Wij filmen zoals de meeste mensen weten met HDV camera’s. We gebruiken op dit moment Sony Premium DV bandjes om alles te filmen omdat er ons verteld is dat de duurdere bandjes niet veel verschil maken wat betreft het beeld. Kan iemand ons daar meer over vertellen.
De duurdere tapes zijn net zoals de gewone (niet HDV) voorzien van een chip.
Deze chip is leuk voor mensen die titels maken in hun video camera waardoor ze bij een montage terug kunnen vallen op hun gemaakte teksten in de video camera als zij in hun edit pc geen mogelijkheid hebben om met een stukje tekst software aan de gang te gaan zoals inscriber of title maker pro van Adobe.
Echter maakt het wel verschil uit.
De premium tapes hebben doorgaans meer last van drop out's (Pixels in beeld) dan de iets duurdere tape's.
Dit zijn dan nog de tapes' zonder chip.
Deze exelance tapes, welke de volgende zijn in prijs en kwaliteit, zijn voorzien van een andere coating waardoor de tape's minder drop out's hebben (pixel problemen)
Dit maak je vaak mee wanneer een Sony tape in een ander merk video camera gestopt wordt.
een bekend voorbeeld is de Sony tape in een Jvc cam of deck of visa versa.
Dat vreet aan alle kanten met bagger beeld tot gevolg.
Klasse 01, premium Mijn mening is low quality
Klasse 02, exelance Mijn mening is high quality
Klasse 03, exelance Mijn mening is high quality maar met geheugen chip en overbodig voor editors (mensen die monteren op hun pc) die in het bezit zijn van een titel generator zoals inscriber en of titel maker pro van Adobe
Resumé, als je toch tape's gaat halen, kies dan voor de klasse 2.
Groetjes Stef