Doet iedereen hier alleen maar sier?

Poll?

• Alleen siervuurwerk

Stemmen: 102 24,5%
  • Knalvuurwerk e.a. klein tuig

Stemmen: 25 6,0%
  • Alles hoort er bij... dus blokken en knallers!

Stemmen: 289 69,5%

• Total voters
    416

Herdervriend

Registered User
Zelf ben ik een sier fanaat. Knalvuurwerk komt er bijna niet tot weinig in.

Onder siervuurwerk vallen voor mij:
Klein sier: Grondbloemen/Romeinse kaarsen etc.
Vuurpijlen, fonteinen, cakes, 500 grams cakes en natuurlijk de mortieren of zoiets.

tha-pyromaniac

Registered User
Ik vind dat zowel knalvuurwerk en siervuurwerk uitstekend valt te combineren.
In een showtje (bijv. voor de buurt). Vooral de nitraatmatten en wat vlindertjes stoken valt in het begin van een showtje altijd wel in de smaak, dit merk ik iig elk jaar in mijn straat:laugh:.
Het trekt gelijk de aandacht en als je dan de aandacht heb getrokken van de mensen in de straat: kun je mooi het siervuurwerk afsteken. En als afsluiting sluit ik vaak ook af met een mat o.i.d.:blink1:
En verder is het wel leuk ter opvulling van de dag of om de buurjongens jarloers te maken:suspicious:

ThunderBall

Registered User
Ik heb op: ''Alles hoort er bij... dus blokken en knallers!'' gestemd.:noworry:

Maar eerlijk gezegt gaat 75% van mijn vuurwerk geld wel naar het betere sier vuurwerk (blokken) en hooguit 25% naar het knalvuurwerk (matjes & Binkies).

Als ik in Belgie kon shoppen zou het wel eerder een 50/50 verdeling zijn!:cool:

superknaller

Registered User
Over knal is weinig te zeggen dus ook wordt er weinig over gepost. Vind het een vraag die er eind van het jaar wel bij hoort. Ben zelf inmiddels over op sier maar door kinderen in huis wordt de vraag naar knal ook ingewilligd. Het is een mooie manier om voorzichtig met dit leuke tijdverdrijf te beginnen. En ik voel me weer jong worden. Mijn vote is dus voor allebei. Ik vind het ook eigenlijk allebei heel leuk.:smile:

PyroFreakk_

Registered User
Ik ben hier net nieuw op het forum en zit zo een beetje te kijken en het valt me op dat jullie alleen maar met sier vuurwerk bezig zijn :unsure::cheesy: niet dat ik dat niet leuk vind maar meestal koop ik juist alleen maar bijv. rotjes, nitraten en babypijltjes om heksenkringen te maken xD
en een beetje pielen en knutselen met thunderkings enzo :p
Zijn er ook mensen die dat doen? Poll? :p

~Pyroflop

Jhaa,ikke..
ik koop meestal nitraten,babypijltjes, matten, thunderkings enzz..
en me ouders kopen dan siervuurwerk..
IK vier elke jaar met men neef oud en nieuw dus we hebbe altijd aardig wat vwk bij elkaar gesprokkeld :nuts::nuts::nuts::nuts:

Laatst bewerkt door een moderator:

PyroFreakk_

Registered User
Sier en af en toen een leuke knal tussendoor.
Heb het idee dat de mensen steeds minder kunnen verdragen tegenwoordig, als je 1 rol afsteekt heb je meteen altijd weer van die zeikers die naar buiten komen.

Ja, idd:evil:

je hebt er altijd van die zeikers tusse zitte ; oh,watgaat dat hard.. dat moet je niet meer doen hoor!:sick:

:bigsmile:

Markie

Registered User
Sier en af en toen een leuke knal tussendoor.
Heb het idee dat de mensen steeds minder kunnen verdragen tegenwoordig, als je 1 rol afsteekt heb je meteen altijd weer van die zeikers die naar buiten komen.

Daar is maar 1 remedie voor.

KILL IT WITH FIRE

J ( pyromaster1257 apenstaartje hotmail punt com ) me @-mailadres. :idea:

Ik zou je email anders weergeven zoals ik heb gedaan als je geen spam wilt van bots die forums afzoeken naar emailadressen.

