Emmerich im Lichterglanz (D)

Tony

Administrator
Medewerker
De avondje is weer voorbij en het was een zeer geweldige avond ;) alleen jammer dat er hele tijd lange pauzes tussen zat maar toen de grote finale begon met de 12" en de kleinere " echt geweldig :) ik heb zelf dik 3uur lopen wachten op een mooi plekje bij die grote kerk op kade ^^ maar heb de hele show mooi op video staan ;) moet alleen nog van me camera afhalen en bewerken maar doe van week wel (lekker rustig aan doen)

iedergeval zeer mooie show van laser firewors (Y)

Het kan dat jij dit een mooi vuuwerk vind maar ik moet dan eerlijk zeggen dat he echt niks gewend bent. Dit is niet om je af te kraken maar ik wil je laten weten dat dit echt geen show was. Dit was vuurwerk afsteken en de excuses kennen we nu wel. Het is zoals al eerder gezegd elke keer wat. Maar goed misschien wordt het tijd dat je eens mee gaat naar echte shows.

Consumenten vuurwerk in Hoogvliet. Daar sta je gewoon te genieten..Juist jah Consumenten Vuurwerk niks geen 30mm maar gewoon potjes uit de winkel en daar wordt een echte show mee geschoten.

En de mensen die elke keer beginnen over jah maar ik heb wel 300mm gezien. Tjezus mina zeg...Je hebt toch ook geen sex gehad als je alleen naar het ding heb mogen kijken.

jawe

Registered User
Meeste is wel gezegd,het zijn geen mensen met liefde voor het vak maar zakkenvullers.
Zoals vavoom zegt firma List & Fabels,voor een dieptepunt van internationaal allure.

dieter

Registered User
Even over het schietsysteem.
Explo is een systeem wat al jaren op de markt is.
Het is een van de beter en betrouwbare systemen die er op het moment is.
Maar net als je computer thuis hij doet wat jij hem verteld.

Een aantal van jullie weten dat ik redelijk veel ervaring heb met verschillende systemen door de ervaring die ik bij Ron de Koster heb opgedaan en het werken voor buitenlandse bedrijven ( doe dit werk pas sinds 1995 ).
De gene die het programma schrijft is ook de gene die de fouten maakt en niet het systeem.
Daarbij komt ook nog dat als je deze show ff denkt te doen met een computer die je pas heb ( ik geloof 3 maanden ) je jezelf goed in de problemen helpt.
Ik persoonlijk heb zer veel ervaring met de Pyrodigital maar neem van mijn aan dat dit zeker 2 jaar heeft gekost om het redelijkerwijs te kunnen voor een show als Hajo hier zou hebben moeten doen.
Daarbij komt nog dat hij door collega's was gewaarschuwd over het complexe van de Explo maar hij deed het wel even.

Ik durf hardop te roepen dat er maar 2 nederlanders zijn die deze show daadwerkelijk SPMT ( synchroon op muziek ) ( en dat het werkt ) hadden kunnen uitvoeren.
Dat is mijn oude leermeester Ron de Koster en Paul Phillipsen van Pyro4 als we het hebben over vuurwerk synchroon op de muziek.

MAAR JA JE MOET IETS DE SCHULD GEVEN.............

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
hier nog een aantal foto's van het geen wat wel de lucht is in gegaan.

Emmerich-21-04-2007.JPG

Emmerich-21-04-2007_1_.JPG

Emmerich-21-04-2007_2_.JPG

Emmerich-21-04-2007_3_.JPG

Emmerich-21-04-2007_4_.JPG

Emmerich-21-04-2007_5_.JPG

Emmerich-21-04-2007_6_.JPG

Emmerich-21-04-2007_7_.JPG

Emmerich-21-04-2007_8_.jpg

Emmerich-21-04-2007_9_.jpg

Emmerich-21-04-2007_10_.jpg

tukker1978

Registered User
Ik vond de show in 1 woord waardeloos,ik weet dat je dit soort shows niet mag vergelijken met dat wat we in Valencia ed zien maar dit was echt niks.
Veel lange tussen pauze,s en na de laatste shells dacht ik,het kan nog nooit afgelopen zijn dus wel:confused:
Ben na de tijd nog wel even in de haven geweest waar ze aan het afbouwen waren,waar we door agresief personeel van Hayo werden aangesproken omdat we een paar foto,s maakten van de pontons.zo triest dit.

