Plum Bloom
Registered User
Tussensprint! Tot en met 30 januari hebben 24.583 bezoekers getekend.
04 februari 2009
Minister Ter Horst ziet niets in verbieden vuurwerk
In de evaluatie van oud en nieuw die Minister Ter Horst op 3 februari aan de Tweede Kamer heeft gestuurd schrijft zij het volgende over een verbod op vuurwerk:
Naar aanleiding van de opnieuw opgekomen discussie over het verbieden van het afsteken van vuurwerk, heeft het kabinet uitgesproken geen plannen te hebben om een dergelijk verbod alsnog af te kondigen. Het kabinet is van mening dat het afsteken van consumentenvuurwerk bij de traditie van de viering van de jaarwisseling hoort en als zodanig behouden moet blijven. Maatregelen om overlast van vuurwerk te beperken moeten vooral worden bezien in de brede aanpak van de ongeregeldheden tijdens de jaarwisseling, zoals hiervoor reeds uiteen is gezet.
Bron
Handenafvanvuurwerk.nl
Tussensprint! Tot en met 30 januari hebben 24.583 bezoekers getekend.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar anders tegenaan kijk...Even een politiek "uitstapje". Ik hoorde gisteren op NOSjournaal dat er plannen zijn voor een bindend referendum, waarmee je als burger wetten kan terugdraaien. Klinkt als een backdoor voor ons, mocht er uiteindelijk daadwerkelijk een verbod komen!
Weer een kleine 4.000 erbij! ''Tot en met 3 februari hebben 28349 bezoekers getekend"
Het vuurwerk afsteken met oud en nieuw is veiliggesteld.