@topic: Kga niet heul veel knalwerk meer halen dit jaar, vorig jaar nog wel wat gehad maar de lol is er van af. Alhoewel een chainthunder nog wel lollig zal klinken op het pleintje.

Laatst bewerkt:

looneytunie

Registered User
Knalvuurwerk hoort erbij. Maar geen nederlands "plof"vuurwerk.

Wel vind ik zo'n nederlands matje van 2000 shots elk jaar leuk.
Maar een chainthunders, hindo 3000 en wat flinke knallen hoort er wel bij om 10.00 en 00.00 uur volgas in te luiden.

Apeldoorn

Registered User
Ja, ik persoonlijk vind knal wel leuker ik kan er gewoon van genieten (heksenkringen etc.) en sier vind ik wel een beetje saai alhoewel het mooi is heb altijd wel een beetje sier voor de avond.

magnolia

Registered User
ik vind dat knal en sier er allebij bij horen in mijn collectie .
hoewel ik het meeste aan sier uitgeef moet ik er ook klein spul bij hebben want ander wordt ik gek .
ik heb ook wel eens momenten gehad dat ik helemaal zat van dat klein spul was .
maar zodra we het einde van het jaar naderden en je de eerste knallen al hoorde moest ik toch nog 100 euro aan klein spul er bij hebben .
tja ook al ben ik 24 toch zal ik wat dat betreft nooit volwassen worden .
want er is maar 1 dag dat je de hele dag stoken mag en dat moet je echt vieren vind ik :bigsmile:

Laatst bewerkt door een moderator:

Remy669

Registered User
Ik begin 's middags met vrienden eigenlijk met knal vuurwerk. Dan ga ik 's avonds naar andere vrienden toe, en dan beginnen we weer met knal vuurwerk, en hoe dichter we bij 12 uur komen, hoe meer sier vuurwerk we gebruiken, en om klok slag 12 uur gebruiken we de grote potten :D

Daapie

Registered User
Koop zelf altijd veels te veel matten, alle soorten en maten, hoe meer hoe beter! Soort van obsessie kan je het wel noemen. En met siervuurwerk kijk ik wel altijd of er een harde knal bijzit, vind het zelf redelijk suf als er geen knal bijzit. Moet toch wat compenseren nu ik niet meer hele dagen knal ;)

Dus ga nu voor het eten als het een beetje donker begint te worden altijd een uurtje "knallen". Beetje de buurt voorbereiden voor 12 uur zeg maar :) Wel leuk altijd want knal trekt toch redelijk snel de aandacht en altijd iemand die het niet kan laten om even mee te knallen. En om 12 uur is het helemaal feest met de matten en harde knallers natuurlijk!

Dus je bent zeker niet de enigste :D Alleen knutselen heb ik nooit gedaan(zelf niet bij rotjes jaja een echte held hier ben redelijk voorzichtig om eerlijk te zijn) , vond ik iets te link en had ook niet echt een idee hoe het moest, misschien maar beter ook.

Trouwens me eerste post, hoop dat ik in de toekomst wat kan bijdragen hier, maar dat komt wel goed :)

Blakestone

Registered User
Knal vuurwerk vond ik er altijd al bij horen, maar de laatste jaren word je niet bepaald vrolijk van het nederlandse knal vuurwerk.
De kwaliteit is gewoon dramatisch, en de knal word je al helemaal niet vrolijk van.
Daarom koop ik alleen nog maar sier vuurwerk.

bridge

Bronzen Member
Ik ben geen fan van het onderscheid sier vs knal. Het kan aan mij liggen maar in mijn beleving knalt een pot harder dan welke losse ned knaller dan ook. een betere klassieke benaming voor rotjes en astronauten e.d. zou zijn: "klein tuig".

hindoerol

Registered User
:cool:voor mij alleen nog maar nederlands sierspul, het is tegenwoordig echt super alleen wat aan de prijs maar goed ieder zijn hobby zeg ik dan maar. knallers vond ik vroeger top maar geef er weinig meer om. en met illegaal sierspul ben ik helemaal klaar mee na het ploffen van een shell net boven de buis.

Bovenaan