Emmerich (D)

Dennis010

Registered User
ik denk dat het wel goed gaat komen met het weer, als ik het nu bekijk op de buienradar.
wij wagen het er ook op.

gilano

Registered User
Ziet er naar uit dat het er toch droog blijft laten we maar hopen
want wij rijden ook zo aan..
tot vanavond en veel plezier...

appiehappie

Registered User
Tsja, ligt er maar aan waar je wil staan: er is parkeerplek bij de Fabriek: Wardstrasse/Am Halben Mond. Loop je langs de fabriek richting de Rijn.

Je kan ook parkeren bij het station: Bahnhofstrasse. Moet je vervolgens via de Mennonietenstrasse en Christoffelstrasse richtin Rheinpromenade lopen.

Vanaf de B220 vanuit de richting Arnhem (2e afslag na de grens) de afslag vóór de brug nemen (Emmerich Zentrum) en dan zijn beide terreinen bereikbaar.

Jie

Registered User
Zelf probeer ik vanavond zo dicht mogelijk in de buurt van de Eltener Strasse te parkeren aangezien dit ook weer de exit route is.

Pyro Mike

Registered User
Net terug uit Emmerich.. Vond het een redelijke show, niet slecht maar had er uiteindelijk gezien meer van verwacht. Het duurde een kleine 20 minuten!
Afsluiter veel goude uitspattingen en daarna een giant van een 12 incher.
Ik heb wel een 'echte' finale gemist in de zin van een wild stukje vuurwerk, dat was het enige smetje in mijn ogen, verder mooie gemixte effecten en ik vond hem beter dan vorig jaar! :smile:

joepie

Registered User
Ben net terug uit emmerich WAT EEN ******** ***** ***** WEER maargoed daar kunnen we niks aan doen gelukkig was het tijdens de show wel droog

Nu over de show: zo als ik het gezien heb is denk ik weer niet alles afgegaan en ik heb naar mijn mening maar 2x 12 inch gezien.

De finale vond ik ook maar erg matig had er meer van verwacht.

Ik ben absoluut geen voorstander van vuurwerk schieten op muziek (tenzij het echt goed geschoten word op de maat en de muziek niet te hard staat)

om weer terug te komen op de muziek: Die begon dus veel te laat pas te draaien ik denk na een minuut of 6/7 het ging daarna wel redelijk op de maat mee maar kan niet zeggen WOW wat goed

kortom 1 paar schoenen doorweekt een broek zeiknat en een jas waar de halve rijn aan water in zit.

mening over de show: Leuk en ook wel voor herhaling vatbaar Cijfer:6

Jie

Registered User
Zo net nog maar een keer een douche genomen maar dan wel een warme. Zeiknat tot op mijn boxershort. Ik was toch wel bevooroordeeld na het fiasco van vorig jaar. Ik dacht nog "als het met prima weersomstandigheden gigantisch mis gaat hoe moet het dan gaan met een wolkbreuk met hagel"? Maar de 20 minuten die er geschoten werden was het gelukkig droog. Vond de show "gezien mijn verwachtingen" goed. Dat de muziek bij het hoofdpodium later begon snapte ik wel aangezien er bij menig biertentje de stroom eruit sprong. Het vuurwerk en muziek liepen naar mijn inziens heel goed samen. Persoonlijk hou ik niet van cijfertjes geven voor dit soort evenementen maar voor mij krijgt deze show een dikke voldoende!!

Remi-Pyro

Registered User
Zo, en toen was het alweer 1 Juni en zijn we net weer terug van een tripje Emmerich. (En wat voor één)

We vertrokken rond half 9 om na een uurtje rijden in Emmerich aan te komen. We besloten om dit jaar maar eens aan de overkant van de Rijn te gaan staan. Eenmaal aangekomen bleek dat je niet dichterbij mocht komen dan de weg die over de dijk loopt in verband met het vogelbroed seizoen. Dit vonden we niks en zijn dus terug de stad in gereden. We parkeerden de auto in de stad (niet op de aangewezen parkeerweide want een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen). Gelukkig konden we nog een leuk plekje vinden.

Toen we de auto uitstapte begon het net iets te sputteren en af en toe zagen we in de verte een bliksemschicht. In de steegjes van het centrum van Emmerich was het gezellig en stonden overal mooie kraampjes die van alles verkochten. Ook de braadworst en biertenten ontbraken niet. Aan de kade was nog mooi een open plekje aan de reling en hier zijn we dus maar gaan staan. Stefanfreak zette zijn statieven neer en mijn vader (die onze taxi chauffeur was voor deze avond) stond met een paraplu boven ons hoofd om ons droog te houden. Altijd handig!

