Emmerich im Lichterglanz (D)

TIELE!!!

Registered User
Ik weet niet wat ik hiervan moet geloven. Er kan niets bevestigd worden over sabotage, we zouden bijna medelijden moeten krijgen met Hayo...
Ik vind dat hij zijn kop omhoog moet houden en de kans in september met beide handen aan moet pakken. Om zijn naam enigszins te zuiveren zal hij ook vuurwerk cadeau moeten doen om dan toch nog een groote show van formaat neer te zetten. Er is namelijk al wel 30% van het vuurwerk de lucht in gegaan. 2 halve shows maakt geen 1 hele mooie.

Dat het deze kant op zou gaan, had niemand kunnen bedenken:cry:

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Ik weet niet wat ik hiervan moet geloven. Er kan niets bevestigd worden over sabotage, we zouden bijna medelijden moeten krijgen met Hayo...
Ik vind dat hij zijn kop omhoog moet houden en de kans in september met beide handen aan moet pakken. Om zijn naam enigszins te zuiveren zal hij ook vuurwerk cadeau moeten doen om dan toch nog een groote show van formaat neer te zetten. Er is namelijk al wel 30% van het vuurwerk de lucht in gegaan. 2 halve shows maakt geen 1 hele mooie.

Dat het deze kant op zou gaan, had niemand kunnen bedenken:cry:

en gebruik gewoon maar 1 ponton

mickeyzegtboem

Registered User
zo, na een dagje afkoelen ga ik toch ook even mijn modder spuiten over deze wanvertoning van de eerste orde.
ik heb in m'n hele leven nog nooit een show gezien die zo dramatisch werd geschoten als deze (nu was dit ook de eerste keer dat ik een "voorstelling" van L&F zag, dus veel vergelijkings materiaal heb ik niet :blink1: ).

behalve de pauzes tussen het vuurwerk en het zware tekort aan vuurwerk, hoor ik eigenlijk niemand over de combinaties die kant nog wal raakten, het was om in bekende begrippen te blijven "schiet maar raak voor een knaak".

en dan moet ik ook nog even zeiken over de combinatie muziek/vuurwerk, volgens mij was degene die dit uitdacht dronken, ik heb werkelijk geen een combinatie gezien die bij de muziek paste, salutes tijdens een rustig nummer :push:, en een paar enkelshots tijdens een up-tempo nummer....

en dan nog dit:
Er is héél veel fout gegaan. 70 procent van het vuurwerk is niet afgegaan, vertelt Wolff de volgende dag. We hadden een stoorzender, waardoor de draadloze radioverbinding naar de Vuurwerkpontons niet wilde werken. Dat hadden meetapparaten ter plekke aangetoond. Daarom hebben we het signaal op een andere frequentie ingesteld.

Tijdens het eerste nummer zag ik bijna alleen maar ontstekers afgaan en af en toe wat vuurwerk.

hoe kunnen er ontstekers afgaan als je radio verbinding het niet doet? dan is er toch geen onstekingssignaal? of is het zelfs te moeilijk om een ontsteker aan een lont te monteren en durf je dat niet te vertellen?

Maja snap ook niet wrom ze zich eigenlijk zo druk maakten allemaal...er zaten net zoveel shells in bij de afbouw als zowel de opbouw, alleen ze werkten andersom..... nu was het leeghalen i.p.v. van volgooien.

meneer wolf, om dit te voorkomen heeft men in een ver verleden iets moois uitgevonden, dat heet een pyrotorch, je zorgt dat er op ieder ponton een mannetje staat met een stapeltje torches, en dat als het spul in de soep loopt, ze het vuurwerk met de hand kunnen ontsteken!

Tuurlijk kunnen we allemaal gaan zeiken dat het niet om aan te zien was.Maar wat wil je als je alles goed aansluit alles weer wordt doorgemeten en de groene lampjes gaan branden en vervolgens bijna 70 procent het niet doet.

Tuurlijk deed dat bij ons ook pijn niemand heeft dit zo gewild.Maar je kunt alles nog zo goed aansluiten als de laptop of programma niet goed geinstaleerd is gaat er gewoon niets de lucht in simpelweg omdat het geen programma heeft.
We hadden een stoorzender, waardoor de draadloze radioverbinding naar de Vuurwerkpontons niet wilde werken.

oke, dus eerst was het programma niet goed geinstaleerd, of was het toch sabotage aan de radio verbinding? houd het op EEN smoes alsjeblieft....

