Demonstratie mascleta Valencia 12-05-2012

bridge

Bronzen Member
Er zouden zelfs stukken van de Terremoto zijn ontvreemd. Daar kan ik dan als freak toch wel enigszins begrip voor opbrengen..:hehe!:

Mr_Mascleta

Registered User
Ik kan de reacties in dit topic begrijpen, het is ook mijn eerste reactie.
Blijf met je poten van andermans spullen af.

Wat ik mij wel afvraag is of jullie er weet van wat er momenteel gaande is in spanje?
Ik durf te stellen dat spanje er erger aan toe is dan griekenland.
Het land staat op het randje van de afgrond, 1 op de 4 is werkloos.
Onder jongeren tot 25 jaar is de werkloosheid nog hoger, ruim 50%

Er is, mede door het falen van de overheid geen zicht op betere tijden.
De bezuinigingen in spanje zijn veel drastischer als dat wij momenteel in eigen land meemaken.

Ik vind het te makkelijk om te oordelen over iets waar wij in nederland geen weet van hebben.
Wanneer de crisis nederland op deze wijze zou raken zou de puinhoop vele malen groter zijn.

stja en dus maar dat rechtvaardigd niet het laakbare gedrag van dat ...volk!

Yvez

Registered User

Maar een groot gedeelte van heel het fallas feest is voorzover ik weet wel van belasting geld...dus wat dat betreft hebben ze wel een puntje. Ik ben juist blij dat ze geen gezeik hebben gemaakt tijdens de mascletas en de drukte. Dat had pas echt problemen gegeven. Ik ben rechts voor de duidelijkheid, iedereen werken voor zn centjes maar in spanje is het wel extra slecht momenteel.

Geweld en andermans dingen slopen ben ik het ook niet mee eens! Blijkbaar zijn er soms geen andere manieren om de aandacht te krijgen....

Laatste edit, ik was nog ff in de veronderstelling dat dit fallas was...dit ziet er echt respectloos uit idd.

Laatst bewerkt:

sprinkhaan

Registered User
@biertje "Heerlijk al deze toetsenbordhelden en dat weldenkend rechts Nederland."

Er zijn mensen hier die deze firma persoonlijk kennen en hoe zou jij reageren als je lekker in je tuintje zit en er denderen even 100 man door de tuin die je auto slopen en vervolgens je krat bier mee pikken? Dan zullen er ook kennisen zijn die het voor je opnemen?? (in ieder geval hoop ik dat ik steun zou mogen verwachten dan.....) en dat is wat je hier leest.....

Links rechts voor achter, dit heeft niks meer met politiek te maken maar met anarchie en dan kan je het wel eens krijgen dat mensen hun frustratie laten gaan omdat je vanachter je toetsenbord dit als enigste mogelijkheid hebt om je frustratie af te reageren en dat is niet meer als menselijk, dus kan je wel wijs gaan lopen doen maar echt begrijpen doe je het dan ook niet volgens mij.

kingmokum

Banned

Nogmaals, voor wie het nog niet duidelijk was.

Ook ik keur het slopen van de mascleta af, waar ik mij wel druk om maak is de toon die gezet word in dit topic.
Een kwart van spanje word weggezet als werkschuw krakerstuig, of afgestudeerden welke te beroerd zouden zijn om te werken.
Ik kan kort zijn, er is momenteel gewoon geen werk te vinden in spanje en het ziet er ook niet naar uit dat de werkgelegenheid de komende tijd aantrekt. 'Een haas in het nauw maakt rare sprongen ' en dan krijg je dit soort acties.

Persoonlijk, als ik de omstandigheden in spanje zie vind ik de chaos nog wel meevallen.
Onder deze omstandigheden had in nederland al lang de pleuris uitgebroken.

Een hoop mensen in dit topic zouden de boel eens moeten relativeren.

biertje

Registered User
@biertje "Heerlijk al deze toetsenbordhelden en dat weldenkend rechts Nederland."

Er zijn mensen hier die deze firma persoonlijk kennen en hoe zou jij reageren als je lekker in je tuintje zit en er denderen even 100 man door de tuin die je auto slopen en vervolgens je krat bier mee pikken? Dan zullen er ook kennisen zijn die het voor je opnemen?? (in ieder geval hoop ik dat ik steun zou mogen verwachten dan.....) en dat is wat je hier leest.....

Links rechts voor achter, dit heeft niks meer met politiek te maken maar met anarchie en dan kan je het wel eens krijgen dat mensen hun frustratie laten gaan omdat je vanachter je toetsenbord dit als enigste mogelijkheid hebt om je frustratie af te reageren en dat is niet meer als menselijk, dus kan je wel wijs gaan lopen doen maar echt begrijpen doe je het dan ook niet volgens mij.

