Floppers 2011/2012

blackpowder

Registered User
De Loki serie van Origina en de 100K van original.

De buurtjes hadden 2 100k klappers van original Olen maar die duren nu maar 10a 12 seconden en dan is hij weg en de eindbom is ook echt niet goed. Heren van Original dat moet beter. Was wel te spreken over de hindoe 4000 en de chain 500
De loki serie is eigenlijk qua grammen in de tubes en als je dan kijkt naar sommige nederlandse cakes zijn de nederlandse cakes beter.
Ook de Midgaard serie was leuk maar niet 25gram per tube waardig. Dit was naar mijn mening niet te zien an de volheid en de grootte van de boeketten.
Ook daar mogen de heren van original nog hun best op gaan doen.
voor de rest was ik over verschillende producten zeker te spreken de eigen merk potten van de rijswijkse vuurwerkhal waren zeker goed.

mvg blackpowder

deamonchild

Registered User
De titanium thunder vond ik niet geweldig. Ook de cake dancing on your grave had ik iets meer van verwacht. De nirvana pijlenpakket en mistral pijlenpakket waren absoluut flop, volgend jaar minder pijlen.

Ik begrijp persoonlijk de kritiek op de heavy 3,4,5 cakes niet, wat heb ik voor dat geld genoten zeg, volgend jaar zeker weer.

Ik heb ook erg genoten van de potjes maar ( kan liggen aan degene die ik had misschien ) ik had 2x de heavy 3 en ik had er 1 los 2gelont en daarna 3gelont maar doordat ze vrij traag zijn van schot naar schot gaan is het per stuk schieten naar mijn idee gewoon niet leuk genoeg de 2 doorlont projectjes gingen prima overigens omdat ze elkaar dan mooi aanvullen !!

Volgend jaar neem ik ook zeker weer Heavy`s ( misschien de 3 en 4 ) een aantal keer want het zijn mooie effecten :)

Moontan

Moderator
Medewerker
De Vette Marja (2011 Nieuwe fabriek) was heel slecht en leek in de verste verte niet op de Vette Marja waar we allemaal zo lovend over waren!!

kingmokum

Banned
absoluut de tegenvaller van dit jaar was helaas de cruise rocket.
de mega hoogte haalde hij bij lange na niet meer en de 3 trap ging wel erg snel.

Wat ben ik blij dat ik niet de enige ben die dit vermoeden had.

Vorig jaar haalde de cruise bijna 300 meter, nu hield het met 125 echt op!

funkie x

Registered User
ik moet zeggen dat ik eigenlijk maar 2 dingen had die niet helemaal goed waren en dat was de super 6-19 van wolff en de golden tempel van zena.
de super 6-19 hadden geen extra harde burst zoals die op de films overkwamen en knalden behoorlijk hoog waardoor het een klein effect werd kortom zijn geld inclusief 25% korting niet waard!

ik had de golden temple gratis gekregen en verwachte er veel van na de films van de fpm dvd's maar wat een slap aftreksel was de versie die ik had ( productiejaar 2009 )

film van de golden temple volgt.
voor de rest een top oud en nieuw gehad afgezonderd van het feit dat ik bijna de helft nog heb liggen vanwege het slechte weer.

KoenL

Registered User
Ik weet iig dat ik de Vette Marja niet meer koop, die was echt heel anders... ik heb em gefilmd ik zal hem er ff bij zetten

De Vette Marja (2011 Nieuwe fabriek) was heel slecht en leek in de verste verte niet op de Vette Marja waar we allemaal zo lovend over waren!!

Dan ben ik blij dat ik de 2010 versie nog had, die klapte zoals die moest klappen. Jammer dat de 2011 versie zo slecht is dan!

Cruise Rockets! RIP!

Cruise Rockets vielen mij ook een beetje tegen. Sommige gaven 3x een kort fluitje wat ook nog eens niet heel hard was. Gelukkig had ik nog een pakje van vorig jaar.

