Nederlander!
Begin dus waarschijnlijk met een rookbom (zo,n suiker/mest ding) en een 5000 klapper.

KruitFreak

Registered User
Ten eerste, ik zorg dat ik de 31e altijd verlof heb en niet moet werken. Zelfs niet in de vuurwerk business!

De dag ben ik altijd vroeg uit de veren want de nacht van 30 op 31 doe ik toch geen oog dicht vanwege alle kruitstress.
Tussen 08.00 en 09.30 leg ik alles klaar wat ik gedurende dag allemaal wil afsteken. Veel klein spul natuurlijk met veel snippers en fluiters en van novelties tot kleine cakes.

Vanaf 09.30u begint de spanning toe te nemen en moet ik meerdere keren pissen van de zenuwen;-)
Om 09.50u trek ik het niet meer doen we de jassen aan en steken lont of pyrotorch aan. Uiteraard met een vuurwerbrilletje op!
Dan gaan we om 09.55u naar buiten want ik trek het niet langer meer. Ben dus een paar minuten te vroeg maar wil ook gewoon de eerste zijn die dit vreugde vuurtje ontsteekt haha.

Ik trap meestal af met een fluitblok in kombinatie met een mat of knalblokje. En we gaan door totdat alles op is (meestal haal ik 02.00u niet;-)

Heerlijke dag dat oudjaar/nieuwjaar!

lenny499

Registered User
Ik begin de dag zelf rustig met een zelfgemaakt Picolo/strijker/Rotjes matje, en daarna een Silver Cracker, Mini Toffee, en een Lady cracker.:wink:

Tijn96

Registered User
Op aanrade van mede forum deelnemers begin ik met een silver salute en een matje. En daarna begin ik met rondlopen door de buurt etc. In december is er bij mij in de buurt een show van wolff daar ga ik dwnk ik wel wat bestellen, licht er natuurlijk aan of ik het het waard vind. Als het lukt kom ik ook nog in milheeze wie weet wat ik daar nog koop. Dus dit jaar zit nog genoeg verrassing (als het goed is). Dit is overigens het eerste jaar dat ik zo erg bezig ben met wat ik koop etc.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Op aanrade van mede forum deelnemers begin ik met een silver salute en een matje. En daarna begin ik met rondlopen door de buurt etc. In december is er bij mij in de buurt een show van wolff daar ga ik dwnk ik wel wat bestellen, licht er natuurlijk aan of ik het het waard vind. Als het lukt kom ik ook nog in milheeze wie weet wat ik daar nog koop. Dus dit jaar zit nog genoeg verrassing (als het goed is). Dit is overigens het eerste jaar dat ik zo erg bezig ben met wat ik koop etc.

Klassiek geval van het "virus" hebben.

ifeelfine

Registered User
dacht dat ik een remedie had gevonden. maar het feit dat ik hier weer dit soort threats zit te lezen (en te reageren) is idd een bewijs dat het niet bestaad zo'n remedie.

alhoewel ik me meestal om 10.00 uur nog wel rustig hou tegenwoordig, er gaat dan zoveel af in de wijk dat ik daar toch niet overheen kom en de bewijsdrang is met de loop van de jaren wel wat minder geworden. Ik hou me kruit wel droog tot de avonduren

Tijn96

Registered User
ja ik merk idd dat het meer en meer toeneemt het virus. nu vind ik het niet zo erg dus dat komt mooi uit, alleen jammer dat het maar 1x per jaar kan.
maar nou weer ON-topic :p

xl2000

Registered User
10:00 wordt wel leuk! 15 Binkies>2 Mc Thunders> Salute met een 25k band.
Heb nog eventueel een foto van vorig jaar het 10:00 Project(tje), zal hem even opzoeken.

Laatst bewerkt:

xl2000

Registered User
Helaas geen filmpje van, het was ook maar iets kleins.
Foto0196.jpg

jetztgehtslos

Registered
Ik heb de Salute van Wolff nog niet gehoord, maar deze staat hoog op mijn lijstje voor 10 uur. Het ligt er overigens aan met wie ik ben. Een aantal jaar geleden was ik alleen en moest ik boodschappen doen, dus echt om 10 uur iets afsteken zat er toen niet in.

ForesteR

Registered User

Zie bovenstaande film van het begin van oudjaarsdag 2009. Hierop staat een klein project met een 6 stuks Nitrate Cake (Herlat, Original Fireworks) en een Zink 901 gevolgd door een Brullende Schwiegemutter (Herlat, Zena Vuurwerk Nederland).

Maar! Dat was vorig jaar!

Voor dit jaar gaan er nog heel veel gedachten door mijn hoofd. Het word een combinatie van knal, fluit, en chaos!

painkiller

Registered User
Goedemorgen...
Dan word het koffie drinken want ik moet dan werken :(
Als ik thuis kom gaat er eerst een chain 500 aan en een binkie project!

Heel vervelend maar moet dit bijstellen, het ziet er naar uit dat ik geen werk meer heb. Het zal dus toch 10 uur 's morgens worden.
Ach zo heeft ieder nadeel zijn voordeel ;)

Bovenaan