Zo, ik ben ook weer wakker na een erg lange nacht
Gisteren ben ik samen met mijn vader richting Emmerich gereden.
Daar aangekomen zijn we direct de supermarkt ingedoken om ons van de nodige hapjes en drankjes te voorzien (en wat spul in te slaan dat in Nederland niet te krijgen is). Daarna doorgereden naar het betaalde parkeergrasveld, en daar de auto neergezet.
De stad in...
Daarna zijn we Emmerich ingegaan om even het festival mee te maken.
Er was echt gigantisch veel te doen zoals een kermis, marktkraampjes, optredens en veel eet- en biertentjes.
We liepen richting de kerk waar de meeting zou zijn. Ik zou eerst niet komen omdat ik zou gaan filmen op het strandje aan de andere kant van de Rijn, maar ik vond het wel leuk om even te kijken wie er nou allemaal op de meeting kwamen.
Al snel kwamen we Sisser (vuurwerkbelgie) tegen en zijn we met z'n drieen naar het meetingpoint van de vuurwerkbelgiemeeting gelopen waar we onder het genot van een biertje op de andere freaks hebben gewacht.
Die bleken vooral s'avonds te komen dus gingen mijn pa en ik naar een restaurant bij het strandje tegenover de boulevard.
Vuurwerk en vogels
Toen we aan het eten waren kwam de Freakpyromaniacs crew langs, maar die waren snel weg. De reden was dat het strandje was afgesloten vanwege broedende vogels.
Uiteindelijk zijn we toch maar naar de boulevard gegaan (na de auto een half uurtje van het centrum neergezet te hebben). Daar bleek dat er toch behoorlijk wat mensen op de meeting waren afgekomen.
Wolkbreuk!
Alleen begon het een uur voor de show KEIHARD te regenen en te onweren. Het was echt een wolkbreuk (mijn kleding is nu nog nat), maar het was best leuk onder de enorme parasols, en ik heb toch nog een aantal freaks kunnen spreken.
Gelukkig werd het 2 minuten voor de show toch nog droog waarna de eerste mine de lucht in schoot.
De show!
De show was erg aardig, en zeker beter dan vorig jaar.
Ik geloof alleen niet dat ze al die aantallen vuurwerk ook daadwerkelijk geschoten hebben. Dit lag echt niet aan het schietsysteem, maar de aantallen klopten niet. Er zaten erg mooie en speciale shells bij zoals kleine slingers van witte vuurballen die langzaam naar beneden zweefden.
Ook waren er prachtig heldere falling leaf effecten.
De 12" shells vond ik verkeerd uitgekozen. Het waren effecten die ik zelf nooit gekozen had omdat het kaliber dan kleiner uitkomt. Ik zie liever een mooie 12" chrysanthemum of peony dan een beetje een vage kamuro. De dragonegg shells daarintegen vond ik erg mooi!
De combinaties van effecten waren goed uitgewerkt (gouden regen, glitter en falling leaf, crosette blok - crosette shells).
Er zaten ook een aantal mooie salutes in de show, en de muziek was leuk gekozen. Hayo heeft dit keer echt geprobeert een mooie show neer te zetten, en dat is ze over het algemeen ook gelukt.
Tijdens de show onweerde het ook nog, en halverwege begon het te regenen maar er werd gewoon geschoten.
Omleiding
Toen weer de auto opgezocht en naar huis gereden.
We zouden om half 2 thuis zijn, maar we kwamen er al snel achter dat de A12 was afgesloten en dat de omleiding niet klopte.
We reden constant rondjes, waardoor we ruim 1,5 uur tijdverlies hadden
en pas om 3 uur thuis waren.
Volgend jaar ben ik er waarschijnlijk gewoon weer bij, als het lekker weer is tenminste .
Ik vind het erg leuk om weer wat nieuwe freaks gemeet te hebben!
Ik duik m'n bed weer in,
gr. Jasper