Ga jij voor siervuurwerk de grens over?

Ga jij voor siervuurwerk de grens over?

• Ja

Stemmen: 75 62,5%
  • Nee

Stemmen: 45 37,5%

• Total voters
    120

4946jesse

Registered User
Ik heb ook ja gestemd. Beter siervuurwerk voor een lagere prijs. Komt nog eens de beleving en de spanning bij van de rit er naar toe die het geheel voor mij wel een extra dimensie geeft. Kan ik toch al weer m'n collectie uitbreiden ruim voor o&e. Als liefhebber die er verstandig mee omgaat ben ik er liever toch wat vaker mee bezig dan 3 dagen per jaar! Voor mij al met al een goede reden om eens bij de buren te buurten :)

myrmidon

Registered User
Ja, dit komt ook deels omdat ik een +/- 10km van de grens af woon, dus de keuze is dan zo gemaakt.
Het vuurwerk in NL is zeker op vele punten verbeterd, maar daar hangt een prijskaartje aan, en dat is heel erg jammer!

Tha_T

Registered User
Ik denk dat de keuze voor ja of nee sterk afhankelijk is van je locatie in Nederland. Zo zul je in limburg vrij weinig Nederlands vuurwerk vinden maar iemand uit Utrecht rijdt er uiteraard niet voor naar het buitenland.

Want voor kwaliteit moet je tegenwoordig echt weer naar BE/DE en dan zijn er wel in NL een paar mooie cakes maar als je daar vervolgens 3 van in BE kan kopen en die doorlont heb je eigenlijk meer dan die cake in NL.
En dan heb ik het nog niet eens over de spanning van in het buitenland vuurwerk kopen. Hoe dan ook dat speelt ook bij iedereen mee.

marlboro20

Registered User
Mijn ervaring is dat het nederlandse vuurwerk prima is en als je een beetje gebruik kunt maken van acties de prijsverschillen niet heel groot hoeven te zijn. Een buurman haalt altijd zijn vuurwerk in Belgie maar na vorig jaar heeft hij me gevraagd om voor hem vuurwerk samen te stellen en te halen in NL. Veel vuurwerkliefhebbers gaan blijkbaar naar belgie vanwege de grote potten in combinatie met de prijs maar hij heeft vorig jaar bij mij gezien dat kleinere potten soms mooiere uitwerkingen hebben. Hij geeft toe eigenlijk té weinig van de potten te weten om echt te weten wat hij in belgie koopt.

Vorig jaar is er op dit forum gesproken dat de wetgeving in belgie aangepast zou gaan worden en dat ze 500gr potten met sneller/krachtiger kruit mochten gaan verkopen. Toen waren de reacties dat het dan wel zou lonen om in belgie inkopen te gaan doen. Wat is daar nu van terecht gekomen?

trimbaard

Registered User
Ik haal meestal wat klein spul bij ons buurland. Ik blijf er wel bij dat onze NL cakes er kwalitatief er mooier uit zien in de uitwerking en er is veel meer keuze. Maar Duitsland blijft wel de goedkoopste. Ik woon zelf 5 min van de Duitse grens dus dit is voor mij dus geen probleem. Enne controle heb ik nog nooit gehad op 31 december. ff naar de Marktkauff in Meppen, daar vindt je ook de Aldi en ook nog de Hagebau waar ze het een en ander verkopen. De vogelschreck patronen zijn sinds vorig jaar verboden in Duitsland. Alleen met een vergunning kun je deze nog krijgen. Als ze je pakken met dit spul (pistool + patronen) kun je rekenen op een proces verbaal. Want dit valt onder de wet wapens en munitie, dus niet doen! Mijn broer is al een keer met oud en nieuw gepakt en moest een nacht in de cel doorbrengen en kreeg een boete van 600 euro aan de broek en heeft Oud en Nieuw dus gemist. U bent gewaarschuwd ! :happy:

Laatst bewerkt:

Eric S

Registered User
Ja aangezien ik vanuit mijn slaapkamerraam de grenspaal met belgie zie staan en daar zich meerdere winkels bevinden ga ik daarheen, welliswaar alleen om de matten en knallers. cakes komen wel allemaal uit nederland, dit omdat ik gewoon bonfire moet hebben en die zit qua prijs kwaliteit gewoon op een dikke 9,5

2005Fast

Registered User
Uiteraad ga ik als liever hebber ook naar belgie, koop de helft daar en de andere helft koop in nl, niet voor de knal wel voor de mooie sier spullen, al heeft belgie in 500 gram het dit jaar ook goed voor elkaar met de 30mm en 25 gram per tube.

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Enigste reden waarom ik de grens over zal gaan voor siervuurwerk is omdat het in het buitenland ruim 75% bespaart. En zeker met mijn kleine budget zal dat ideaal zijn. Echter nog nooit gedaan. Maar verder, ben tevreden met wat NL te bieden heeft.