Zo’n 20 minuten voor de show kwam het onweer wel heel erg dichtbij en zagen we overal inslagen. Het ponton was intussen al aan komen varen en was precies voor onze neus stil gaan liggen. Perfect dus. Toen begon de regen opeens met bakken uit de lucht te vallen en zijn we met z’n drieën gaan schuilen onder het afdakje van een kraampje. Het was 22.56 toen de regen ophield en dit kwam als geroepen want we waren allemaal tot op het bot doorweekt! De weergoden leken Hajo gunstig gezind en we waren dus ook benieuwd hoe de show zou worden.

De show begon mooi op tijd met een paar mines en bengalen. Nog niet echt spectaculair en deed mij erg denken aan het begin van het voorgaande jaar. Na een korte pauze in het vuurwerk zweelde de muziek aan en begon het echte werk! Singelshots op het ritme van de muziek met mooie grote blinker bommen erboven geschoten. Een leuk begin moet ik zeggen. Hierna kwamen er nog veel meer leuke stukken met af en toe een bom van groot kaliber die onze broekspijpen weer deed wapperen. Allerlei effecten kwamen er voorbij. Onder andere Popping Flowers (die ik persoonlijk erg mooi vind), prachtige gouden crown bommen met kleine groene ‘flowers’ als pistel, heerlijk doordreunende salutes en nog veel meer ander spul. Soms vielen er wel een paar stiltes in de show, maar dit was nooit langer dan een paar seconden. Ook was de timing van het vuurwerk niet altijd even goed en leek het of er af en toe vuurwerk bleef staan. De finale bestond uit gouden bommen met salvo’s van salutes er onder. De laatste bom die de lucht in ging was een 12inch die iets te laag boven het ponton knalde en een enorme dreun gaf! Gewoon Kicken!!

Precies na de show begon het weer te regenen. Het leek wel of het ingepland was. We hebben een kwartiertje gelopen om weer bij de auto te komen en zijn daar als verzopen katten weer ingekropen. De verwarming lekker hoog zetten en genieten van de lichtshow van flitsen om ons heen.

Ik vond deze show zeer geslaagd! Vooral als je het vergelijkt met vorig jaar. Hajo heeft het wat mij betreft helemaal goed gemaakt met deze show en ik ben er volgend jaar zeker weer bij. Alleen al om de grote kalibers is dit het dubbel en dwars waard en wij hebben erg veel geluk dat dit zo dicht bij huis plaats vind. Ik hoop dat L&F zichzelf volgend jaar weer verbeterd want als de stijgende lijn door blijft stijgen heb je een prachtig evenement. Mischien dat hij volgend jaar nog iets meer thema’s kan verwerken in zijn show, maar ik ben al lang blij dat ik vuurwerk heb gezien en geen ‘paar plopjes op een ponton’.

Zo dat was weer een best verslag!

Groeten, Remi-Pyro!

Stefanfreak

Registered User
Jah, het was zeker wel een lekkere show. En er bleef zeker wel iets staan, maar houd er ook rekening mee dat wat bleef staan..ook wel zo een beetje verzopen moet zijn door de regen en ik denk dat Hayo hier ook niets aan kon doen.

Hij heeft zijn show zeker dubbel en dwars rechtgezet en het was een prima show om naar te kijken. Natuurlijk waren er verbeterpunten op te noemen en was ie nog lang niet perfect maar toch zie ik wel dat Hayo er over heeft nagedacht en niet hurrie-wurrie aan het schieten is.

Ik heb inmiddels de filmbeelden terug gezien en deze zijn, op enkele regendruppels op de lens na, goed gelukt en ga bezig met het uploaden van de film. Foto's heb ik niet kunnen maken vanwege de regen!

dtmalive

Registered User
Zo!!!
Daar zijn we weer.
Het was tog de moeite wel waard om 320 km heen en weer te kachelen ( die kachel was op de terugweg ook ernstig nodig ).
Ik heb heel veel mooie effecten gezien en een paar mooie grote klappers.
Zoals hiervoor al gezegt is er volgens mij ook best wel het 1 en ander niet af gegaan maar na zo'n hoosbui kan dat ook niet anders.

Al met al tog een geslaagde avond.

