Diamond pijlen: "afzetterij!!!"

Corky

Registered User
poziloc zei:
met alle respect dat je zo een mail stuurt.
maar had je niet even van te voren je mail kunnen checken op punten en komma's
het is nu haast niet te lezen.
deze mail zal dus ook rechtsreeks de prullebak in verdwijnen, ben ik bang voor
Raar ik had vorig jaar een pijlepakket,en die was erg mooi:)
Natuurlijk waren illegale pijlen mooier maartog

vonk

FPM Moderator
Medewerker
zeer goed idee van je AWG laten we dit voorop stellen.

alleen moet ik me bij poziloc aansluiten, je verhaal zit vol met fouten en dan is het spijtig dat degene waaraan de mail gericht is dit gelijk verwijst naar zijn prullenbak.

denk dat als dit soort mail,s in de toekomst meer gestuurd gaan worden dat het misschien wel wat effect zou kunnen hebben.

ik zelf koop ook al jaren geen diamond meer om precies dezelfde reden die jij opnoemt

Gorgel

Registered User
...

Niet alleen wat poziloc zegt is een minpunt van je brief maar ook de toon die je zet in deze brief getuigt niet bepaald van enige vorm van tact.
Als je serieus genomen wilt worden door zo'n bedrijf zul je denk ik eerst wat moeten doen aan een correcte manier van je standpunt of een klacht neerleggen.

In sommige stukken van de brief heeft het zelfs wat van een dreigbrief weg.

-Theshadow-

Registered User
Beste vuurwerkfabriek?

prima dat je inderdaad een brief stuurt met een opmerking over de kwaliteit van diamond collection, maar schrijf dan ook wel een goede brief.

(alinea's, leestekens, goede aanhef/afsluiting etc.)

Ik wil je niet flamen ofzo, dus begrijp me niet verkeerd.

Anyway, misschen heeft hij het wel gewoon gekopieerd uit zijn word, en is de lay out een beetje kwijtgeraakt.

Viber

Registered User
Ik hoop dat Diamond er wat mee kan of doet want Diamond blijft top maar het kan altijd beter :w

..::EDIT::..

Het is trouwens wel een duidelijke mail waar duidelijke punten in naar voren worden gebracht :w

Laatst bewerkt:

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Viber zei:
Ik hoop dat Diamond er wat mee kan of doet want Diamond blijft top maar het kan altijd beter :w

..::EDIT::..

Het is trouwens wel een duidelijke mail waar duidelijke punten in naar voren worden gebracht :w

diamond top oke jouw mening kan ik mee leven... maar dat het een duidelijke mail is met duidelijke punten erin???.... misschien maak je een geintje.

je kan gewoon niet op zo,n mannier een bedrijf aanschrijven je wordt gewoon niet serieus genomen.

tevens wat al eerder vermeld stond in een post heeft het gewoon veel weg van een dreigbrief op sommige punten.

AWG

Registered User
geeft niks jongens.
ik heb die gasten een mail gestuurt. en ook al gooien ze hem in de prullenbak ik heb er het mijne aan gedaan.
sorry dat ik er weinig tot geen leestekens in heb gezet. de manier waarop de interface in elkaar zat waarin je een berichtje kon tikken bestond uit 10 bij 5 centimeter dus echt overzicht had ik niet ofzo. maargoed is ook niet echt een excuus meer een constatering. ben ook niet zo,n leestekenzetter. vergeet het nog al eens. :D
voorlopig heb ik wel een bericht gestuurt. en of ze het nu serieus nemen of niet had ik zowiezo al mijn twijfels over.
aangezien alleen bedrijfsmails worden gelezen.
dat soort knakkers gaan pas problemen zien als het te laat is. en ze het al in hun portomonee gaan voelen.
bovendien is het geen dreigbrief dat is er ook met geen mogelijkheid uit te halen.
behalve als je goed gaat zoeken ernaar. een dreigbrief met een smilie werkt niet denk ik.
een smilie is toch knullig in een statige klacht?? nou vind ik van niet ik ben wie ik ben en ik schrijf wat ik wil naar ze. ik ben keurig netjes gebleven verder. ze hoeven me toch ook verder niet serieus te nemen?? ik heb ze verwezen naar de aangegeven links. daar staan ook jullie reacties(die er heel goed uitzien ]:) :p )
en als ze niet de moeite nemen om die te lezen tja och wat moet je anders.
voorlopig heb ik het in ieder geval gestuurt.
en het zou wel eens goed wezen als de makers eens wat beter naar de consument gingen luisteren.
niet iedere jaar de diamond collection in een nieuw jasje steken kost klauwen met geld voor de consument.

