Doet iedereen hier alleen maar sier?

Poll?

• Alleen siervuurwerk

Stemmen: 102 24,5%
  • Knalvuurwerk e.a. klein tuig

Stemmen: 25 6,0%
  • Alles hoort er bij... dus blokken en knallers!

Stemmen: 289 69,5%

• Total voters
    416

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Ik heb besloten dat 2011 het jaar van siervuurwerk wordt.
Uiterst voor knal een duizendklapper en vele single shots en misschien een knalcake.
Ervaring met knalvuurwerk is sinds 2010 te slecht om nog ooit wat te kopen, dan maar overdag doodvervelen.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Na een keer een ongeluk gezien te hebben met knalvuurwerk jaren geen knalvuurwerk gehad of gekocht. Geen knallers, geen matten niets. Dit jaar voor het eerst weer eens een paar ratelbandjes en wat knalletjes besteld. Hoort er natuurlijk toch gewoon wel bij.

Zo eigenlijk ook met vuurpijlen, ik woon in een normale woonwijk en mijn pijlen verdwijnen altijd uit mijn beeld. Of ze gaan naar mijn idee niet helemaal lekker de lucht in. Zo heb ik nooit veel pijlen, maar toch ook dit jaar maar weer eens een paar pijltjes besteld.

Voor het grootste deel vermaakt ik me de hele dag met die goedkope rommel pakketjes, novelties en bijzondere stukjes vuurwerk. Denk aan de kleine stukjes vuurwerk van Rubro uit de pyromania collectie. Maar ook single shots vind ik erg leuk, koop dan ook van alle soorten die ik kan vinden een pakje. Lekker testen welke het leukste/hardste/mooiste zijn.

Zodra het maar een beetje gaat schemeren begint voor mij het siervuurwerkdeel. Lekker stoken met grote en kleine potjes. Sins een aantal jaren koop ik ook veel kleine potjes onder de 10 euro. Erg leuk voor in de vooravond, en vaak voor het geld bijzonder leuk vuurwerk.

Nog 11 dagen dan is het zover!

nilo19

Registered User
ik koop zowel knallers als blokken.
Hoewel ik wel meer sier koop dan knal, en het meeste is al op voor de klok 12uur slaat.... Beetje ongeduldig;)

trimbaard

Registered User
Ik koop gewoon sierblokken met salutes er tussendoor. Deze knallen toch harder dan rotjes en dergelijke. De heavy legend serie van Rubro is een dan een aanrader.

ifeelfine

Registered User
haha meisjes die van knallen houden, mag ik zo'n schoonfamilie!!!

overigens dit jaar alleen maar sier gekocht (voor het eerst ) maar dat komt alleen maar omdat ik met knal van de afgelopen 3 jaar zit. (binkies en monsters reken ik tot sier ahum)

Ik kom er gewoon niet meer af, dus eerst maar eens de voorraad verminderen (en mijn 11 jaar oude neefje wat sponsoren)

Heretic

Registered User
Ik koop alleen maar knal. Vooral de 100k rollen geven me kippenvel :D Zoveel geweld, heerlijk. Ook een paar chainthunders voor 0:00 :D

HocusPocus.Pyro

Registered User
Een knal maken is het gemakkelijkste wat een vuurwerkmaker kan fabriceren. Siervuurwerk vereist veel meer kennis en ervaring; veel meer geavanceerde technieken. Siervuurwerk dat mooi is qua effecten, vonken, kleuren, vormen en nauwelijks harde knallen oogst de grootste bewondering bij de meeste mensen die ik ken en dus ook bij mijn gezin. Ik ben niet vies van een knalletje op z'n tijd, maar het extreem zware knalvuurwerk van de laatste tijd is zo asociaal hard dat dit er nog wel eens voor zou kunnen gaan zorgen dat de vuurwerktraditie met Oudejaarsavond in gevaar komt... Niet iedereen realiseert zich dat, en ik vrees vooral niet die "fanatieke" fans van knalvuurwerk; die zullen hier geen begrip voor hebben. Overigens weet ik dat niet alle fans van zwaar knalvuurwerk op dezelfde manier met hun spul omgaan. Het probleem is vooral die asociale gebruikers.

p-aart-y

FPM Hangouderen
Overdag ben ik eigenlijk alleen maar in de weer met losse knaller, matten en knalblokjes. Zodra de schemering valt komt het siervuurwerk erbij maar blijft het nog steeds meer knal. Na middernacht ga ik voor het siervuurwerk en als dat op is dan gaan we nog even verder met knal.

!-Joost-!

Registered User
De meeste jonge freaks (ja daaronder val ik ook) zijn meer in de weer met knalvuurwerk dan met sier.
Dit is ook niet zo vreemd. Het budget van de jonge freaks is vaak nog vrij klein.
Als je hier siervuurwerk voor wilt kopen dan zit je met 2 mooie potten vaak al door je budget!
Knalvuurwerk en ander klein vuurwerk is echter erg goedkoop en wordt hierdoor dus ook meer aangeschaft, want ja, ook wij willen de hele dag door lontjes blijven aansteken.

Als je de leeftijd bereikt van rond de 17 jaar zal bij de meeste liefhebbers het geld al iets meer worden verdeeld over knal en sier. Als je budget met 30 euro toeneemt, ga je niet meer voor 30 euro rotjes kopen. Er komen meer potten en pijlen in de collectie.
De liefde voor knal neemt af, en die voor sier neemt toe!

Wordt je nog ouder? Ja, dan heb je een leuk bedrag te besteden. Natuurlijk ga je je nu richten op het grotere werk. Rotjes komen niet meer aan bod, want je weet je dag goed te vullen met mooier spul.

Zo zie ik het....(Bijna) Iedereen is begonnen met knalvuurwerk. Hier is dus ook niets mis mee, later komt de sier wel.
En de jeugd met knalvuurwerk hoeft nog niet per sé te slopen! Het gaat om het gevoel van binnen, iedere freak kent dit gevoel.

Mr_Mascleta

Registered User
Ik kan zegen dat ik van de knal ben. Elk jaar veel matten-kartonnen waaronder Hindoe 4000, Mandarin 2000, ColourFull Kings Cracker(blauw), Black Salute, Chain 500, 10.000 schots rol en daarbij veel knoopwerk met heel veel Fenix en ook Colour salutes allemaal aan visco of roze lont geknoopt in combinatie met luchthuilers en ander kleinwerk, bijv Crackling Lint.
BOEM!

Vuurwerk023

Registered User
Ik ben juist meer van het knalvuurwerk en besteed dan rond de 150- aan siervuurwerk dus niet zoveel, maar ben pas 15 en mijn vader is een hele grote freak dus die besteed wel veel geld aan siervuurwerk wat ik helemaal niet erg vind haha.
Maar voor mij meer nederlands knalvuurwerk en nitraatjes+vlinders.

~Devinio

Bovenaan