Ede

mickeyzegtboem

Registered User
21 mei vuurwerk te ede.

Plaats: ede
Provincie: gelderland
Waar: op het voetbalveld “Fortissimo” aan de Hoekelumse Eng
Wie: jaco vuurwerk evenementen
Wat: consumenten en prof. max 2,5"
Tijd: tussen 22.00 uur en 22.30 uur

mickeyzegtboem

Registered User
Er is inmiddels bekend geworden dat hier net zoals voorgaande jaren consumenten en prof vuurwerk gebruikt gaat worden, max kaliber 2,5"

houd er rekening mee dat dit ten gelegenheid van een voetbal toernooi is (dus in principe besloten),
maar in voorgaande jaren was het geen probleem om even naar het vuurwerk te komen kijken.
Maar even netjes vragen doet niemand kwaad natuurlijk:blink1: (mocht er controle bij de ingang zijn)

Laatst bewerkt:

Rallyfanaat

Registered User
ik ga ook even kijken en foto`s maken.
vorig jaar ook geweest was wel een aardig showtje.
kan niet tippen aan de show bij kasteel hoekelum met 5 mei maarja dat was helaas niet dit jaar:(

fireworkaddict

Registered User
Dit vuurwerk is inderdaad ter opening zijn van het Internationaal Jeugdtoernooi wat morgen zal beginnen.

Vanavond zal er (hoogstwaarschijnlijk) net zoals voorgaande jaren rond 20:00 uur een demonstratie zijn met politiehonden.

Hierna zullen alle landen hun teams presenteren en volgt er een klein openingswoord.

Officieel staat het vuurwerk op 21:30uur ingeplanned, maar meestal begint het niet voor 22:00 uur.

Het vuurwerk komen bezoeken is geen enkel probleem. Dit trekt namelijk standaard al veel bezoekers uit de omgeving. Houdt er echter rekening mee dat het parkeren een probleem kan vormen. Met name na afloop zal het wat chaotisch zijn als iedereen tegelijk van de (redelijke kleine) parkeerplaats weg wilt rijden.

Ik ben vanavond ook weer van de partij, maar heb geen video- of fotocamera bij me deze keer...

Veel plezier vanavond voor de mensen die komen kijken ;)

Gr. fireworkaddict

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Ik ben gisteravond in Ede wezen kijken.
Bij aankomst kwam ik al gelijk een hoop bekende mensen tegen.
dus statief uitgeklap, camera erop. ik zet mijn camera aan. ziet ik tot mijn verbazing dat ik er geen geheugen kaart had in gestopt !!!
Dat was mooi balen. nou ja dan maar filmen.
De show begon overigens het zelfde als in Zoetermeer.
Witte branders en daarna fontynen.
Gevolgt door gouden bommen gemixed met felle witte staarten met Salutes.
Toen gingen we over op de consumenten cakes. eerst alleen links en daarna kwam de rechter post erbij.
En toen ....... was er paniek in het veld. een lange stilte. in de verte zagen we de schieters naar het vuurwerk rennen. ojee dit was duidelijk niet goed.
Achter ons ging het licht al aan van de sportvelden. plotseling gingen er weer wat bommen de lucht in. we konden zien dat er niet meer elektrisch geschoten werd. Ik moet ook wel zeggen dat sommige 2,5inchers van goede kwaliteit zijn. harde klappen met een grote uitwerking. Toen kwamen er 2 grote fontynen die weer elektrisch werden ontstoken. en weer zagen we mensen heen en weer rennen. Hierna kwam de " golden shouwer" de gouden finale. die werden als een waaier de lucht in geschoten. en die duurde een secondes of 15. gevolgt door een aantal mines ( die ze beter niet hadden kunnen schieten) en thats the show.

Het was in mijn ogen een rommelige show. een te lange pauze waardoor de mensen wegliepen en de verlichting al aan ging.
De mines na de finale komen niet tot zijn recht. ze hadden een paar secondes eerder geschoten moeten worden, nog in de gouden finale,
ringbommen en fluitblokken zijn super, en de gouden finale ook.

fireworkaddict

Registered User
Het was in mijn ogen een rommelige show. een te lange pauze waardoor de mensen wegliepen en de verlichting al aan ging.
De mines na de finale komen niet tot zijn recht. ze hadden een paar secondes eerder geschoten moeten worden, nog in de gouden finale,
ringbommen en fluitblokken zijn super, en de gouden finale ook.

Ben het helemaal met je eens.

Opbouw begon leuk, ondanks iets te lange pauze tot de overgang naar consumentencakes.

Maar het tot 2x toe stilvallen, de magere opbouw, veel goudeffecten, en een paar missers kan gewoon niet.
Het viel me ook op dat zowel bij de consumentencakes als 2 of 3x bij de shells deze enorm laag boven de grond klapten. De mensen van JVE aan de tafel midden op het veld hebben denk ik even as moeten happen...
Dit verschijnsel kwam ook meerdere malen naar voren tijdens de demo's en video-opnames voor GBV. Heeft dit te maken met vochtigheid (langere tijd op het gras staan), of temperatuur?

Maar vergeleken met voorgaande jaren vond ik deze show te mager, en niet JVE-waardig. Misschien ligt het aan de bezuinigingen? Als ik naar vorige jaren kijk, was de opbouw veel voller met een goede finale. Dit jaar redelijk magertjes gehouden met te trage overgangen (Misschien doordat ze over moesten schakelen naar handmatig aansteken?)

Ik vond de opbouw van de fonteinen naar 2 x Thundering Heaven wel aardig (iets te lange pauze). Daarna gingen ze over naar 3 cakes tegelijk, maar helaas niet synchroon.

Fluitblokken en ringshells waren inderdaad wel aardig... Maar ik miste toch de enorm breed gevulde lucht met de harde salutes erbij.
Zover ik begrepen heb worden deze shows ook met Jaco (JVE) ge-evalueerd. In tegenstelling tot vorige jaren denk ik dat deze 'minder positief' zal zijn.

Met deze show heeft JVE zijn naam en de mensen die zij hiermee aantrekken (door de aardige demo's en shows de afgelopen jaren in Ede en omgeving) tekort gedaan.

Om het goed te maken moet ik dan toch maar wat meer shows bezoeken komende periode's. (Erg vervelend :cool:)

Gr. Fireworkaddict

PS Vinnie... bedankt voor de film... Toch super dat je stad en land afreist, zelfs voor de kleinere shows ;)

Laatst bewerkt:

RNBakker

Registered User
Ben gisteren ook bij deze show aanwezig geweest. De opbouw zag er hoopgevend uit. Consumenten cakes die we allemaal wel als aanraders zien en er zaten shells van mooie kwaliteit tussen. De twee goud beelden werden heel goed uitgevoerd.
Jammer dat het ergens fout is gegaan met het schietsysteem of de aansluitingen.

dynasty fan

Registered User
hier wat foto's van mijn kant :

1.jpg

12.jpg

32.jpg

33.jpg

34.jpg

36.jpg

38.jpg

39.jpg

40.jpg