jullie kritiek op mij is oke ik kan het hebben en ik weet dat jullie gelijk hebben. in mijn betoog ben ik meestal zo vurig voor het doel dat ik de tierelantijntjes zoals leestekens enzo mis. nogmaals sorry daarvoor. maar wat let jullie om ook een mail te sturen naar schuurmans?? of naar andere vuurwerkmakers??
1 iemand kan niks, maar wij zijn met duizenden liefhebbers van allerlei soorten en maten vuurwerk en vuurwerkmerken. ik roep niet op tot revolutie . maar wij besteden ieder jaar toch wel zo,n 100 tot 1000 euro denk ik zo gemiddelt aan vuurwerk. ik doe toch ieder jaar mee voor zo,n 600 a 700 euro. een wasmachine is goedkoper. maar toch zijn we eigenlijk het ondergeschoven kindje als het aankomt op vuurwerk. terwijl wij wel ieder jaar zoveel knaken eraan besteden??
:)
ze zouden ook eens naar ons moeten luisteren. en dat werkt alleen als we allemaal ertegenin gaan. ik weet zeker als iedereen dit jaar bijvoorbeeld proline zou kopen ofzo dan zou de rest zwaar de mist in gaan en een miljoenenverlies lijden. en proline(de makers ervan) zou skyhigh gaan.
alles en echt alles word met marktonderzoeken bekeken en alles moet qua prijs/kwaliteit aangescherpt worden voor omzet. maar als het op vuurwerk aankomt dan denken we ineens niet meer zo.
terwijl wij niet ieder jaar een wasmachine kopen maar wel ieder jaar voor een bedrag aan vuurwerk. tja goed sommigen gaan naar belgie maar daar gaat het nu even niet om. :)

ondanks dat er misschien weinig tot geen leestekens instaan is de inhoud nog steeds hetzelfde. en als ze daar niks mee doen kunnen wij er ook niks aan doen.
als we allemaal roepen van: er gebeurt toch niks dus ik stuur niks. tja dan zal het ook niet helpen. ik heb nu in ieder geval recht om te klagen want ik heb mijn zegje gezegt aan hun. dus niet alleen hier waar we zitten te papegaaien van:
ja wel erg duur he??. maar gewoon naar het bedrijf zelf gegaan. klagen is zo makkelijk maar wat gaan we er aan doen??
er is op elk merk wel wat aan te merken. maar aangezien de bedrijven zelf niet echt een consumentenonderzoek doen moeten wij het maar voor hun doen. :)
en nee das geen dreigen. das constateren en op proberen te lossen naar eer en geweten. ]:) :) :D

Cameo

Registered User
Jaren geleden (in 2000) heb ik ze ook eens een email gestuurd. Ik was namelijk groot fan van de DC Semi Pro cakes (waarvan de meeste inmiddels van de markt zijn overigens). Ik had echter ook een "Rocket Show" pakket gekocht. Er zaten 4 zeer grote pijlen bij en daar liet ik mij (toen nog) door misleiden. Wat de meesten al schrijven had ik ook: De pijl gaat inderdaad prachtig omhoog, maar ... nauwelijks effect! De kleinere pijlen uit het pakket presteerden even belabberd. Ik weet niet meer hoe duur het toen was, maar ik meen ergens rond de 45 euro.

