Allereerst bedankt voor de foto-complimenten!
Vinnie, bedankt voor je film-bijdrage! (Dat maakt het reviewen ook iets makkelijker, aangezien wij geen schietlijst hadden en de omroeper maar matig hoorden).
Het is jammer dat wat er van vulcan geschoten is, niet voor de consument beschikbaar is. Daar zaten echt goede en mooie producten tussen! Ik zal er een aantal uitlichten:
De Lemon-Yellow, Blue Dahlia vond ik live erg goed, op de film valt hij me iets tegen?! Wij zaten wat dichterbij en keken van een andere hoek (zie je ook terug op foto 4), wat het verschil waarschijnlijk verklaard. De grootte en de kleuren(combinatie) vielen erg in de smaak.
De 3 inch mines (er waren er meer??) doen je kwijlen, zeker als je ze afzet tegen wat er aan mines beschikbaar is als consument. Maar ja, regelgeving he...
De watershells waren ook weer erg leuk. Zoals hierboven eerder opgemerkt, leek 1 van de salvo's half onder water te ontploffen o.i.d. want daar kwam niet veel uit. Wat er verder langskwam, waren drijvende fonteinen, een drijvende candle barrage en een aantal shells werden met tails geschoten (zie foto's 8 en 9) wat ook een leuk effect gaf.
De red plum & thunder was een genot om naar te kijken, maar vooral luisteren. Heerlijke thunders.
De too much vind ik ook noemenswaardig. Lekker tempovol en kleurrijk. Past goed in een showtje.
Er waren ook diverse candles en candle barrages. De kwaliteit hiertussen vond ik sterk verschillen. Er zaten mijns inziens ronduit saaie tussen, maar ook een aantal waar wel pit in zat.
Wat er nog niet op de film staat, zijn de single shot shells. Deze vond ik per stuk wel mooi, maar niet héél bijzonder. Op het eind echter, gingen er ongeveer 30 tegelijk, wat een waanzinnig schouwspel als finale opleverde. Mede hierdoor viel het Sky-line spul ruim een halfuur koulijden daarna erg tegen. Vooral ook omdat er, zoals gezegd, niks nieuws was (en er volgens mij vervroegd gestopt is??).