Event Immortal Gold Prof

VuurwerkFreak90

Registered User
Zou je een foto kunnen posten?

Helemaal dicht ge ducktaped!

Maar ging ongeveer zo:

- Lont vrij gemaakt aan de bovenkant kijken waar deze naar onder liep.
- Met een schaar van boven naar onder geknipt langs het lont.
- Lont vrij gemaakt is doort van kokertje (of hoe je het wil noemen)
- De spleet dicht geducktaped, eventueel inkeeping gemaakt waar het lont moet uit steken naar de volgende cake )
- Lont afgeknipt op zeg 7cm (kan vast nog minder cm zijn)
- Dit ook bij de andere cake gedaan zo dat ik twee "kokertjes" over hield toen rolze lont in de "kokertje" gestopt waar die grijze lontjes lopen)
- Andere stuk van rolze lont in het andere kokertje gestopt (dus cake 1 naar cake 2) toen zilverfolie om heen en vast getaped aan de cakes.

Hoop dit duidelijk is, uitleggen is niet mijn sterkste vak.

dscn2032c.jpg

Dit noem ik een kokertje en die heb ik vrij geknipt tot de onderkant van de cake, en dat lont knip je grote deels af zo dat je het kan doorlonten naar de volgende cake.

Laatst bewerkt:

Drdrek

Registered User
Ik snap het. Eigenlijk heb je dus een stuk roze lont beide kanten in quickmatch gestopt van cake a1 en a2 enz.

Net zoals je van visco naar quickmatch doorlont, alleen dan nu tussen 2 potten!

Bedankt voor de heldere uitleg.

Laatst bewerkt:

Grav3D1gger

Registered User
Ik heb de hoofdlont van pot a2 afgeknipt, de QM geopend en daar de reservelont van pot a1 helemaal ingestopt. Vervolgens goed dichtplakken en vastzetten.

Drdrek

Registered User
yep, maar mischien dat andere leden op die forum het weer anders doen, vond dit wel fijne manier.

Denk dat ik het ook zo ga doen. Maar de plek waar de quickmatch overgaat in visco/roze lont moet je ook afplakken toch. Dat deed ik vorig jaar met schilderstape en dat werkte prima. Maar is het nodig om het stukje 'blote' lont af te plakken met zilvertape?

De lont is toch al beschermd omdat ie aan de zijkant tegen de binnenkant van de doos zit? Als ik hier bovenaan van de rand van de cake naar de rand van de doos alu folie plak als een soort dakje dan is dit toch ook prima tegen vonkoverslag?

Drdrek

Registered User
Ik heb de hoofdlont van pot a2 afgeknipt, de QM geopend en daar de reservelont van pot a1 helemaal ingestopt. Vervolgens goed dichtplakken en vastzetten.

Hee.... Dat is natuurlijk nog simpeler. Dus de groene visco van a2 in de quickmatch van a1!

Natuurlijk! En dan afplakken en geen gezeur met 'bloot' lont... Omdat nu quickmatch op quickmatch aansluit.

Perfect.

Heeft de nieuwe versie van de 4 seasons ook quickmatch?

Laatst bewerkt:

Bomber68

Registered User
Vraag: morgen natuurlijk (of waarschijnlijk) regen tijdens de jaarwisseling. Nu maakt regen mij niet uit, maar ik vroeg me wel af of zo'n doos als de Immortal Gold langere tijd in de regen kan staan. Want hij staat toch ruim twee minuutjes te pruttelen... En als er dan ondertussen regen overheen klettert zou het kunnen dat tie dat niet meer fijn vindt. Of is dat geen enkel probleem?

condor27

Registered User
als het regent laat ik mijn imoortal wel staan hoor en gaat hij niet in de regen pruttelen...... 1 Januari doet hij het ook net zo goed hoor :p

Bomber68

Registered User
als het regent laat ik mijn imoortal wel staan hoor en gaat hij niet in de regen pruttelen...... 1 Januari doet hij het ook net zo goed hoor :p

Haha, helemaal gelijk. Als het een beetje spettert zal ik hem gewoon afsteken, maar bij harde regen zal 1 januari ook mijn optie worden.

Mice

Registered User
Gisteravond nog een mogen aanschouwen......, WAT EEN GEWELDIGE CAKE!!!! Korte pauzes ook tussen de cakes door. En wat een harde knallen.

Bovenaan