gepakt lees hier wat er gebeurt

The Cigarman

Moderator
Medewerker
goost zei:
ik denk zelf dat ze de doodskop zwaar aanrekenen. daarom zoek ik t.z.t. nog naar de foto van een opengemaakte doodskop om te laten zien dat 90% van het geval uit gips bestaat...

Wel een goed idee, dat je die foto laat zien.
Maar ze zullen waarschijnlijk wel met het verhaal komen, dat het beton wat in die doodskoppers zitten, ook gevaarlijk is tijdens het ontploffen.
Dat zo'n stuk beton iemand kan raken, enz.

Maar ik wens je veel sterkte en ik hoop, dat je straf mild zal uitvallen.

condor27

Registered User
afgelopen jaar is een kennis van mij gepakt met
20X 901 pijlen
en 3 rollen 100K

hij is niet aangeklaagd wegens handel maar voor het bezit particulier van illegaal vuurwerk
heb het document van de justitie gelezen en hij moet 24 sept. voorkomen

iemand een enige inschatting wat dat gaat kosten/opleveren ??

scheelt in ieders geval dat het niet voor handel is aangeklaagt.

Pyro Mike

Registered User
Dat de politie in Nederland dingen zelf houdt is duidelijk. Zijn zat agenten die op nieuwjaarsnacht ineens héle mooie blokken hebben...

Pyromaster2

Registered User
Ik ben vorig jaar net als Goost ook in december gepakt, tijdens een huiszoeking. Ik had voor meer dan €2000,- waarvan ik met ongeveer de helft gepakt ben. Maar ik heb bijna 8 maanden na dato nog steeds niets gehoord. Geen brief helemaal niks. De huiszoeking heeft nog in de krant gestaan en daar hadden ze een lijstje gemaakt van het vuurwerk wat in beslag was genomen waar volgens hun alles op stond. Maar tot mijn verbazin stond er maar een kwart/half van wat er in werkelijkheid in beslag was genomen. Zou het kunnen zijn dat de politie vuurwerk zelf achter heeft gehouden en daardoor de zaak niet voor word gebracht?

M.v.g,

Mree

Bij mij heeft het ook een tijd geduurt voordat ik pas bericht kreeg.
Ik was in januari 2005 opgepakt en kreeg pas in augustus wat te horen en moest in oktober voorkomen.
Straf was 120 uur taakstraf en 2 maand voorwaardelijk over een proeftijd van 2 jaar.
Had voornamelijk shells thuis het overige knalvuurwerk zoals doodskopstrijkers werden niet of nauwelijks aangerekend het waren meer de lawinepijlen, shells tot 125mm en de cilinderbommen die hem de das om deden.
Taakstraf is helemaal misgegaan om prive redenen dus wordt 60 dagen hechtenis die ik waarschijnlijk aankomende week mag uitzitten.
Vind ook maar een raar rechtssysteem hier maarja, 120 uur tegen 60 dagen hechtenis.|:(

Tokie

Registered User
Dan zou 6 km te hard rijden ook een misdrijf zijn? Het ligt aan de zwaarte van het strafbaar feit of het een overtreding of misdrijf is.

Klopt, want als je heel hard gereden hebt ( boven de 50 km volgens mij) is het wel een misdrijf, maar anders is het alleen een strafbaar feit.

bob1

Registered User
Op www.milieuom.nl (Handhavingsdocument vuurwerk 2006) kan je nalezen hoe er wordt omgegeaan met mensen die gepakt worden!

Verder ook aan welke regels de volledige keten zich dient te houden.

't is even leeswerk maar dan weet je gelijk hoe of wat!

Groet,

Bob1:w

goost

Registered User
mensen,

ik kom net terug van de rechtbank te Zwolle waar ik terecht stond voor het in bezit zijn van illegaal vuurwerk. ik zal kort uitleggen wat er precies gebeurd is:

Na fouillering kwam ik in een enorme ruimte. Ik diende een trap te volgen die blijkbaar uitkwam bij het gedeelte 'economische delicten'. Er zaten meerdere mensen te wachten die allen in aanraking zijn gekomen met justitie door het bezit van/handelen in vuurwerk.

Na een tijdje was het mijn beurt om binnen te treden in de rechtzaal waar ik plaats mocht nemen aan een tafel. voor mij bevonden zich 3 personen, te weten; een officier van justitie/aanklager, een rechter en een notulist.

