Fallas de Valencia 2026 - Pyrotechnisch Programma

Tony

Administrator
Medewerker
Het is eindelijk zover!
Het officiële vuurwerk programma voor Fallas de Valencia 2026 is bekend.

We gaan weer een mooie editie tegemoet..
Wat vinden jullie van het programma?

full

Laatst bewerkt:
Ik ben dit jaar 2 keer aanwezig en het programma stelt mij allerminst teleur.

Het weekend van 6 t/m 9 Maart
  • Castillo Pirotecnia Pibierzo (we gaan het meemaken)
  • Mascleta Pirotecnia Nadal Marti (Altijd goed)
  • Castillo Pirotecnia Tomas..Thomas is met zijn mascletas en avondshows altijd heerlijk klassiek. Fijn om de mannen die als eerste Spaanse bedrijf in 2003 in Doetinchem een mascleta schoten.
  • Mascleta Pirotecnia Marti. Wie kent ze niet?! Jarenlang hebben ze met hun digitale knallers de toon gezet. Helaas is het de laatste jaren wat minder gek maar de mascleta is nooit verkeerd.
  • Mascleta Pirotecnia Turis. De oude beukers van weleer. Turis was 1 van de eerste bedrijven die wij in 2003 op het plein een mascleta zagen schieten en dat vergeet je nooit meer. Hopelijk ook dit jaar weer een ouderwetse Bombardeo.
Dan de laatste week van 14 Maart t/m 19 Maart.
We mogen dit jaar weer gaan genieten van de dikke mascletas van Tamarit, Valenciana, Mediterraneo (hou je broek vast), Hnos Caballer, Vulcano en Caballer FX.
Voor mij een hele mooie line up. Uiteraard is het jammer dat Ricasa, Vicente Caballer en Pirotecnia Carlos Caballer er niet meer zijn of geen shows meer schieten want dat was ook altijd garantie voor waanzinnige mascletas met het nodig spektakel.

Nog even Januari door en we kunnen ons op gaan maken voor het tofste feest van het jaar.

Heb er zin in! Vorig jaar de eerste keer geweest, en dit jaar dus weer. Wauw wat een feest!

Vorig jaar heb ik gebruik gemaakt van een Google Maps kaart van volgens mij Gupje. Dit was echt super handig. Dank daarvoor! Ga je dit jaar weer een kaart maken?

Altijd een spannend moment als de lijst met schieters word gepubliceerd!

Ik ga van 7 tot 10 maart en dat valt me zoals Tony zegt niet tegen.
De mascletas op het plein die ik meepik zijn dan Nadal, Marti en Turis. Nadal heb ik alleen in de straatjes meegemaakt dus ik laat me verrassen op het plein (zowel overdag als in de avond). Ik hoop dat Marti dik uitpakt, zo niet dan ongetwijfeld alsnog een heel prima mascleta (toch ook wel echt een grote naam). Turis schiet slechte Castillos de afgelopen jaren maar mascletas kunnen ze zeker. Tomas in de avond op het plein is ook niet mis. Een traditionele dikke rammer.

De laatste dagen komt het met mascletas van Valenciana, Tamarit, Mediteraneo en Hermanos ook helemaal goed. Echt wel de top op dit moment. Caballer FX vind ik zelf op het vlak van mascletas net zo even een niveau lager dan die anderen.
De avondshows is een wat wisselender beeld in mijn optiek: Vulcano de Nit de Alba wordt genieten en Mediteraneo schiet ook wel echt dikke castillos. Castillos van Valenciana vind ik op beelden de afgelopen jaren tegenvallen en dan schieten ze zelfs de Nit del Foc. Zaragozana heb ik best hoge verwachtingen van maar heeft nog niet eerder in (of op) de bedding geschoten volgens mij. Produceren ook wel echt kwaliteitsspul.

Aan het rijtje illustere namen van weleer die zowel op het plein als de bedding altijd top shows schoten voeg ik Europla toe. Fingers crossed dat die nog eens op het programma terug verschijnen.

Laatst bewerkt:
Helaas moet ik dit missen maar ik denk persoonlijk dat vulcano met nit del alba de show gaat stelen en. En dat het de beste word sinds 2019 !

Nu hoop ik natuurlijk dit ik het ongelijk mis heb 🤣 #fomo

Back
Bovenaan