Wat voor afstand moet je voor deze box eigenlijk nemen, aangezien ik in een woonwijk woon.
Heb voor mijn huis een afstand van 50m daarna weer huizen, dus een afstand van 25m aan beide kanten (zijkanten is geen probleem). Dus mijn vraag is, is 25meter een goede/veilige afstand?
Als hij goed af gaat wel.
Maar zoals bij elk stuk vuurwerk kan er altijd wat gebeuren.
Zorg dan dat je een veilig heenkomen kan zoeken.
Dus niet naar binnen rennen of een steeg in rennen.
Blijf het vuurwerk in de gaten houden zodat je daar op kun anticiperen (als) het fout mocht gaan.
En dan bedoel ik niet omvallen, want dat zal niet zo snel gebeuren met dit blok.
Maar ik bedoel een tube die in de cake af gaat waardoor je een vervorming krijgt in de schietrichting.
Ik zeg altijd maar zo, vuurwerk steek je niet af met je handen maar met een paar gezond stel hersens.
En dat is dus nuchter de straat op en even wachten tot je buurman ook klaar is met zijn meter paketje van de feestwinkel bij hem om de hoek.
Blijf scherp, ook op voorbij paseerende mensen die aan hun oudjarsavondwandeling beginnen.
Zeg dat ze moeten stoppen als je net wat aangestoken heb en dat ze daarna weer door kunnen lopen als ze richting jou blokje lopen.
Jij weet dat het lontje brand, maar hun zien dat niet!
Al met al.
25 meter moet genoeg zijn, maar je bent (vind ik) ten aller tijden verantwoordelijk wat er om jouw heen gebeurd of staat te gebeuren.
Succes man.
Stef