Er werd mij duidelijk gemaakt waar ik van beschuldigd werd. Vervolgens werd er een praatje gehouden wat er wel niet allemaal had kunnen gebeuren bij bijv. brand.

de doodskopsstrijkers en de knalpatronen waren het zwaarste vuurwerk wat mij het meest werd aangerekend. mijn geluk is dat de officier niet heel veel verstand had van vuurwerk, want volgens hem werden de doodskopstrijkers in het milieuhandhavingsdocument geprojecteerd als 'kanonslagen. De knalpatronen moesten vergelijkt worden met 'strijkers'. gelukkig voor mij dus, aangezien knalpatronen onder de wapenwet vallen!

al met al had ik volgens het handhavingsdocument 14 dagen celstraf verdiend. de rechter vond dit niet nodig en zette het om in 28 uur werkstraf en 100 euro boete. omdat ik de foto van de opengemaakte doodskopstrijker toonde, en zei dat ik het handhavingsdocument uitvoerig had gelezen, heeft de rechter de taakstraf omgezet in voorwaardelijk, met proefperiode van 2 jaar.

Uiteindelijk gaat deze hele rechtzaak me dus maar 100 euro kosten mits ik 2 jaar niet gepakt wordt. ik lag me dood!

bij deze wil ik iedereen nog bedanken voor de steun.

groeten Goost

Pyromaster2

Registered User
Inderdaad gefeliciteerd dat je er goed vanaf gekomen bent, naja ik wist wel dat de straf niet zo hoog op zou lopen voor je aangezien het met de knalpatronen in vele gevallen wel mee zal vallen ook al vallen ze onder de WWM.
Vaak is het de politie die dat soort dingen zwaarder aanrekend als ze je op heterdaad betrappen, vaak in de vorm van een transactie bij een kleine hoeveelheid.

Ik wou dat ik er zo vanaf gekomen was, maarja in dit geval was de rechter niet in mijn voordeel.

Ik heb 2 maanden celstraf en kan er nog 2 maanden extra bijkrijgen als ze me krijgen voor 17-11-2007 + de straf die dan nog van het gepleegde delict erbij komt.
Naja risico van het vak zeggen ze vaak, en dat is het ook.
Maarja ik zit er niet mee.

GMP82

Zilveren Member
mits ik 2 jaar niet gepakt wordt.

wou je daarmee zeggen dat je het nog vaker gaat proberen? Dan lacht justitie zich de volgende keer dood...

Overigens, de redenatie dat je 'strafvermindering' krijgt omdat je het handhavingsdocument uitvoerig hebt gelezen, vind ik wat krom. Dan zou je júist moeten weten dat je strafbaar bezig was? Of zie ik dat verkeerd?

Maar goed, je bent er HEEL erg goed vanaf gekomen...

@Pyromaster; je zit niet met 2 maanden celstraf? Apart...

Laatst bewerkt:

Pyromaster2

Registered User
wou je daarmee zeggen dat je het nog vaker gaat proberen? Dan lacht justitie zich de volgende keer dood...

Overigens, de redenatie dat je 'strafvermindering' krijgt omdat je het handhavingsdocument uitvoerig hebt gelezen, vind ik wat krom. Dan zou je júist moeten weten dat je strafbaar bezig was? Of zie ik dat verkeerd?

Maar goed, je bent er HEEL erg goed vanaf gekomen...

Naja zoals al vaker gezegd vind ik het maar een raar land, maar die discussie kunnen we wel blijven voeren maar denk niet dat de admins en mods dat zo erg op prijs stellen.
Wat betrefd handhavingsdocument doornemen en dan strafvermindering krijgen vind ik zelf ook een kromme actie, dan hadden ze mij voor hetzelfde geldt ook strafvermindering moeten geven, maarja ik heb effe uitvoerig zitten praten met meneer de politierechter over de ramp van Enschede en die bullshit er rond omheen, maarja dat heeft geen gevolgen gehad wat betrefd de straf die ik gekregen heb.

@Givemepowder.

Nee de celstraf gaat binnenkort in, heb een brief gekregen van de justitie waarin de benodigde info staat over het delict dat ik gepleegd had, rechtzitting heb ik allang achter de rug dat was 27-10-2005 al.
Zo gauw zij de aangetekende brief krijgen (omdat het een rechtsbrief was moest ik ervoor tekenen) zouden ze de arrestatie bevel doorgeven aan de politie maar aangezien het nu al 3 weken geleden is en nog steeds niks gehoord heb ga ik er vanuit dat ze wachten tot er celletje vrij is.

