Altijd een spannend moment als de lijst met schieters word gepubliceerd!
Ik ga van 7 tot 10 maart en dat valt me zoals Tony zegt niet tegen.
De mascletas op het plein die ik meepik zijn dan Nadal, Marti en Turis. Nadal heb ik alleen in de straatjes meegemaakt dus ik laat me verrassen op het plein (zowel overdag als in de avond). Ik hoop dat Marti dik uitpakt, zo niet dan ongetwijfeld alsnog een heel prima mascleta (toch ook wel echt een grote naam). Turis schiet slechte Castillos de afgelopen jaren maar mascletas kunnen ze zeker. Tomas in de avond op het plein is ook niet mis. Een traditionele dikke rammer.
De laatste dagen komt het met mascletas van Valenciana, Tamarit, Mediteraneo en Hermanos ook helemaal goed. Echt wel de top op dit moment. Caballer FX vind ik zelf op het vlak van mascletas net zo even een niveau lager dan die anderen.
De avondshows is een wat wisselender beeld in mijn optiek: Vulcano de Nit de Alba wordt genieten en Mediteraneo schiet ook wel echt dikke castillos. Castillos van Valenciana vind ik op beelden de afgelopen jaren tegenvallen en dan schieten ze zelfs de Nit del Foc. Zaragozana heb ik best hoge verwachtingen van maar heeft nog niet eerder in (of op) de bedding geschoten volgens mij. Produceren ook wel echt kwaliteitsspul.
Aan het rijtje illustere namen van weleer die zowel op het plein als de bedding altijd top shows schoten voeg ik Europla toe. Fingers crossed dat die nog eens op het programma terug verschijnen.