Ik geef alleen maar een bloemlezing van sommige opmerkingen hier. Het inderdaad verschrikkelijk dat die mascleta vernielt is en dat veroordeel ik ook. Dat doet denk zelfs het complete forum. Dat het verschrikkelijk is voor dat bedrijf geloof ik graag en als mensen dat bedrijf willen steunen volledig terecht. Dat mensen zelfs de demonstratie veroordelen van mij mogen ze. Maar waar ik wel een hekel aan heb is dat popiejopie spierballen taal van zie mij is even een stoere post posten. Want wat heeft de Nederlandse rechtspraak te maken met een vernielde mascleta in Valencia? Madrid mag blijkbaar wel in puin getrapt worden? Dit zijn op zich nog totale manke vergelijkingen maar het oproepen tot geweld met scherp schieten en even het plein schoonvegen met ijzeren staven vind ik moreel verwerpelijk en dat noem ik inderdaad toetsenbord helden. Waarom ik rechts gebruikt puur vanwege dat er 1 persoon elk nieuws topic altijd het zelfde pvv riedeltje afvuurt. Als dit uit frustratie komt denk dan gewoon is 2 seconde na voordat je iets post. Dat jij mij daarom onzin vind praten vind ik prima maar dan heb ik eerder het gevoel dat jij het totaal niet snapt. Wil je de anarchie compleet maken dan moet je vooral voor dit soort dingen zijn dan kunnen we net zo goed de schandpaal weer uit het vet halen. Reageren op primitieve acties met primitieve reacties heeft nog nooit er voor gezorgd dat er 1 stap voorwaarts gezet wordt.

DeejayTim

Registered User
Ik geef alleen maar een bloemlezing van sommige opmerkingen hier. Het inderdaad verschrikkelijk dat die mascleta vernielt is en dat veroordeel ik ook. Dat doet denk zelfs het complete forum. Dat het verschrikkelijk is voor dat bedrijf geloof ik graag en als mensen dat bedrijf willen steunen volledig terecht. Dat mensen zelfs de demonstratie veroordelen van mij mogen ze. Maar waar ik wel een hekel aan heb is dat popiejopie spierballen taal van zie mij is even een stoere post posten. Want wat heeft de Nederlandse rechtspraak te maken met een vernielde mascleta in Valencia? Madrid mag blijkbaar wel in puin getrapt worden? Dit zijn op zich nog totale manke vergelijkingen maar het oproepen tot geweld met scherp schieten en even het plein schoonvegen met ijzeren staven vind ik moreel verwerpelijk en dat noem ik inderdaad toetsenbord helden. Waarom ik rechts gebruikt puur vanwege dat er 1 persoon elk nieuws topic altijd het zelfde pvv riedeltje afvuurt. Als dit uit frustratie komt denk dan gewoon is 2 seconde na voordat je iets post. Dat jij mij daarom onzin vind praten vind ik prima maar dan heb ik eerder het gevoel dat jij het totaal niet snapt. Wil je de anarchie compleet maken dan moet je vooral voor dit soort dingen zijn dan kunnen we net zo goed de schandpaal weer uit het vet halen. Reageren op primitieve acties met primitieve reacties heeft nog nooit er voor gezorgd dat er 1 stap voorwaarts gezet wordt.

"Biertje", ik ben het volledig met je eens.

(ik wil overigens niet een welles/nietes-discussie uitlokken tegen anderen)

Tony

Administrator
Medewerker
Zullen we het maar weer gewoon lver vuurwerk hebben? Stuk gezelliger dan politiek!?

DeejayTim

Registered User
Zullen we het maar weer gewoon lver vuurwerk hebben? Stuk gezelliger dan politiek!?

In vuurwerk zit ook veel meer 'climax' dan in politiek, haha ;-) Goed idee.

Ik dacht dat Mascleta's in Valencia enkel met Fallas werden geschoten, maar dat is dus niet zo?

Laatst bewerkt:

sprinkhaan

Registered User
Inderdaad was ik door de betoging afgeleid van het feit dat er nu ook mascleta's worden geschoten....... en Politiek is vandaag de dag een echte "knaller" :tounge:

Tony

Administrator
Medewerker
In vuurwerk zit ook veel meer 'climax' dan in politiek, haha ;-) Goed idee.

Ik dacht dat Mascleta's in Valencia enkel met Fallas werden geschoten, maar dat is dus niet zo?

Bij elk feest worden ze geschoten zowel in Valencia als in de dorpjes er omheen. Zoek eens in het forum op pobla, vallbona etc.

Moontan

Moderator
Medewerker
Toch nog even een stukje politiek.
Want het was mij in eerste instantie niet helemaal duidelijk wat de reden van de demonstratie was.

Daarom een kopie van het onderstaande artikel:

SPANJAARDEN DEMONSTREREN MASSAAL

Zondag zijn opnieuw honderden betogers in actie gekomen op het centrale plein in Madrid (de Puerta del Sol) om te demonstreren tegen de economische crisis en de hervormingen. De demonstranten eisten ook de vrijlating van activisten die eerder op de dag waren gearresteerd toen de politie het plein schoonveegde. De arrestanten moeten maandag voor de rechter verschijnen.

Het plein is het centrum geworden van betogers die zich de ‘verontwaardigden’ noemen. Veel betogers hadden de nacht van zaterdag op zondag doorgebracht op het plein, ondanks dat de politie had verboden om nog na 22.00 uur op het plein aanwezig te zijn.

Op zaterdag herdachten de demonstranten de eerste verjaardag van de protestbeweging van 15 mei (15-M). Het is de bedoeling dat er tot en met de 15e wordt gedemonstreerd.

Niet alleen in Madrid werd gedemonstreerd tegen de torenhoge werkloosheid waar Spanje mee te kampen heeft. Ook in veel andere plaatsen, zoals Alicante, Valencia en Barcelona. Volgens de autoriteiten waren in Madrid 30.000 mensen en in Barcelona 45.000. De manifestaties verliepen zaterdagavond vrijwel zonder incidenten.

http://www.spaansnieuws.com/2012/05/14/spanjaarden-demonstreren-massaal/

Bovenaan