Ga jij voor siervuurwerk de grens over?

Ga jij voor siervuurwerk de grens over?

• Ja

Stemmen: 75 62,5%
  • Nee

Stemmen: 45 37,5%

• Total voters
    120

tjbb

Banned
daarom blijf gewoon bij het mooi sier vuurwerk
uit de winkels uit dl of zo
wil je voor hardere knallen gaan ff zoeken in nl
want er zijn genoeg gekken die hen gaan en niet voor paar doosjes
ga dus ook nooit vor harde knallen (ilegaal vuurwerk) naar buitenland
het kost daar wel minder maar ook veel meer risico

tsunami69

Registered User
zo'n 30 tot 40% van beschikbaar budget wordt in duitsland besteed aan pijlen en wat knalpotten, de grotere cakes en potten haal ik in nederland, de nederlandse potten vindt ik kwalitatief beter dan die van de buren

nismo

Registered User
Ik lees al een paar jaartjes mee, maar wil hier even op reageren.
Vorige jaar ben ik gepakt met een paar doosjes nitraten, omdat ik ook eens een 'leuk oud en nieuw' wilden.
Hiervoor is er een hele behoorlijke boete binnen gekomen van bijna 4 getallen.
Nu kan die boete mij een worst wezen, betalen en vergeten.
Enkelt staat mijn baan op scherp en weet ik niet of ik.deze ga behouden, ik wil voor de jongere aangeven zijn die paar harde knallen al die elende waard waar je.misschien de rest.van je leven.de gevolgen van zal dragen.
Het mooie ervan is dat ik zonder deze 'harde knallen' een net zo geweldige oud en nieuw heb meegemaakt.
Doe er je voordeel mee.

Ben het gedeeltelijk met je eens,maar je zegt het zelf al ik wilden ook een leuke oud en nieuw,dus daarom heb je wat zwaardere knallen gehaald.En waarom ?? omdat een ander ook hardere knallen heeft,Ik ben het met je eens dat je met Nederlandse knallen ook lol kan hebben maar dan moet er niet een met hardere knallen staan te gooien want dan vallen je eigen knallen weer in het niets.Op naar 2015 dan is het meesten afgelopen kwa knal en word het een beetje gelijk getrokken.
En spijt komt altijd achteraf.zolang het goed gaat denkt niemand daar aan,sterker nog ik denk dat 80% wat in belg gaat halen de spanning zelfs wel een extra gevoel geven van lekker dat het weer gelukt is.Bijna een extra verslaving.
En wat betreft de boeten,daar denken wij vuurwerk liefhebbers anders over, dat is niet 750 euro daar moet ik weer 2 weken voor werken, nee dat is weer voor 750 euro wat niet de lucht in gaat.dus een iets kleiner budget.Daarbij hoef je die toch pas over 2 maanden te betalen,en is oud en nieuw al weer voorbij.:happy:

Laatst bewerkt:

denhaag070

Registered User
Natuurlijk, ik.houd ook van de wat hardere knallen, ik wou ermee aangeven dat als je ermee word gepakt het tot meer kan leiden dan een boete.
Dat betekent niet dat ik niet kan genieten van een beetje knal geweld, hoe meer hoe beter.

bluebear

Registered User
ben dit jaar de grens niet over geweest en dat zal ook niet gebeuren om sier te halen.
het aanbod is enorm breed, de korting is goed als je een beetje kan zoeken en de kwaliteit vind ik vaak hoog.

edje30

Registered User
Nee daar heb ik zeer slechte ervaring mee en "ons" vuurwerk is beter uitgewerkt en je loopt de kans om gepakt te worden.

Laatst bewerkt:

roelz

Registered User
De Grens over.. Zijn die er nog dan? Heb ik niets mee, sinds 1995 ben ik gebrain washed om vooral Europeaan te zijn i.p.v. Nederlander door onze eigen overheid. Zo gezegd zo gedaan; ik koop bier in Duitsland, wijn in Frankrijk, patat en vuurwerk in België. Ik ben een voorbeeldig Europeaan, zolang het 'consumenten vuurwerk' is volgens één van de Europese lidstaten is het voor mij groen licht om het aan te schaffen. Sneue NL wetgevers: ongezien de t**fus. Kom maar met sluitende EU wetgeving inzake consu vuurwerk.

Zo.. En toch lucht het op.

Laatst bewerkt:
Bovenaan