EDIT: sorry heb je post verkeerd gelezen zie ik.
Naja waarom ik er niet mee zit is gewoon omdat ik wist waarmee ik bezig was en wist wat de consequenties waren, dan moet je die maar accepteren, want wat ik niet snap is waarom de meesten zo poepsie zijn voor een celstraf, over die 2 maand ben ik er echt wel weer hoor het is niet zo dat ze me levenslang weg laten rotten.;)
Kan je wel vertellen waarom ik er niet zo mee zit maar dat boeit niet dacht ik zo...

Laatst bewerkt:

Ollie

Registered User
Ik denk dat 2 maanden zitten voor veel mensen een probleem is die: een baan hebben, een vrouw etc etc. Ik denk dat het niet echt normaal is dat je er niet mee zit. Als je je er mee hebt afgevonden dat het zo is is dat wat anders dan er niet mee zitten.

Als ik goed geinformeerd ben kun je straffen die minder zijn als een half jaar om kunnen zetten naar een werkstraf. Misschien is dat een betere oplossing voor je. Maarja het is maar een tip en weet niet 100 % of het klopt!

OerKnal

Registered User
hallo allemaal,

ik heb vandaag een brief ontvangen van de officier van justitie en ik mag naar het kantoor van justitie voor een gesprek..Door middel van dit gesprek wordt een passende straf voor mij bepaald...En ik hoef hierdoor ook niet voor de rechter te verschijnen...
ze stellen mij namelijk in de gelegenheid om te voorkomen dat ik terecht moet staan voor de economische politierechter...
Heb ik hiermee geluk?
En wat zal de straf zijn? Mijn delictomschrijving is vuurwerk voorhanden hebben dat niet voldoet aan gestelde eisen; t/m 100 stuks..

vriendelijke groet,

OerKnal..

bob1

Registered User
hallo allemaal,

ik heb vandaag een brief ontvangen van de officier van justitie en ik mag naar het kantoor van justitie voor een gesprek..Door middel van dit gesprek wordt een passende straf voor mij bepaald...En ik hoef hierdoor ook niet voor de rechter te verschijnen...
ze stellen mij namelijk in de gelegenheid om te voorkomen dat ik terecht moet staan voor de economische politierechter...
Heb ik hiermee geluk?
En wat zal de straf zijn? Mijn delictomschrijving is vuurwerk voorhanden hebben dat niet voldoet aan gestelde eisen; t/m 100 stuks..

vriendelijke groet,

OerKnal..

Postje 68 in deze thread even aanklikken. 't is even zoeken maar daauit kan je redelijk goed opmaken, wat men volgens de regels met je gaat doen! Er staat ook duidelijk bij welke vuurwerkartikelen het betreft. www.milieuom.nl Aanwijzing handhaving vuurwerk (google handhavingsdocument vuurwerk 2006 en krijg je hem gelijk. 1e file)

Laatst bewerkt:

Pyromaster2

Registered User
Ik denk dat 2 maanden zitten voor veel mensen een probleem is die: een baan hebben, een vrouw etc etc. Ik denk dat het niet echt normaal is dat je er niet mee zit. Als je je er mee hebt afgevonden dat het zo is is dat wat anders dan er niet mee zitten.

Als ik goed geinformeerd ben kun je straffen die minder zijn als een half jaar om kunnen zetten naar een werkstraf. Misschien is dat een betere oplossing voor je. Maarja het is maar een tip en weet niet 100 % of het klopt!

Ja dat is zeker een optie alleen dat moet ik gaan aanvechten nu aangezien ze al een bevel waarschijnlijk de deur uitgestuurd hebben, naja zoals jij dat bedoelde zo bedoel ik dat ook, ik zit momenteel zonder werk dus dan is het wat makkelijker te verdragen.
Het is opzich wel jammer 2 maand weg van huis en waarschijnlijk 2 maand weg van de VW-forums maarja is een goede afkickcentrum, kan ik zien hoelang ik het daadwerkelijk zonder VW-forums uithou, ben bang dat dat niet lang is:p

Maarja ik gun niemand een straf of zelfs gevangenisstraf voor sommigen is het echt cruciaal besluit en vooral met werk en eventueel vriendin of gezin.

Laatst bewerkt:
Bovenaan