Handen af van vuurwerk

Sweet Laker

Registered User
Tsja, ik weet niet of het overdreven is om veiligheidskleding te dragen. Als ik bij mij in de buurt zie hoe er met vuurwerk om wordt gegaan dan wordt er meestal serieus mee omgegaan. Dus denk dat 99% van de ongelukken, bij mij in de buurt, dan echt ontstaan doordat men het vuurwerk verkeerd gebruikt (bierflesje zonder inhoud, voor een pijl met een stok van een meter) dat soort dingen. Dat kan altijd gebeuren en in die gevallen ben ik toch blij dat ik oordoppen en een vuurwerkbril op heb.

Oordoppen doe ik sowieso al in, ook als ik naar een discotheek ga. Mijn oren slaan heel snel dicht, dus na 5 minuten klinkt een nitraat bij mij als een astro, maar de impact op het gehoor blijft gelijk; dus nog meer gehoorbeschadiging. Dus tsja, ik weet niet.

Ene kant ben ik het ermee eens dat het niet nodig zou hoeven zijn. Aan de andere kant, iemand die gaat skaten doet ook beschermende kleding voor knie, elleboog en polsen aan omdat hij hard kan vallen.

joszie

Zilveren Member
Ene kant ben ik het ermee eens dat het niet nodig zou hoeven zijn. Aan de andere kant, iemand die gaat skaten doet ook beschermende kleding voor knie, elleboog en polsen aan omdat hij hard kan vallen.

de skater zelf wel ja, de mensen die naar een skateevenement gaan niet...
Zo is het ook met vuurwerk. Natuurlijk mag je wel zelfbewustzijn van mensen vragen door bijvoorbeeld geen nylon kleding te dragen. Je mag er echter niet vanuit gaan dat alle mensen die om 0.00 uur buiten zijn zich helemaal beschermd hebben.

condor27

Registered User
leuk zo'n actie
maar dan moet de website het wel doen
want bij mij doet hij het in ieders geval niet
zo kom je nooit aan je stemmen :(

Plum Bloom

Registered User
website doet het prima bij mij, alleen hij blijft hangen op 16 januarie.:confused:

Kan er ook weer bij, 'hangt' nog steeds op 16 januari. Zeker slechte lont gebruikt ....

Overigens heeft een maat van me, die altijd CDA stemt, zojuist getekend. En met hem de rest van zijn gezin (drie stuks). Er is dus hoop!

Laatst bewerkt:

joszie

Zilveren Member
Ja, veel mensen in mijn omgeving hebben ook getekend, alleen jammer dat de site inderdaad blijft staan op 16 januari. het begin was goed, maar nu laat ze het weer zitten??

Schuim

Moderator
Medewerker
Om een langverhaal kort te houden.

Ik heb dr bij deze een nette lange mail gestuurd.
Met de vraag waarom ze niet meer update.

Als ik daar niet voor woensdag een reactie op heeft gegeven post ik haar email hier op het forum zodat jullie dr allemaal kunnen bestoken.
Zonder even te moeten zoeken naar haar mail :blink1:

Schuim

Schuim

Moderator
Medewerker
Ik heb zojuist een reactie mogen ontvangen:

Geachte heer,

Blij met de steun. Door technische problemen lag de website er helaas een aantal dagen uit. Ook ik zelf, vind dat niet leuk. De website doet het weer. Ik laat zo een berichtje opnemen, dat er een probleem en zal de techneuten vragen de teller ook weer te actualiseren.

Helma Nepperus

Dus als het goed is moet die het vandaag nog doen! :love:

TheChain

Registered User
Het begint er voor mij op te lijken dat we zijn blij gemaakt met een dooie mus! Helma Neppérus heeft de site handenaf opgezet om het vervolgens weer direct dood te laten bloeden.
Er wordt geen media aandacht aan gegeven, de website wordt niet geupdate, kortom het is STIL!!!
Arno Bonte gaat ondertussen vrolijk door en heeft de teller nu ongeveer op 57000 staan.