Wolff wil ook al te graag maar een 2e kans. We willen de hele show nogmaals overdoen in dit jaar. Dan gaat hij over op safe, namelijk met een ouderwetse kabelverbinding.

neem voldoende snoer mee, of is dat je smoes voor volgende keer?
mij zal er in ieder geval niet zien!

bedankt voor de "show" firma laster&fakers:sick:

Laatst bewerkt:

Patrick

Registered User
en gebruik gewoon maar 1 ponton

Yup dat filmt ook wat makkelijker en scheelt heel wat extra denkwerk..

Trouwens ik had in de middag rond een uur of 5 nog iets moois gefilmd.. Een mooi staaltje acrobatiek in de 62 meter hoge mast op de boulevard (zou dat de stoorzender geweest zijn :laugh:). Misschien was dat uiteindelijk wel het hoogtepunt van de dag :suspicious:

Nee en niet alleen vanwege de close-up blote benen/billen/kruis shots :nuts:
http://www.vuurwerkfan.nl/stunt.html

Son-T

Registered User
Hier dan het onverknipte filmpje van de show in Emmerich
Mijn excuses voor het commentaar,mijn excuses voor het 2 keer springen van het beeld (verloren beelden tijdens capturen)
Mijn excuses voor het windgeruis ,mijn excuses voor het niet altijd hebben van beeldvullend vuurwerk .

Emmerich im lichterglanz by L&F fireworks

file: Wmv
Size : 232 mb
duration : 27 min 33 sec

ps : Neem aub even de tijd om het geheel te zien .

Laatst bewerkt:

stef

Member
Hier dan het onverknipte filmpje van de show in Emmerich
Mijn excuses voor het commentaar,mijn excuses voor het 2 keer springen van het beeld (verloren beelden tijdens capturen)
Mijn excuses voor het windgeruis ,mijn excuses voor het niet altijd hebben van beeldvullend vuurwerk .

Emmerich im lichterglanz by L&F fireworks

file: Wmv
Size : 232 mb
duration : 27 min 33 sec

Ik zou zeggen pak mijn lijst er bij in dit topic en dan reactie 200 op pagina 10:push:
Voor de makkelijkheid maar coppie paste gedaan, hier staat i dan,

Start (show !!!) 22.10 tot 22.15 dat = 5 min. bengaals vuur.
Eerste shell 22.15 tot 22.18 dat = 2 min. een beetje vuurwerk zoals flowerbeds en af en toe een mine en komeetje er tussen door.
Pauze 22.18 tot 22.19 dat = 1 min. stilte.
12 stuks shells 22.19 tot 22.19.40 dat = 40 sec kometen
Pauze 22.19.40 tot 22.20.40 dat = 1 min. stilte.
27 stuks shells 22.20.40 tot 22.20.50 dat = 10 sec kometen
Pauze 22.20.50 tot 22.21.50 dat = 1 min. stilte
komeet met tail en fluiters en flowerbeds 22.21.50 tot 22.24.50 dat = 3 min.
Pauze 22.24.50 tot 22.25.50 dat = 1 min. stilte
een paar shells en wat kometen met tail 22.25.50 tot 22.26.50 dat = 1 min vw.
Pauze 22.26.50 tot 22.28.50 dat = 2 min stilte met twee keer 1 schot voor de boeg in V-shape
weer een paar kometen met tail en flowerbeds van 22.28.50 tot 22.29.30 dat = 40 sec. vuurwerk
Pauze 22.29.30 tot 22.29 50 dat = 20 sec. stilte
De eesrte shells met tail en lucht effecten 22.29.50 tot 22.30.50 dat = 1 min vw
Pauze van 22.30.50 tot 22.31.20 dat = weer 30 sec niks.
Weer wat vuurwerk van 22.31.20 tot 22.32.30 dat = 1.10 min kometen en een paar shells met lucht effect.
Pauze van 22.32.30 tot 22.33.30 dat = 1 min. stilte.
Finale van 22.33.30 tot 22.37.30 dat = 4 min. vw met 6'' 8'' en af en toe een 12''
van de 12'' heb ik er maar twee geteld en deze finale was zeker NIET gevuld.

Bedankt dat jij hem er op wilde zetten Son-T ik had er de fut niet voor.
Greatings, Stef

Laatst bewerkt:

BMW-freaky

Registered User
Hayo.. 1 September weer een kans, ik wens je veel succes. Maar doe aub je huiswerk door van de zomer alvast eens na te gaan denken over een goede en doordachte smoes ( je kan hem alvast maar hebben ), want nu aankomen met 'sabotage' is wel weer heel erg simpel. :mad: Zou het toch niet eens mogelijk zijn dat de fout bij jezelf ligt??

Erg zwak dit.

Tony

Administrator
Medewerker
Ik ga er een einde aan breien. Vindt het wel genoeg geweest...

Volgende keer hopelijk beter!

Bovenaan