Düsseldorf (DE)

stefantvs

Administrator
Medewerker
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Zitten weer mooie plaatjes bij Vin en Stefan!
Ben gister ook naar Dusseldorf geweest en heb weer genoten. Voordat we de show gingen bekijken hebben we nog even gegeten bij een Argentijns/spaans restaurant met een hoop vlees:

2zpm7lz.jpg

Hierbij een deel van mijn fotos die ik heb gemaakt heb:

Dusseldorf_151011_32.jpg

Dusseldorf_151011_30.jpg

Dusseldorf_151011_24.jpg

Dusseldorf_151011_22.jpg

Dusseldorf_151011_19.jpg

Dusseldorf_151011_11.jpg

Dusseldorf_151011_10.jpg

Dusseldorf_151011_4.jpg

Dusseldorf_151011_34.jpg

Meer van mijn fotos zijn te vinden in het album Dusseldorf - Japantag 2011

RoYvette

FPM Filmer
Gister weer n topdag gehad. We hebben weer vanalles geleerd. Yvette heeft veel foto's gemaakt met de opbouw, die komen er zo snel mogelijk aan, samen met de film vanaf t schietveld. Vin, Patrick en Stefan thanx voor t snelle posten.

stefantvs

Administrator
Medewerker
Hierbij ook een kort verslag van mijn kant.

Japantag, veel mensen op diverse forums hebben het er over, zelf was ik er nog nooit geweest.. dus daar moest eindelijk verandering in gaan komen. En dit jaar was dat dus zover :)
In dit topic vroeg Mystifying Sage , als er iemand mee wou rijden, zoals de meeste weten heb ik zelf geen rijbewijs/auto, dus dit aanbod kon ik niet laten gaan. Heen en weer wat mailtjes gestuurd en de afspraak was gemaakt. Onwijs bedankt daarvoor !

Gisteren rond 3 uur de trein gepakt richting utrecht om daarna over testappen richting maarsen, daar stond mick klaar om mij op te halen, ff kennis gemaakt en daarna kon de reis naar dusseldorf beginnen. Maar eerst even nog iemand ophalen ( Gietjo )
Die dus ook opgehaald, en toen kon de reis echt beginnen. Rond half 6 reden we daar weg en na wat kleine foutjes van de bestuurder door afleiding van een luchtbaloon :p kwamen we rond half 8 / 8 uur aan in dusseldorf , geen probleem gehad met het vinden van een parkeerplek, we stonden op een kleine 5 min lopen van het schiet terein. Toen we daar aankwamen zagen we niks staan, enkel een afzet lint ... Waaren we wel op de juiste plek of niet :p ? daar even wat rond gezocht en na 5 min gingen we eerst maar ff wat eten, we lopen richting een eet tent, en toen zagen we wat andere freak`s, o.a morris van vwc. Dus we dachten nou het zit wel goed, hier ergens moet het zijn. We gingen eten in de tent confetti , leuke tent hoor ! redelijk prijzen. daar ff snel wat gegeten en een lekker biertje genomen. Inmiddels was het bijna 9 uur en besloten we maar richting het vuurwerk tegaan. daar stonden inmiddels al wat meer mensen/freaks. o.a donald/vinnie/patrick en nog wat mensen. Zoals altijd ff gezellig babbelen en toen begon het !

wat heb ik genoten, dit was voor mij de eerste keer japantag, en als je dan die effecten ziet ! oeeee geweldig. Smylies,hartjes,bloemen. enz enz.. echt top uitgewerkte effecten.
ik had gehoord dat het soms een bommetje bommetje show zou zijn, nou ik heb er niks van gemerkt, ze ramde aardig door en daar hou ik wel van :) en dan die finale oeeeee GOUD GOUD en nogmeer GOUD.

In 1 woord GEWELDIG, een show die ik zeker niet had willen missen :)

Mick Nogmaals harstikke bedankt voor de gezelligheid en vervoer natuurlijk .