Ook ik heb enkele dagen geleden eenn mail naar Helma Neppérus gestuurd:

Geachte mevrouw Neppérus

Allereerst hartelijk dank voor het tegenoffensief dat u bent gestart naar aanleiding van de anti-vuurwerk campagne van o.a. de heer Arno Bonte.
M.b.t. deze tegenactie zou ik graag enkele opmerkingen/suggesties willen doen;

Zouden de redenen van het tegenoffensief zoals genoemd op de website handenafvanvuurwerk.nl niet beter onderbouwd moeten worden (bijvoorbeeld dat de meeste schade die ontstaat door vuurwerk, wordt veroorzaakt door illegaal vuurwerk en niet door cunsumentenvuurwerk**).
Het aantal vuurwerk slachtoffers is het afgelopen jaar weer gedaald. Is er niet na te gaan hoeveel slachtoffers er bij de eerste hulp komen door illegaal vuurwerk? Op die manier zal het aantal gewonden door consumentenvuurwerk drastisch verlagen. Op deze wijze haal je de heer Bonte weer een argument weg voor zijn actie en kan hij zich beter gaan richten op de bestrijding van het illegale vuurwerk.

Verder is er naar mijn mening veel te weinig media aandacht voor deze tegenactie zodat het doel van 100000 stemmen waarschijnlijk nooit gehaald zal worden.
Zelf ben ik vaak op diverse fora te vinden en heb de link naar uw website aan zoveel mogelijkmensen proberen te verspreiden. Dit is echter maar een druppel op een gloeiende plaat en ik denk dat er meer berichten moeten gaan naar de landelijke dagbladen.

Bovenstaande zijn slechts enkele suggesties en kunnen mogelijk bijdragen om deze actie succesvol te maken.

** Eventueel laten onderbouwen met een duidelijk verhaal van een professionele vuurwerker.

Verder valt het mij op dat de site handenafvanvuurwerk.nl enkele dagen niet te bereiken was door een storing. Ook de teller staat al enkele dagen stil.

Hopelijk heeft u iets aan bovenstaande informatie.

Als reactie hierop kreeg ik het volgende antwoord:

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw suggesties, ik zal er zeker mijn voordeel mee doen.
De website zal morgen geactualiseerd worden.

Helma.

En dat "De website zal morgen geactualiseerd worden." was op 23-01-2009.

Kortom, net zoals bij de belofte aan Schuim dat de website zou worden geupdate is er ook nu weer niets gebeurt.

Jammer!

Laatst bewerkt:

TheChain

Registered User
Heb waarschijnlijk te vroeg geschreeuwd. De webite is nu up to date en er staat nu zelfs een link op naar mijn startpagina!

:embarrest:

KoenL

Registered User
Stand van zaken volgens de website: tot en met zaterdag 24 januari hebben 16.123 mensen getekend.

Inmiddels geactualiseerd;
Tot en met 26 januari hebben 18586 bezoekers getekend.

Zolang er stemmen blijven komen gaat het goed, al vind ik het niet echt de goede kant op gaan. :sad2:

hutter

Registered User
positief blijven, alleen de echte en dan bedoel ik ook alleen de echte freaks die nu nog op forums elke dag het gebeuren in het vuurwerk volgen die hebben nu getekend.
als de dag des oordeels komt weet ik zeker dat die 100000 er komen

Maar wel positief blijven

Red Eagle

Registered User
Komt er ook nog meer landelijke bekendheid en weet er toevallig iemand hoe het gaat
met "ons" tegenoffensief??
Waar hard aan wordt gewerkt achter de schermen.
Ben het met Hutter eens dat we uiteraard wel positief moeten blijven
en dat er vanzelf meer stemmen volgen naarmate die betreffende dag dichterbij zal komen.

toytoyboy

Registered User
Komt er ook nog meer landelijke bekendheid en weet er toevallig iemand hoe het gaat
met "ons" tegenoffensief??

Zoals in een voorgaand bericht van mij, zal er in het najaar een uitgebreid artikel in de telegraaf komen, verder ben ik van plan om alle importeurs in nederland een brief te sturen om hun deze aktie onder hun aandacht te brengen, de opzet hiervan is dat zij weer hun klanten ( De vuurwerkverkopers) op de hoogte brengen, Hieropvolgend kunnen zij weer tijdens de vuurwerkverkoopdagen de consument d.m.v. een flyer op de hoogte brengen van de aktie.
En ik moet me sterk vergissen als de vuurwerk koper geen voorstander is en gaat stemmen.:cheesy:

Zoals je ziet zal de nadruk pas op het einde van het jaar liggen want dan staat vuurwerk weer volop in de belangstelling.

maar we houden het warm:smile:

Plum Bloom

Registered User
Inmiddels geactualiseerd;
Tot en met 26 januari hebben 18586 bezoekers getekend.

Zolang er stemmen blijven komen gaat het goed, al vind ik het niet echt de goede kant op gaan. :sad2:

Nieuwe cijfers: Tot en met 27 januari hebben 19846 bezoekers getekend

Bovenaan