ThunderBall

Registered User
Dit jaar gaat het 'm niet worden aangezien alles al besteld en betaald is, maar volgend jaar wil ik wel een paar kartonnen Heron cakes gaan halen in Duitsland, die cakes hebben via filmpjes behoorlijk indruk op me gemaakt!:hehe!:

andre1

Registered User
zoals elk jaar uit belgie,samen met een maatje waar ik al 25 jaar bevriend mee ben man pure nostalgie hahaha
en cker het grote prijs verschil met nl,kijk maar eens naar de black dragon box hier in nl 199 eurie,s
dezelfde box bij loots 140 en wij kregen ,m nog goedkoper omdat we er 3 namen.
dusss op 1 product al 60 eurie,s korting nou laat ze dan al "actie,s"hier in nl maar houden.
elke keer als ik een folder krijg denk ik mmmm lekker een sigaar uit eigen kistje hehehe
de producten in nl zijn zeer zeker goed maar qua prijs veel en veelste duur

elmo

FPM Moderator
en zeker het grote prijs verschil met nl,kijk maar eens naar de black dragon box hier in nl 199 eurie,s
dezelfde box bij loots 140 en wij kregen ,m nog goedkoper omdat we er 3 namen.
dusss op 1 product al 60 eurie,s korting nou laat ze dan al "actie,s"hier in nl maar houden.
elke keer als ik een folder krijg denk ik mmmm lekker een sigaar uit eigen kistje hehehe
de producten in nl zijn zeer zeker goed maar qua prijs veel en veelste duur

Dan heb je dus niet goed gekeken deze box was hier in de voorverkoop te krijgen voor 130 euro bij Dutch Fireworks.

boozebelly

Registered User
De siercakes heb ik allemaal in Nederland besteld, maar morgen rijden wij toch ook nog even naar Duitsland. Uur of 11:00 sta ik wel in de Lidl. Daar haal ik de fonteinen en nog wat van die 100 schots tailbakjes van 5 euro. Meer als 80 euro zal ik er niet besteden.

Maar kijk eens wat een goede fonteinen je daar voor een schijntje kunt halen:
Mooie filmpjes van vuurwerkfanNL

Ocean of Lights á 4,99:

Laser á 2,99:

Voordeel van die fonteinen is dat de Lidl die altijd wel in overvloed op voorraad heeft, omdat de Nederlanders zich vooral storten op de cakes :hehe!:

houthakker

Registered User
soms denk ik dat nederlanders helemaal geen vuurwerk willen uit ons eigen landje. het is allemaal te duur .
het deugt niet
maar door jullie gelul wordt het allemaal duuder.
als we allemaal vuurwerk halen uit nederland.
dan worden de prijzen ook beter .
meer dan 30% haal of koopt niet legaal
deze site is 80% niet legaal
als het niet zo is dan moet je beter over het forem gaan.
ik lees deze forum al heel lang maar 80 % gaat over niet legaal .
m,v,g een vuurwerk gek .
een goed 2012.

myrmidon

Registered User
Ik zou de lijst met Nederlandse importeurs er nog ff op naslaan, erg veel legaal spul wat de hemel in geprezen word, en terecht.

andre1

Registered User
Dan heb je dus niet goed gekeken deze box was hier in de voorverkoop te krijgen voor 130 euro bij Dutch Fireworks.
ok dan heb je het over 1 product die ik stelde als voorbeeld waarschijnlijk zijn er bij dutsch fireworks weer andere producten duurder,en daar komt voor ons eigenlijk bij dat ,t voor ons opa,s een soort van uitje is hahaha
ff ouwehoeren in de auto op de heenreis een bakkie pleur (wat we vroeger nooit deden)hahaha we keken wel uit shoppen en meer niet.
terug ff mc donald,s dat deden we dan weer wel....ach jaaa goeie ouwe tijd

tjbb

Banned
ik zeg jaaaaa;-)
vorig jaar had ik voor 300 euro aan vette potten en pijlen
de buurman had voor 650 euro aan vuurwerk whahah
hij was binnen een half uurtje er door heen
en het viel best tegen
vond hij zelf ook dus die gaat dit jaar ook naar duitsland
hij baalde best wel iedereen was zijn vuurwerk al vergeten
toen ik nog uren lang bezich was echt tof dikke potten en pijl
voor een mooie pot in duitsland betaal je 15 a 25 euro wat hier in nl al gauw 50 a 75 euro kost

kaassie

Registered User
Dit jaar niet.
Ik ga voor de boxen van Rubro lekker makkelijk.
Misschien even naar Olen voor wat knal spul.
Vorig jaar wel een hoop sier gehaald in Olen.

denhaag070

Registered User
Ik lees al een paar jaartjes mee, maar wil hier even op reageren.
Vorige jaar ben ik gepakt met een paar doosjes nitraten, omdat ik ook eens een 'leuk oud en nieuw' wilden.
Hiervoor is er een hele behoorlijke boete binnen gekomen van bijna 4 getallen.
Nu kan die boete mij een worst wezen, betalen en vergeten.
Enkelt staat mijn baan op scherp en weet ik niet of ik.deze ga behouden, ik wil voor de jongere aangeven zijn die paar harde knallen al die elende waard waar je.misschien de rest.van je leven.de gevolgen van zal dragen.
Het mooie ervan is dat ik zonder deze 'harde knallen' een net zo geweldige oud en nieuw heb meegemaakt.
Doe er je voordeel mee.

Bovenaan