De grootste flopper voor mij was toch wel de Treasure island van Bon. Misschien had ik er teveel van verwacht na het succes van de Gorgeous vorig jaar maar zelfs met 2 tegelijk kon hij me niet overtuigen

Ik schoot hem per 4, maar het leek net of ik wat miste in de lucht. Vorig jaar was ik er erg tevreden over, maar nu inderdaad niet top. Jammer!

-Heavy 5 van Wolff. Ondanks vastzetten begonnen de potten te dansen en en schoten alle kanten op. Te zwaar voor het formaat pot.

Dat is een bekend 'probleem' van de Heavy's. Zelf koop ik meerdere pakken om 3 dezelfde potjes aan elkaar te kunnen doen, dan staan ze stabiel en knalt het ook nog eens lekker door in de lucht. Wellicht een idee voor volgend jaar.

dehunt

Registered User
Colorfull thunder tail van bonfire is einde verhaal, de china salute daarin tegen een veel betere prijs kwaliteit verhouding

britain

Registered User
Speedmaster van barely legal.

Gelukkig kreeg ik em gratis... Anders was hij die 70 eurie bij lange na niet waard.

Daarvoor had ik secret salute... wat was dat genieten.. Voor maar 25 eurie.

dready007

Registered User
flop

cruise rockets (wat zijn die slecht geworden zeg)
.

ik vond deze zeer goed te noemen waarschijnlijk een pakketje van vorig jaar van er was bij mijn dealer een actie 1+1 gratis(op=op) en er lag zo'n zelfde pakket (triple screamers precies dezelfde pijlen alleen andere benaming)

veteraan

Registered User
De Loki serie van Origina en de 100K van original.

De buurtjes hadden 2 100k klappers van original Olen maar die duren nu maar 10a 12 seconden en dan is hij weg en de eindbom is ook echt niet goed. Heren van Original dat moet beter. mvg blackpowder

Hier idem.
Mat kwam in drie delen uit de doos (hoort dat zo?). Aan elkaar geknoopt maar laatste deel niet goed genoeg. Apart aangestoken en eindbom niet gehoord. Behoorlijk tegenvallend. Ben beter gewend van Zena.

Guillermo

Registered User
De absolute flop > De Straatbaas...kansloos ding zeg...

Ik had 4 pakken cruise rockets...en waren stuk voor stuk briljant! :D Snoeiharde fluit en ze gingen enorm hoog! Top dingen!

petertje23

Registered User
Zoals al vaker gezegd in dit topic: de Straatbaas.
Die had zeker niet de uitwerking zoals je het verwachtte na de product filmpjes.

D

Deleted member 17038

Guest
Cruise rockets.. Ik had ook nog 1 pakje van vorig jaar. Om reeël te blijven de 2011 versie is 3x slechter. 1. zachter 2. minder hoog. 3. geen crackling per trap maar alleen aan het einde. Daarnaast gingen er 2 per pak gewoon niet aan!

Andere flopper: een las vegas die het niet doet :crying: Maar al deze het had gedaan dan was hij vast wel top!
Verder had ik niks wat flop was!

schuttersput

Registered User
Vette marja deed fffffpruttel en had een hoogmoed die volgas uit elkaar klapte en zo een beetje iedereen in de straat een extra scheiding in het haar gaf:surprised:

tsunami69

Registered User
de silver salute viel tegen, sommige knallen waren op ooghoogte
de great wall of china, deze kwam niet aan zijn hoogte
de zinkpijlen, effect en knal vielen behoorlijk tegen

D

Deleted member 17038

Guest
Cruise rockets.. Ik had ook nog 1 pakje van vorig jaar. Om reeël te blijven de 2011 versie is 3x slechter. 1. zachter 2. minder hoog. 3. geen crackling per trap maar alleen aan het einde. Daarnaast gingen er 2 per pak gewoon niet aan!

Andere flopper: een las vegas die het niet doet :crying: Maar al deze het had gedaan dan was hij vast wel top!
Verder had ik niks wat flop was!

Nog iets waarom de cruise rockets slechter waren, geen zilverstaart!

Bovenaan