Gr stefan

RNBakker

Registered User
Gisteren met het gezin naar de show geweest. We hebben aan de kant van de opbouw gestaan. Met de wind recht onze kant op was het serieus kruitsnuiven. Weer gezellig bij gekletst met de aanwezige bekenden en ook weer wat nieuwe liefhebbers leren kennen.

Heb een mooi show gezien met enkele goede beelden en veel gave bommen. Op de een of andere manier was ik erg onder de indruk van het zilverbeeld zo rond 12 minuten.

Het enige dat ik een beetje gemist heb in deze show is het adrenaline gehalte. En dat vond onze jongste van 8 jaar blijkbaar ook, want die zei “leuke show, maar doe mij maar een mascleta nocturna”.

PyroPlop32

Registered User
misschien was het live anders maar ik ben totaal niet onder de indruk als ik de film zie, ik zie een saaie langdradige show, veel slechte bommen en veel blokken met niks erboven. De beelden die ze proberen te maken ben ik qua opbouw ook niet van onder de indruk en als er al een beeld is word er soms doorheen geknald met weer een grote bom die iets te snel gaat ( ? ) zelfde geld voor sommige figuurbommen waar doorheen geschoten word.

p.s vinnie, je foto's zijn wel weer helemaal top!

Laatst bewerkt:

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
vanavond even rustig de tijd genomen om mijn foto's uit te zoeken .

Japantag2011_7_.JPG

Japantag2011_25_.JPG

Japantag2011_28_.JPG

Japantag2011_37_.JPG

Japantag2011_51_.JPG

Japantag2011_52_.JPG

Japantag2011_63_.JPG

Japantag2011_77_.JPG

Japantag2011_82_.JPG

Japantag2011_101_.JPG

Japantag2011_129_.JPG

Japantag2011_134_.JPG

Japantag2011_154_.JPG

Japantag2011_161_.JPG

Japantag2011_164_.JPG

Japantag2011_169_.JPG

Japantag2011_177_.JPG

kwartet.jpg

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Mooie foto's en bedankt voor de films allen.
Één ding zit me wel dwars en ik zie het bij iedereen zijn foto's. Het lijkt wel of bij sommige bommen de sterren omhoog "vallen" zoals bijvoorbeeld bij de grote crysanthum met diverse kleurtjes en de 1000 flower shells. Heel raar! Iemand die weet hoe het zit? het lijkt wel of de foto's op zijn kop zijn geplaatst.

RoYvette

FPM Filmer
Zaterdag rond 12.00 aangekomen op het schietveld werden we weer hartelijk ontvangen door het team van Nico Feuerwerke en onze vriend Hideki San met zijn 2 collega's.
Ieder jaar nemen we traditiegetrouw Limburgse vlaai mee die Roy uiteraard zelf heeft gemaakt. Erg leuk dat meteen iedereen eropaf vliegt, en binnen n half uur 3 vlaaien op zijn.
Naar de jaarlijkse kadootjes met Hideki uitgewisseld te hebben, zijn we naar het veld gelopen. De opstelling is altijd hetzelfde, dus dat is niets nieuws. Toch hebben we weer iets nieuws geleerd.

Op de onderstaande 2 foto's zie je een soort van stabilisatietouw wat aan de bom zit, wat ervoor zorgt dat de smileybom en andere special effect bommen recht de lucht in gaat en niet kantelt waardoor deze goed is te zien voor het publiek.

De manier waarop zij altijd werken blijft mooi om te zien. Alles ziet er netjes uit, geen rotzooi en vooral zo mega relax.

De lenigheid van de Japanners blijft ons verbazen. Ze zitten makkelijk 1 uurtje non-stop op hun hurken.

Roy probeert de schietlijst te begrijpen in het Japans, maar helaas Engels is beter...

