Re: Patriot Launcher 2
Waarom dan, wat was er niet goed aan?
De Patriot Launcher WAS voor mij de beste knalcake uit, laten we zeggen, de categorie feestvuurwerk.
Keiharde knallen, stabiel tempo, niet te snel, niet te langzaam, en een finale van vier schoten tegelijk. Voor een prijs van tien euro kon daar echt geen andere knalpot aan tippen. Thundering Heaven niet, Lucifer niet, Thunder King niet, Stormin Normans niet, Thunder Boy niet, noem maar op.
Toen kwam de batch met de produktiefout erin. Dezelfde knallen, maar dan horizontaal afgevuurd; levensgevaarlijk. Zo gevaarlijk dat de Patriot Launcher uit de handel werd genomen, gelukkig!
Ik was werkelijk enorm blij dat de gereviseerde en nu veilige versie van de Patriot Launcher medio 2007 terug op de markt verscheen. Ik heb er twee kartons van aangeschaft. Groot was de teleurstelling toen ik de eerste nieuwe Patriot Launcher eindelijk kon aanschouwen, want de eerst zo spectaculaire knallen waren verdwenen. Ik kon het bijna niet geloven; dacht eerst dat ik met een andere cake te doen had, maar verder is de uitwerking hetzelfde gebleven, dus er was geen twijfel mogelijk.
De conclusie is dat deze cake doet nu qua knallen beslist onderdoet voor al de genoemde alternatieven.
Zelfs met alle elf de andere Patriot Launchers uit dat ene karton doorverbonden, wat ik uit pure frustratie heb gedaan, viel het effect nog tegen.
Voor mij de grootste tegenvaller van 2007.
Naar ik heb begrepen is het probleem inmiddels bij Original/Zena heel duidelijk geworden door alle klachten die men heeft gehad. Ik hoop dat dit mag leiden tot een revival van de "echte" Patriot Launcher. Maar ergens geloof ik daar niet meer in....