Dennis010

Registered User
met dank aan de hulp van boven ( kreeg ik het idee...) een zeer redelijke tot goede show gezien, maar zoals eerder vermeld toch wel het een en ander gemist. (geen 5x 12", finale die naar mening meer spectakel had moeten hebben)
maar zeker een vooruitgang in vergelijk met het filmpje van vorig jaar.
wij stonden onder de parasols op de hoek van de rijnpromenade. (erg goede oplossing met zulk soort hoosbuien)
ontzettend veel fpm-ers gezien en de hand geschud, wat ik zelf erg leuk vind.
(sisser, blazuhhh en thunderboy en nog een aantal uit noord holland).
al met al toch zeker de 160 kilometers waard geweest. top!!

oh ja... tip voor grote evenementen: de bekeuring van de auto naast je op je eigen auto doen, werkt prima... :)

Laatst bewerkt:

thunderboy

Registered User
Hier ook net terug. Man, wat een hondeweer...In de verte zagen we het onweer al aankomen, dikke flitsen en hoosbuien:sick:

Van een show was niet echt sprake vond ik, toch heb ik zeer mooie combo's gezien. Helaas weer regelmatig kleine pauzes, snap niet dat hayo het gas er niet op kan houden. Weinig structuur erin, en wat heb je aan candles als je er niks bovenschiet? De grotere kalibers heb ik welgeteld 3 stuks gezien, en zeker geen 5x10 en 5x12. Ook 1200 bommen waren het echt niet, misschien een derde, maar wat wil je met zon pisweer....

260 km gereden, mwoh, gelukkig dat we nog iets hebben gezien, echt boeiend was het niet daar in Duitsland. Toch nog gezellig pilsje kunnen drinken met wat freaks van dit en andere fora, respect voor degene die er wel waren.
Heb wat foto's gemaakt, zal deze toevoegen,

Grtzz TB & Blazuhh

snc11627kj9.jpg

snc11643qi4.jpg

snc11658wu4.jpg

Laatst bewerkt:

joepiedepoepie

Registered User
Helaas ook net weer terug, dadelijk er nog maar een paar drinken;)

Deze show was voor mij VER boven verwachting, vooral gezien de vorige edities.
Er werden mooie shells geschoten van best goede kwaliteit. Leuke parachute bommetjes, veelvuldig salutes en een dikke 10/12" als laatste die wel erg laag afging, maar hierdoor toch ff iets speciaals gaf.

Het verhaal wat het had kunnen vertellen deze show vondt ik niet zo denderend. Maar het 2e thema dat werd geschoten zat een zeer goede opbouw in, mooie combi's, goed rekening gehouden met laag en hoog!

De single shots die werden gebruikt mag best nog op geoefend worden, dat zijn we beter gewend.

Al met al vondt ik het zeer positieve avond! Ik denk dat 90% van de vuurwerk bedrijven vanavond de kous er aan hadden gegeven met dit weer. Helemaal als je je bedenkt dat in het park bij de haven, de mensen werden opgeroepen het park te verlaten ivm het onweer! Ik zou me niet echt happy hebben gevoeld daar midden op de Rijn.

Ik ben in iedergeval behoorlijk positief over hetgeen ik vanavond heb gezien, en dat mag ook gezegd worden, na alle ellende. Zet deze stijgende lijn voort.

dieter

Registered User
Nou als ik een ieder zo hoor zou het bij ons onder deze omstandigheden door de provincies zijn afgeblazen.....
En je heb gelijk onder deze omstandigheden wil je echt niet op dat ponton staan......

jaspertjuh

Registered User
Zo, ik ben ook weer wakker na een erg lange nacht

Gisteren ben ik samen met mijn vader richting Emmerich gereden.
Daar aangekomen zijn we direct de supermarkt ingedoken om ons van de nodige hapjes en drankjes te voorzien (en wat spul in te slaan dat in Nederland niet te krijgen is). Daarna doorgereden naar het betaalde parkeergrasveld, en daar de auto neergezet.

De stad in...