We konden ons nog herhinneren van vorig jaar dat Hideki het schietveld deed inzegenen op een goede afloop, dat alles de inlucht ingaat, en dat er geen ongelukken gebeuren. Het inzegenen gebeurt met zout en Sake. Hij loopt een parcour af, rondom het schietveld, en strooit zout. De plaatsen krijgen zo een verbinding. Daarna strooit hij druppeltjes Sake.
Dit wilde we deze keer vastleggen. Dit ging eigenlijk te snel waardoor we geen tijd hadden om de camera te pakken, dus hebben we het met de telefoon gefilmd en ivm geheugen niet alles kunnen filmen.
Behoorlijk balen dus:sad:!

Inzegening:

Savonds zijn we met een paar medewerkers van Nico naar de heerlijke pizzaria geweest die we eigenlijk nooit willen missen als we in Dusseldorf zijn. Nadat we ons buikje weer vol hadden, en vooral opgewarmd waren zijn we weer terug gegaan, en gewacht tot het tijd werd. Ondertussen nog even naar de dijk gelopen waar de andere freaks stonden te wachten.

Leuk iedereen weer even gezien te hebben!!!

Een aantal foto's uit het album:Album

Erg handig, Jens spreekt ook Nederlands

De film vanaf het schietveld

RNBakker

Registered User
Bijzonder om de beelden van de inzegening te zien.:lub:
Van een stabilisatietouw heb ik ook nog nooit gehoord. Klinkt wel logisch.

F16

FPM Fotograaf & Filmer
Mooie foto`s en films allemaal, heb er van genoten. Volgend jaar ook maar eens kijken daar.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Is dat niet gewoon een touw om een shell aan in een buis te laten zakken?
De helft van het touw is weg tijdens de lift neem ik aan, en trekt een projectiel met zo'n vaste baan en hoge snelheid zich echt wat aan van een staart?
Dan zou je toch minimaal vinnetjes verwachten aan het touw of een halve hemi als parachute.

Toch klinkt het ergens ook wel weer logisch.

F16

FPM Fotograaf & Filmer
Ik denk dat dat nog wel mee valt als je ziet met wat voor een snelheid de shell de buis verlaat. Het wordt natuurlijk wel ontzettend heet in de mortier maar er blijven altijd wel stukken papier van de stijglading van de shell in de buis zitten wat dan gedeeltelijk is weg geschroeit.

Dus een dik stuk touw zal denk ik echt niet zomaar weg fikken tijdens de lift.

RoYvette

FPM Filmer
Mooie foto's en bedankt voor de films allen.
Één ding zit me wel dwars en ik zie het bij iedereen zijn foto's. Het lijkt wel of bij sommige bommen de sterren omhoog "vallen" zoals bijvoorbeeld bij de grote crysanthum met diverse kleurtjes en de 1000 flower shells. Heel raar! Iemand die weet hoe het zit? het lijkt wel of de foto's op zijn kop zijn geplaatst.

@ Toon, als je die 1000 flowers bekijkt dan zie je in het midden een rode tail van onderaf komen, dit kan dus niet op de kop staan dan zou die vanuit de lucht komen. Denk dus dat idd dat de sterren zeg maar omhoog "springen" uit de shells.
Zal het weleens navragen aan Hideki san.

Gr. RoYvette

RoYvette

FPM Filmer
Ff wat ophelderen over het "touw".

Het is niet een echt touw zoals sommige zullen zeggen om het in de buis te laten zakken, daar deze maar 4 tm 6 inch zijn en dus niet zwaar wegen, zoals bv shells van een groter kaliber waarbij dit daarvoor aanzit.

Het touw zit ook alleen maar aan shells die een bepaald effect voor de omstanders hopelijk beter zichtbaar kan zijn. zoals de smilies dat ze niet naar boven of naar onder "lachen" maar horizontaal staan, Dit is niet altijd zo maar het vergroot de kansen. Dit idem met andere effecten.
Het touw is ook eigenlijk gewoon van papier gemaakt met een brandvertragend (geplastificeerd) middel eromheen dus dat deze niet verbrand tijdens de lift. ook diend het touw ervoor dat de shells daardoor niet gaan tuimelen.

Gr. RoYvette

Bovenaan