Floppers 2011/2012

DioR

Registered User
Ik vond Oase (Arabian Nights collectie van Lesli) niet zoals ik had verwacht hij hoorde te gaan. Ik schoot hem per 2, en verwachte een breed scala aan fonkeling. Op de films zag hij er beter uit dan in het echt. Bij mij "knipperde" hij niet zo fel zoals op de films.

Het China by Night pakket (Royalfireworks) vond ik erg slecht. De effecten waren niet vol, en misvormd. Ik had 6 cakes verwacht die een goede uitwerking hadden. Helaas...

smilli

FPM Filmer
Mijn cakes was ik eigenlijk allemaal tevreden over, floppers die ik had waren wat pijlen namelijk de colour ring thunder waarvan bijna geen enkele report afging. De dragon thunder vind ik ook een flopper, hoge verwachtigen maar stelde weinig voor.

GMP82

Zilveren Member
Moet zeggen dat ik nauwelijks floppers had.

Ik kan me voorstellen dat er enige teleurstelling was bij de Straatbaas, de versnelling die ik eerder op film gezien had, ontbrak, of was in ieder geval veel minder goed. Maar voor die prijs, was het nog steeds een prima cake.

De Goldmember pijlen van Lesli kwamen niet zo spectaculair over als op film, maar de wind zal daar ook een negatieve rol in gespeeld hebben. Voor mij persoonlijk niet voor herhaling vatbaar ivm prijs-kwaliteit. Haal ik liever een cake van 30€.

Zoals eerder genoemd waren de cruiserockets geen schim mee van wat ze ooit geweest zijn. EXIT dus.

EDIT

Oja, er waren trouwens wel "floppers", de zena grondbloem met KANL, zijn ook niet meer wat het geweest is....
En ook rocket boom vond ik minder presteren dan voorheen.

Laatst bewerkt:

USRRobiwan

Registered User
Flop dit jaar vindt ik de single shot mortiertjes (diverse merken) of ik vind ze niet meer boeiend of ze stellen niet meer zoveel voor.
Ook een flop vond ik de fuseconnex kruisjes. Die dingen gingen steeds open. En bij een aantal items is hij bij het kruisje gestopt. Sommige lontjes van potten die waren te smal waardoor deze eruit schoten dus dat heb ik anders moeten oplossen. Volgend jaar laat ik ze liever liggen. Het roze lont van de shop was echter weer een topper.

Had dit jaar een zooi fontijnen gekocht voor de verandering.
Coral beauty fontijn was echt een top ding. Ze zouden daarvan het crackling gedeelte in een nieuw fontijn moeten stoppen liefst een stuk of 10 in één pot. Dat is echt geweldig.

De Mount Etna fontijn een zeer felle zilver fontijn die echt hoog kwam zeker 3 meter.

Ook leuke dingen waren de Superbees en paratroopers, tollen die opstijgen.

Laatst bewerkt:

bacardi

Registered User
100.000klapper van original. vond 't al een kleine doos toen vrienden van me 'm mee hadden gebracht uit Olen. 8kg ook....ipv de 13 die we altijd gewent waren.
wilde 'm uitrollen, bleek dat ie uit 3 stukken bestond en ook lang niet zo lang. wel een flink tempo maar niet zo hard dus en eindbom was ook niet afgegaan...deze dus niet meer voor mij! helaas....

3scc

Registered User
vond zelf de 4-16 van erg wolff tegen vallen.
ik had ook de heavy 3&5 erbij maar die waren toch duidelijk beter qua knal en hoogte.

zelf was ik aangenaam verast door de ultimateshot/toppers coll.

D

Deleted member 17038

Guest
Ik ben benieuwd welke mensen er naar aanleiding van hun floppers contact opnemen met de winkel of met de importeur. Ik ben er namenlijk hard over na aan het denken om contact met wolff op te nemen over de nieuwe cruise rockets en de mayday.

petertje23

Registered User
Toevallig vanavond een mail met nieuwjaarswensen en een filmpje van Bart Pronk van Pronk vuurwerk gehad.
Of we nog op en/of aanmerkingen hadden.
Ik heb gereageerd dat ik de straatbaas vond tegen vallen, of hij dit vaker gehoord had?
Ik wacht het wel af.

rinsje007

Registered User
ja over die cruise rockets ben ik ook wel aan het twijfelen
ik had gelukkig ook nog 2 pakjes van vorig jaar maar hierdoor was het verschil erg goed te horen
en wat zijn ze achteruit gegaan, niet normaal!

Tony

Administrator
Medewerker
Ik ben benieuwd welke mensen er naar aanleiding van hun floppers contact opnemen met de winkel of met de importeur. Ik ben er namenlijk hard over na aan het denken om contact met wolff op te nemen over de nieuwe cruise rockets en de mayday.

Het blijft handwerk dus het risico blijft altijd met dit soort producten.
Het zou wat anders zijn als alle maydays het niet goed zouden doen maar ik heb hier geen problemen gehad en heb pas 2 keer gelezen dat het niet ging zoals bedoeld is.
Het is wat anders met een cake als de straatbaas waar echt iedereen over klaagt. Maar het leuke is dat de importeurs ook mee lezen en dus zien hoe hun producten het hebben gedaan.

bloodveins

Registered User
Ik weet iig dat ik de Vette Marja niet meer koop, die was echt heel anders... ik heb em gefilmd ik zal hem er ff bij zetten

Wat was er mis mee dan? Ik had er 30 en ze waren stuk voor stuk geweldig. Als je mijn film kijkt gaan er 15 achter elkaar in het begin en ze waren stuk voor stuk gewoon goed te noemen.

Ik vond de cruise rocket tegenvallen. Ik had 3-traps gilpijlen in een pakketje zitten en die waren stukken beter!

Tony

Administrator
Medewerker
Flop dit jaar vindt ik de single shot mortiertjes (diverse merken) of ik vind ze niet meer boeiend of ze stellen niet meer zoveel voor.
Ook een flop vond ik de fuseconnex kruisjes. Die dingen gingen steeds open. En bij een aantal items is hij bij het kruisje gestopt. Sommige lontjes van potten die waren te smal waardoor deze eruit schoten dus dat heb ik anders moeten oplossen. Volgend jaar laat ik ze liever liggen. Het roze lont van de shop was echter weer een topper.

Had dit jaar een zooi fontijnen gekocht voor de verandering.
Coral beauty fontijn was echt een top ding. Ze zouden daarvan het crackling gedeelte in een nieuw fontijn moeten stoppen liefst een stuk of 10 in één pot. Dat is echt geweldig.

De Mount Etna fontijn een zeer felle zilver fontijn die echt hoog kwam zeker 3 meter.

Ook leuke dingen waren de Superbees en paratroopers, tollen die opstijgen.

Het lont van de cakes verschilt per importeur heb ik gemerkt. Dat is soms best vervelend.
Maar ik heb gemerkt dat wanneer je het lont er niet in legt maar in drukt (het geultje in) dat het werkt zoals moet. Maar je moet hem wel het geultje in drukken. Het dicht maken/blijven van de kruisjes heb ik geen last van gehad.

Voordat ik weer een nieuwe voorraad besteld zal ik ze nog eens uitvoerig testen en het op film zetten.
Thanks voor je comments.

Bovenaan