Daarna zijn we Emmerich ingegaan om even het festival mee te maken.
Er was echt gigantisch veel te doen zoals een kermis, marktkraampjes, optredens en veel eet- en biertentjes.
We liepen richting de kerk waar de meeting zou zijn. Ik zou eerst niet komen omdat ik zou gaan filmen op het strandje aan de andere kant van de Rijn, maar ik vond het wel leuk om even te kijken wie er nou allemaal op de meeting kwamen.
Al snel kwamen we Sisser (vuurwerkbelgie) tegen en zijn we met z'n drieen naar het meetingpoint van de vuurwerkbelgiemeeting gelopen waar we onder het genot van een biertje op de andere freaks hebben gewacht.
Die bleken vooral s'avonds te komen dus gingen mijn pa en ik naar een restaurant bij het strandje tegenover de boulevard.

Vuurwerk en vogels

Toen we aan het eten waren kwam de Freakpyromaniacs crew langs, maar die waren snel weg. De reden was dat het strandje was afgesloten vanwege broedende vogels.
Uiteindelijk zijn we toch maar naar de boulevard gegaan (na de auto een half uurtje van het centrum neergezet te hebben). Daar bleek dat er toch behoorlijk wat mensen op de meeting waren afgekomen.

Wolkbreuk!

Alleen begon het een uur voor de show KEIHARD te regenen en te onweren. Het was echt een wolkbreuk (mijn kleding is nu nog nat), maar het was best leuk onder de enorme parasols, en ik heb toch nog een aantal freaks kunnen spreken.
Gelukkig werd het 2 minuten voor de show toch nog droog waarna de eerste mine de lucht in schoot.

De show!

De show was erg aardig, en zeker beter dan vorig jaar.
Ik geloof alleen niet dat ze al die aantallen vuurwerk ook daadwerkelijk geschoten hebben. Dit lag echt niet aan het schietsysteem, maar de aantallen klopten niet. Er zaten erg mooie en speciale shells bij zoals kleine slingers van witte vuurballen die langzaam naar beneden zweefden.
Ook waren er prachtig heldere falling leaf effecten.

De 12" shells vond ik verkeerd uitgekozen. Het waren effecten die ik zelf nooit gekozen had omdat het kaliber dan kleiner uitkomt. Ik zie liever een mooie 12" chrysanthemum of peony dan een beetje een vage kamuro. De dragonegg shells daarintegen vond ik erg mooi!
De combinaties van effecten waren goed uitgewerkt (gouden regen, glitter en falling leaf, crosette blok - crosette shells).
Er zaten ook een aantal mooie salutes in de show, en de muziek was leuk gekozen. Hayo heeft dit keer echt geprobeert een mooie show neer te zetten, en dat is ze over het algemeen ook gelukt.
Tijdens de show onweerde het ook nog, en halverwege begon het te regenen maar er werd gewoon geschoten.

Omleiding

Toen weer de auto opgezocht en naar huis gereden.
We zouden om half 2 thuis zijn, maar we kwamen er al snel achter dat de A12 was afgesloten en dat de omleiding niet klopte.
We reden constant rondjes, waardoor we ruim 1,5 uur tijdverlies hadden
en pas om 3 uur thuis waren.

Volgend jaar ben ik er waarschijnlijk gewoon weer bij, als het lekker weer is tenminste .
Ik vind het erg leuk om weer wat nieuwe freaks gemeet te hebben!

Ik duik m'n bed weer in,
gr. Jasper

shinji

Moderator
Medewerker
Na mijn natste en duurste (ik denk dat ik op de terugreis 113 keer geflitst ben) vuurwerkavontuur tot nu toe, mijn mening over de show van gisteren.
Toen ik van de week hoorde, dat Hayo een andere compagnon in dienst had genomen en ook nog vanaf 1 ponton zou schieten, heb ik toch maar besloten om hem nog een kans te geven en ik ben zeker niet teleurgesteld. Wij stonden dichtbij de muziek en konden goed horen en zien, dat de show, zeker in het begin, goed synchroon liep.
Ook heb ik een aantal zeer leuke bommen gezien, waarvan de lantaarns en die vallende crackling sterren mijn favoriet waren. Ook de grote jongens waren zeer goed te doen.
Tuurlijk viel er ook nog wat aan te merken, de singleshots vond ik niet van topkwaliteit en er zijn wel een paar posten blijven staan, maar al met al m'n complimenten.

thunderboy

Registered User
Dank je man, hier maak je veel mensen blij mee.....Ik heb speciaal gewacht op je film, had zelf ook wat stukjes gefilmd maar, door alle regen heb ik van de 52 foto's en films slechts 4 die redelijk gelukt zijn.....Gelukkig is er nu een hele film te zien, klasse Stefan:blink1:

Laatst bewerkt:
Bovenaan