Ik heb ze toen een goedbedoelde email gestuurd met mijn opbouwende kritiek over de pijlen. Daarnaast had ik nog wat suggesties voor hun website bijgezet.
Nooit meer iets van vernomen .... En ik denk dat AWG hetzelfde lot zal treffen. Evengoed koop ik nog wel bepaalde cakes van DC, maar pijlen echt niet meer.
Vorig jaar nog wel een gratis pakketje meegekregen (nee, ik mocht het niet omruilen voor iets anders) en dus maar op de vooravond opgestookt, want om 12:00 ziet het er aandoenlijk uit.

Groetjes,
Cameo

Gorgel

Registered User
...

Dat van die dreigbrief is ook niet letterlijk bedoeld dat er dreigementen in staan maar meer de vorm en de manier hoe je de brief schrijft komt nogal agressief en aanmatigend over.
En als mensen zo'n brief onder de neus krijgen heeft het juist een averechts effect.
En ik neem niet aan dat je zo'n brief gaat zitten typen als je toch al zeker weet dat er niks mee gedaan zal worden.
Je hoopt dat ze er wat mee doen en dan is het juist belangrijk dat je een correcte brief schrijft.

-Theshadow-

Registered User
Ik denk niet dat Diamond collection/importeur zich er eigenlijk veel van aantrekt, er zijn nog zat mensen die diamond collection kopen (ziet er allemaal heel goed uit, maar het effect ?). Er is maar een relatief kleine groep mensen die zich bijvoorbeeld op vuurwerk fora bevinden die er net zo als ons over denken, maar daar voelt diamond collection weinig van.

Als ze slecht zouden verkopen hadden ze allang al iets gedaan aan hun presentatie en kwaliteit van de producten.

Hoe dan ook, ik geloof niet dat meneer diamond collection veel verstand heeft van een marketingbeleid, en dat is spijtig. Men moet eens gaan kijken welke effecten het beste overkomen in consumentenvuurwerk (bijvoorbeeld veel staart effecten, de PTS hoeveelheid is al klein, dus benut het dan ook goed ! staart effecten lijken groter). En capriolen zoals mooie plastic vuurpijl behuizingen zijn ronduit onzin. Een vuurpijl van 40 gram heeft niets te maken met aerodynamica.

Men betaald voor het (ronduit belachelijke) presentatie P'tje uit de marketingmix, wat natuurlijk heel belangrijk is, maar het kan ook op een andere manier (proline heeft hele goede pijlen, met een leuk uiterlijk, maar geen onzinnige space shuttle looks).

het wordt tijd dat men eens een echte vuurwerkdeskundige aanneemt, die effecten en productkennis heeft want het is allemaal hetzelfde, en diamond bestaat uit 99 procent uit fontijntjes en fluitertjes.

Ikzelf zou liever gaan voor proline, bluemoon, lidu etc. Maar wat ik liever zie is dat de mooie labels verdwijnen, de potten gewoon omwikkeld worden met papier en er meer aandacht aan de brandtijd, effecten etc. besteedt wordt.

Anyway, ieder bedrijf heeft zijn eigen opvattingen over de verkoop en zijn producten, en als zij het zo willen doen, dan moeten ze dat lekker blijven doen. Maar ik koop het niet :w

Grizmo Raizor

Registered User
Het heeft ook z'n positieve kant... namelijk dat het kijken naar die potten, wanneer het nog niet O&N is, heel erg aantrekkelijk is. Hahahaha.

Nee Diamond heeft in mijn ogen meer oog voor het geld dan het vuurwerk zelf. De baas zelf zal denk ik geen vuurwerkfreak zijn.

