Leugenaar? Ik snap dat zijn mening totaal anders is dan de onze, maar vanuit zijn 'brilletje' is zijn geluid toch niet heel vreemd geweest? Vanuit zijn perspectief kan ik mij best voorstellen dat hij liever een verbod zag komen. Zeker als je meerdere slachtoffers hebt geholpen en zeker diegene die het vuurwerk niet zelf afstaken. Maar goed...het blijft een relatief kleine groep die hij behandelde. Het geeft hem niet minder recht op een mening in de discussie, maar het is wel kwalijk dat zijn geluid door landelijk media jaarlijks ontzettend werd versterkt en vrijwel niet werd gerelativeerd. Inmiddels weten we dat de media daar op meer onderwerpen sterspeler in is.
Voor mijn gevoel is het echt een persoonlijke hetze geworden, hij heeft gewoon zelf een hekel aan vuurwerk. En om zijn doel te behalen is het niet alleen altijd bij de feiten gebleven, iets meer neutraliteit vind ik wel passen bij een arts.
Ik hoor bijvoorbeeld eigenlijk geen artsen over een verbod op wintersport, hoeveel gipsvluchten zijn er wel niet en elk jaar weer slachtoffers op de piste betreuren, maar wintersport is leuk en moet wel kunnen ondanks dat er daar ook onschuldige slachtoffers vallen.
Ik bagataliseer zijn ervaring echt niet hoor, die man heeft de ellende van dichtbij gezien en je bent blij dat je goed geholpen wordt als het misgaat.
Zullen we het ook even hebben over alle ellende op de seh veroorzaakt door alcohol?