Tijger

Registered User
Even off topic Ik ken er wel meer hoor Dieter.....neem nu bv. Dhr Grooney die kan het ook echt wel hoor..........en zo zijn er toch meer dan jij denkt.
Maar goed het Budget!
Er staat in het begin (post 1, Vinnie) 2x zo groot als Sail, ik heb destijds vernomen dat Sail over 5 avonden 100.000 euro was dus 1 avond is 20.000 euro x 2 =40.000 euro, natuurlijk nog veel te veel voor dit drama........

Tony

Administrator
Medewerker
Ik vond de show in 1 woord waardeloos,ik weet dat je dit soort shows niet mag vergelijken met dat wat we in Valencia ed zien maar dit was echt niks.
Veel lange tussen pauze,s en na de laatste shells dacht ik,het kan nog nooit afgelopen zijn dus wel:confused:
Ben na de tijd nog wel even in de haven geweest waar ze aan het afbouwen waren,waar we door agresief personeel van Hayo werden aangesproken omdat we een paar foto,s maakten van de pontons.zo triest dit.

Waarom mogen we dit soort shows niet vergelijk met de shows in Valencia. Neem nou bijvoorbeeld Pirotecnia Turis..Budget niet meer dan 15.000 euro en iedereen staat te watertanden.

remio

Registered User
nou wij hebben ons perfect vermaakt gisteravond!!!! heerlijk gegeten, halve liters bier, kermis en gezelligheid met de nederlanders!!! rond 01.00 uur een keer terug naar NL gereden omdat we eerder toch niet vd parkeerplaats af konden:rolleyes:

en oja, dr was ook nog wat vuurwerk te zien, volgens mij vierde iemand zn verjaardag:laugh:

groetjes

appiehappie

Registered User
Ja jongens, laten we maar concluderen dat L en F de volgende keer mij niet meer als toeschouwer zal zien.

Vanaf de plek waar ik stond was niet álles goed te zien wat betreft de schietlokaties, maar dat er veel mis ging was zelfs daar duidelijk. En inderdaad, ik was 'm al vergeten; de 'Zugabe' bestond uit een romeins kaarsje waar een O&N candle-tje in Nederland weergaloos overheen zou klappen.

Tussen de pauzes door is het aan elkaar gemonteerde filmpje toch redelijk aardig geworden. Ik zal eens kijken hoe ik 'm hier zal posten.

Overigens wil ik best weer terugrijden naar Duitsland voor de goede catering rondom zo'n evenement.....

lars

Registered User
In en in triest deze show. we vielen bijna in slaap tijdens de pauze's. als je iets verder stond bij het podium. (ja we waren aan de late kant) zag je al bijna helemaal niks. Over het parkeren nog maar niet gesproken voor 3 euro parkeergeld hadden ze ook wel aan het einde verkeersregelaars mogen inzetten op dat knollenveld. maar daar was niks te bekennen. toen we aankwamen bij de weg stonden daar 8 politie mensen 1 rijbaan tegen te houden.

hopelijk gaat het de volgende keer anders.

hoi he

Lars

Flower Thunder

Registered User
HAHAHAHA;

Als je een fakkelzak of supermeter achter elkaar zou aansteken ( pot voor pot ) en dat filmt............

DAN HEB JE 10x Emmerich !!!!!!!!

Veel meer effecten en veel meer plezier..............en veeeeeel langer !!!!

Ik hou er over op nu.
Mzl.

ruben_3

Registered User
ongekend slechte show!!!!! echt helemaal ruk!laser fireworks als ik jullie zou zijn zou ik de biezen pakken en nooit meer vuurwerk aanraken. wat een stelletje rukkers!

hankoe

Registered User
Wij zijn ook even naar emmerich gereden, nou ja even 300 km vanaf het hoge noorden, hebben wel genoten van het vuurwerk maar zoals al eerder gezegd, een show was het niet!

Mattenfreak

Registered User
Er is genoeg gezegd over de show, voeg alleen maar toe dat de sfeer op het platform van het schietsysteem verre van goed was, alleen de eerste minuut was hoopvol.