AWG

Registered User
van mij mogen ze al die fancy etiketjes weglaten gewoon een plaatje erop met de uitwerking in tekst is voor mij voldoende die foto,s die ze erop plakken klopt toch geen ruk van dus.(en het maakt niet uit bij wat voor merk).
gewoon alles in dat oude schoolboekenpapier :p en hopla een label met de uitwerking erop. je steekt het toch in de vuilcontainer na afloop. bonbridge boeit het toch ook niet hoe hun cakes eruit zien?? zolang het maar stevig stabiel kwalitatief goed spul is. en de uitwerking erop staat nou dat is ook zo dus.
maarja ik snap et wel het is om de mensen te verleiden. en zelfs als het prut was de uitwerking dan zullen ze het nog niet zeggen want ze hadden eerst op zitten scheppen over hoe mooi de uiterlijk van de potten wel niet zijn.(geloof me ik deed dat ook toen ik nog wat jonger was).

daarom is het ijdele hoop dat het ooit zal veranderen maargoed.

-Theshadow-

Registered User
Ach ik vind labels nog niet eens zo erg, leuk om te bewaren etc. maar laat de kwaliteit/prijsverhouding dan ook wel goed zijn. WECO heeft ook fancy labels, maar ook goede (consumenten) potten, voor zeer weinig geld.

10-15 euro heb je al een goede 20 shots 1'' pot bij de duitse lidl. OK OK ik weet dat dit ook gedeeltelijk te maken heeft met accijns etc. maar you got the point.

AWG

Registered User
och ik vind het prima als ze er een mooi label op willen doen inderdaad
maar waarom nu zo verrekte duur?? het is ieder jaar weer duurder en ieder jaar hebben ze weer een ander excuus. van gaasdozen tot accijns. ik geloof ook best dat het zo is. maar waarom heeft proline en crown en die anderen daar geen last van dan??

weco schijnt inderdaad mooi vuurwerk te hebben.

maarja het is in nederland altijd zo. overal waar je de fik in kan zetten maken ze duurder dan het buitenland.
-sigaretten(ik rook dan wel niet)
-benzine
-en vuurwerk.

jetztgehtslos

Registered
Re: slechte kwaliteit Diamond pijlen *

1 Volgens de folders heb je nog steeds met hetzelfde aanbod als vorig jaar te maken. Waarschijnlijk zullen mensen die de voorgaande jaren al afgeknapt zijn op Diamond nu niet anders gaan denken, gaat immers nog steeds om dezelfde (voor die prijs, lachwekkende) producten.

2 De vuurwerkverkoop is nog niet begonnen en men heeft ook nog geen pijlen afgestoken. Dan kan je ook nog niet weten hoe het dit jaar met de pijlen gesteld is. Denk dat je beter op 2 januari kan vragen hoe de pijlen dit jaar waren. Maar ik denk dat je dan eenzelfde meningen krijgt als die men de voorgaande jaren gaf...

Willy_VLD

Registered User

hijs fijn, heb net een rocketshow 5000 gekocht omdat ik toch no wat pijlen wilde hebben :(

marty

Registered User

heb deze ook gehad en geloof me,de grootste pijl ging niet eens omhoog.
ging gelijk op de grond liggen maar, er gebeurde niks.
De uitspattingen van deze pijlen zijn waardeloos

marty

Registered User

heb deze ook gehad en geloof me,de grootste pijl ging niet eens omhoog.
ging gelijk op de grond liggen maar, er gebeurde niks.
De uitspattingen van deze pijlen zijn waardeloos (mad) (mad)

Royal_8

Registered User

Ik heb zelf dit jaar Rocket Show 1000 gekocht. Ik heb hem ooit wel eens eerder gehad en volgens mij waren ze wel mooi. Ik weet niet of deze pijlenpakket er ook bij hoord, maar ik heb ook MF Sonar Flare genomen en ik moet zeggen dat het geweldige pijlen zijn :)

Bovenaan