Doorlonten

dah is magic whips alst goed is een knetterlint ;) alst goed is van 2 a 3 jaar terug
 
Laatst bewerkt door een moderator:
die balletjes uit de rom. kaars zijn idd HARD, wel zit er ook nog zaagselachtig iets en kruit bij... maar ik gooi alle restmateriaal gewoon weg...
 
GiveMePow(d)er zei:
dat rode lont is idd "new lady 2000" of "ladycracker" zie ook hier (ff de thread lezen, staat het in)

het is een legale knetterlont.


lont uit rom. kaarsen halen doe ik door VOORZICHTIG met stanley mes in de lengte open te snijden (leg er iets onder en denk om je klauwen!!! je wil ze niet verliezen door vuurwerk, maar ook niet door stanleymes). Als je niet diep insnijdt zal je merken dat je laagje voor laagje af kan rollen...
Er uit trekken gaat je never nooit lukken.

[Edit: zie ook hier voor info over lont uit rom. kaarsen (lengte e.d.)]

never nooit eruit rukken? geef mij een gewone normale romeinse kaars met gekleurde balletjes (de dunne, ik ruk elke lont eruit die je eruit gerukt wil hebben! heb dat altijd gedaan uit rom kaars rukken, en nog nooit opgescneden:)

groet @znpyro
 
@znpyro zei:
never nooit eruit rukken? geef mij een gewone normale romeinse kaars met gekleurde balletjes (de dunne, ik ruk elke lont eruit die je eruit gerukt wil hebben! heb dat altijd gedaan uit rom kaars rukken, en nog nooit opgescneden:)

groet @znpyro
oke dan heb ik nu twee opties als dat rukken niet werkt dan maar snijden he :+ :w
 
Als je lont uit een kaars haalt moet je wel oppassen dat het lont sneller kan branden dan je denkt omdat er kruid op zit. Verder wel handig om het daar uit te halen, maar ik houd het gewoon bij Visco van Alpeco.

:w
 
Firework-boy zei:
Waar kan je eigenlijk schietlont halen?
Visco weet ik wel, maar ik zie/hoor nooit dat er ergens schietlont verkocht word.
Volgens mij kun je bij Alpeco ook rollen quickmatch halen. Let op, in tegenstelling tot visco is quickmatch (gebuisd lont) wel illegaal in Nederland.
 
salon roger verkoopt ook snellont evenals visco.. ik betaalde 14 euro voor 20m visco en voor snellont hetzelfde.

gegroet remio
 
Oke mensen weer on Topic .
De vraag was hoe het beste blokjes of potjes aan elkaar te verbinden.
 
UITLEG DOORLONTEN.

ACHTER ELKAAR LATEN AF GAAN.
Dus dat als de ene pot afgelopen is de andere pot net bezig is of begint.

Ik neem als voorbeeld 5 potten en als doorlont middel viscolont (dat kent bijna iedereen wel) Knip 1 cm lont ervan af en steek het gewoon aan hou de tijd bij. Dus bijvoorbeeld 1 cm lont brand 3 sec. Daarna ga je kijken hoelang de potte branden of de duur van de potten. Ik neem als voorbeeld 15 sec. 15 gedeel door 3 is 5 dus het visco lont tussen de 2 potten is dan 5 cm.

Ik heb voorbeelden genomen!!! Normaal is het een beetje rekenen.
als de brandtijd er niet op staat weet ik het ook niet!!!

TIP: maak het lontje toch iets korter dan normaal. Want als bijvoorbeeld de pot iets korter duurt dan dat er staat dan heb je nog steeds wacht tijden, en tja dat willen we niet heh ;)
 
Dus jij wil eerst alle potten afsteken en de tijd opmete (bigg) ??
Ik heb trouwens veel last van geknakte lontjes en dat ze gaan smeulen en vaak stoppen vooral bij kanonslagen is nogal irritant.
 
Bij alle blokken die men min of meer simultaan wil laten ontbranden kun je gewoon de lonten bij elkaar binden/plakken met behulp van schilders-tape en een losse rol visco lont.
Dat twee blokken exact tegelijk zullen ontbranden en ook echt exact tegelijk hun effecten zullen schieten is niet mogelijk. Niet met commerciele blokjes en praktisch ook bijna nooit met professionele flowerbads.
 
Ik heb mijn lontjes verbonden met héél dun ijzerdraad (echt heel dun denk aan 0,2mm ) Voordeel is hiervan dat het nooit los kan laten bij een goede verbinding, en je de lontjes strak bij elkaar kunt binden zonder dat het scheurd of breekt. Dta ijzerdraad is erg sterk en heel buigzaam ook.
 
never nooit eruit rukken? geef mij een gewone normale romeinse kaars met gekleurde balletjes (de dunne, ik ruk elke lont eruit die je eruit gerukt wil hebben! heb dat altijd gedaan uit rom kaars rukken, en nog nooit opgescneden:)

groet @znpyro




Hahaha

Koop toch gewoon een rolletje visco lont.En laat die kaarsen heel....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoe kan je nou het beste doorlonten als je geen viscolont hebt xD


In een romeinse kaar zit een behoorlijk lange lont. Deze zou je kunnen gebruiken maar dan heb je uiteraard geen romeinse kaars meer(win)

Overige optie's zijn sterretjes of gewoon kruit uit rotjes. Sterretjes branden erg langzaam maar je hebt bijna wel de garantie dat alles wat er aan zit afgaat. Het zwarte kruit (buskruit) uit rotjes kan je ook goed gebruiken. Alleen niet om potten door te verbinden, althans dan heb je een groot risico dat het niet werkt.

Gr. Koen
 
Op professionele cakes zit vaak (altijd!) een lont om door te lonten, maar dit is snellont. Bij consumentenpotten is dit niet het geval...

Shooterbomb
 
Een tipje mijner zijds, voor het maken van een pijlen rek gebruik ik altijd visco (groene) en van die mooie kleine taairips bij de gamma / praxis / doe hetzelfzaak 1000 voor een paar euro, werkt b.v. ook perfect met vlinders / nitraats etc. ect.
En het houdt het supper sterk bij elkaar.
 
Back
Bovenaan