Ben ook nieuwsgierig naar die langzame opstijgende fluiters in het begin die daarna uiteen stappen in crosettes) iemand enig idee ?

Dit waren girandola's. :amuse:

T

'tbunkertje

Guest
Het was gelukkig maar drie kwartier rijden. Maar wat een afgang. Echt meer dan hiervoor beschreven is, valt er niet aan toe te voegen. Ik denk dat de mensen van L&F bijscholing nodig hebben.

Maargoed hier dan een paar fotos die ondanks de wat verkeerde instellingen nog best gelukt zijn:
emmerich_147-border.jpg

emmerich_143-border.jpg

emmerich_080-border.jpg

emmerich_148-border.jpg

emmerich_082-border.jpg

Grtz Lev-he

stef

Member
Ik vind het een grote schande dat het Nederlandse vuurwerk op deze manier een ontiegelijke op-zanikker heb gehad.
Probeer nu maar eens geloof waardig over te komen als je in Duitsland gaat vertellen dat je een mooie show kan schieten, nou ik geef het je te wensen hoor.
In ieder geval heeft vuurwerkfan.nl al een filmpje er op gezet.
Bedankt daar voor :blink1:

Ik vind het dan ook zonde van me tijd om het nog een keer er op te zetten want dat is het niet waard.
Wel heb ik de tijden zoals geschoten even terug bekeken en hier is dan de opsomming.

Start (show !!!) 22.10 tot 22.15 dat = 5 min. bengaals vuur.
Eerste shell 22.15 tot 22.18 dat = 2 min. een beetje vuurwerk zoals flowerbeds en af en toe een mine en komeetje er tussen door.
Pauze 22.18 tot 22.19 dat = 1 min. stilte.
12 stuks shells 22.19 tot 22.19.40 dat = 40 sec kometen
Pauze 22.19.40 tot 22.20.40 dat = 1 min. stilte.
27 stuks shells 22.20.40 tot 22.20.50 dat = 10 sec kometen
Pauze 22.20.50 tot 22.21.50 dat = 1 min. stilte
komeet met tail en fluiters en flowerbeds 22.21.50 tot 22.24.50 dat = 3 min.
Pauze 22.24.50 tot 22.25.50 dat = 1 min. stilte
een paar shells en wat kometen met tail 22.25.50 tot 22.26.50 dat = 1 min vw.
Pauze 22.26.50 tot 22.28.50 dat = 2 min stilte met twee keer 1 schot voor de boeg in V-shape
weer een paar kometen met tail en flowerbeds van 22.28.50 tot 22.29.30 dat = 40 sec. vuurwerk
Pauze 22.29.30 tot 22.29 50 dat = 20 sec. stilte
De eesrte shells met tail en lucht effecten 22.29.50 tot 22.30.50 dat = 1 min vw
Pauze van 22.30.50 tot 22.31.20 dat = weer 30 sec niks. :mad:
Weer wat vuurwerk van 22.31.20 tot 22.32.30 dat = 1.10 min kometen en een paar shells met lucht effect.
Pauze van 22.32.30 tot 22.33.30 dat = 1 min. stilte.
Finale van 22.33.30 tot 22.37.30 dat = 4 min. vw met 6'' 8'' en af en toe een 12''
van de 12'' heb ik er maar twee geteld en deze finale was zeker NIET gevuld.

Resumé: de show duurde op mijn camera 27min.30
Opgenomen stiltes: 8 minuten
Geschoten vuurwerk 19.30 waarvan 5 minuten bengaals vuur.
5 minuten flowerbeds.
4.30 minuut aan kometen met tail.
1 minuut shells met luchteffect
en 4 minuten durende finale met een paar keer 6'' en 8'' en 2x een 12''

Dit kosten dan volgens zeggen 120.000 (althans er was een budget van...!!!)
Dus als ik hem was zou ik me maar heel maar dan ook HEEL diep gaan schamen.

:mad: Stef

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Dit kosten dan volgens zeggen 120.000 (althans er was een budget van...!!!)
Dus als ik hem was zou ik me maar heel maar dan ook HEEL diep gaan schamen.

:mad: Stef

Ik heb begrepen dat het budget rond de 40.000 euro was voor het vuurwerk. Ik denk eerder dat het feest totaal 120.000 euro heeft gekost.

Bovenaan