Düsseldorf (D)

dieter

Registered User
Morgen FPMers,

Na vanochtend wreed wakker geworden te zijn door de vuilophaaldienst die ff de bakken om 06.30 uur kwamen legen gaan we eerst eens even genieten van een ontbijtje.

Voor de gene die komen het word uitstekend weer 24 graden lekker vertoeven dus vanmiddag.
Houd er wel rekening mee dat je in Dusseldorf een Umweltplakette nodig heb ( :cheesy::cheesy: ik heb hem ook niet hoor jongens :cheesy::cheesy: ) zie ook de link http://www.tuev-nord.nl/Keuringen/Umweltplakette.htm .
Mocht je gecontroleerd worden kan het je 60 euro kosten hoorde ik gisteren van de taxichauffeur.

Zo we gaan even een ontbijtje nuttigen en dan op naar het schietveld.

Tigger74

Registered User
Hey Manne,
Ben ff aan het zoeken geweest over die gekke duitsers met hun k:sick:t stickers.....!!!

MAAR voor de mensen die aan de kant van het vuurwerk blijven hebben geen last van deze regel. Mits je niet eerst door het centrum gaat rijden:idea:

Hier de Link met de plattegrond waar het nodig is in Dusseldorf....

Linkhttp://www.umwelt-plakette.de/umweltzone%20duesseldorf.php?SID=0a7nkkgnc8i9kf78vjk79k5kd2

Nou ik hoop dat het duidelijk is.... Tot zo gasten.

sjo:blink1:a

Ronaaron

Registered User
Over een kleine 3 uur vertrek ik ook naar Düsseldorf. Ik zou mij heel graag bij jullie aansluiten. Is er iemand bereid een mobiel nummer door te geven per PM zodat ik jullie ter plaatse kan contacteren?
Jammer genoeg ken ik nog niemand van jullie persoonlijk.

Schuim

Moderator
Medewerker
Zooo, dat was me het showtje wel weer!

Vanmiddag half 2 die kant op gereden, met 3 vrienden, om weer eens wat van de japanse wereld mee te maken.
Maar jongens wat was het druk daar.
Als ik het zo inschat mag er toch wel een mannetje of 500.000 op de voet zijn geweest.

Hoop mondkapjes gezien :cheesy:

Toch viel het randgebeuren me tegen dit jaar.
Maar na eenmaal een zeer lekker terrasje te hebben gevonden in de stad goed kunnen genieten van het langs lopende volk met (jawel!) een Grolsch halve liter.

2 uurtjes van te voren zijn we maar eens begonnen aan de oversteek van de rijn via de brug om daarna lekker te vertoeven bij het afsteekveld al liggend op de scheve wal.

Maar jongens, wat een mooie bommen weer.
Goede afwisseling.
Lekker tempo.
En een voor mij nog onbekend effect!

Ik geef de show toch weer een hele dikke 8.

Ik kon afgelopen jaren niet goed begrijpen wat jullie met de file bedoelde als je Dusseldorf uit wilde.
Waren er zelf altijd toch vrij rap uit!
Maar wat een ontzettende chaos vandaag.
Een dik uur hebben we er over gedaan om vanaf onze parkeergarage de stad weer uit te kunnen komen.

Nog een minder puntje van vandaag.

Het navigatie apparaat van de medion.
Op de heenweg kwamen we er al achter dat die gewoon geen zin had om ons via de Autobahn te laten rijden, maar de heletijd er net langs heen ging.
En 70km/u tegenover lekker blazen met 220 op de teller is nou niet echt te warderen.
Na wat instellingen geprobeert te hebben te veranderen voor de terug weg, exact het zelfde probleem. :sick:

Het is dat ik de weg redelijk ken richting Dusseldorf en weer terug anders waren we dik een 3 kwartier later aangekomen, en nu ook nog niet weer geweest.

Verders een hele toppie dag, en weer een zeer top vuurwerkje! :love:
Truste!

Schuim

Laatst bewerkt door een moderator:

Dreek

Registered User
Zo, net terug uit Dusseldorf.

Het was weer een mooien dag al zeg ik het zelf, lekker geBBQed met een mooie groep mensen, lekker escaleren in het zonnetje met de polka muziek van Mats op de achtergrond haha....

De show zelf vond ik echt top, stukken beter dan vorig jaar, niet meer hordes aan falling leaves en andere magere effecten, super veel brute ringbommen in de mooiste vormen, vooral die ''kwal'' achtige bommen en die ringbom die alleen werd geschoten door het midden, wat een effect:love:, en wat hebben die bommen toch een lekkere burst, ook de andere bommen van super kwaliteit en mooie kleurcombi's, heel appart weer.

Finale was ook weer geniaal, hele lucht vol met alleen maar goud goud goud, al vond ik hem vorig jaar heftiger....

Heren bedankt voor de mooien dag, hiehieeeee

Laatst bewerkt:

jaspertjuh

Registered User
Nouja, aan de reacties te zien zal het wel aan mij liggen, maar ik vond deze show echt een ongelofelijke afgang...

De show werd namelijk "op muziek geschoten", en die muziek was dan te beluisteren via een radiozender. Tijdens de tv uitzending van de WDR kon je de muziek ook gewoon horen, maar die muziekkeuze was gewoon vreselijk. Volgens de presentatoren zou de show op "Japanischer popmuzik" geschoten worden... Ik heb alleen robbie williams en andere westerse muziek gehoort.

Bovendien zat er de eerste 15 minuten totaal geen tempo in...
De show werd bommetje voor bommetje geschoten, met tussen elke bom zo'n 3 a 4 seconden. Na een paar van deze shells stopte ze even helemaal met schieten voor zo''n 10 seconden, waarna ze weer verder gingen, maar dit keer met andere shells (figuurtjes).

Pas na die 15 minuten begonnen ze ook wat meer blokken te gebruiken, en begon het nog ergens op te lijken. De finale bestond uit 2X de lucht vol goud schieten.
De shells zelf waren (meestal) van topkwaliteit, en ik heb zelf ook een aantal leuke figuurshells voorbij zien komen, maar ik ben blij dat ik niet 3 uur in de auto heb gezeten voor deze show...

Vanavond is er op WDR een herhaling van de mooiste beelden.

mickeyzegtboem

Registered User
jaspertjuh, ik denk dat je je gek hebt laten maken door de wdr...
De show is niet op muziek geschoten, pauze's van 3-4 seconden tussen de bommen in zaten er niet, behalve de pauze's tussen de beelden in.

de blokken zaten ook verdeeld over de schow, 3x een serie, maar voor een echt japanse show had dit er niet eens ingehoeven.

al met al, je moet niet afgaan op de algemeen zeer slechte reportages die gemaakt worden op de duitse tv.
die lui herhalen beelden, plakken van alles en nog wat over elkaar, flikkeren er muzien bij enz enz

wacht maar even tot het beeldmateriaal wat ter plaatse is gemaakt online komt, en geef dan een waarde oordeel, maar dan wel met de japanse ideeen achter een show in gedachten

RoYvette

FPM Filmer
Ons verhaal komt nog is teveel om in een keer te typen.
We maken een info- docomentary van Japan-Tag en de making off de shells in de fabriek van Kokusaienka in Japan. Dit duurt even voordat het klaar is maar we zullen ons spoeden:blink1:

Wil even reageren op de post van Jaspertjuh. De muziek hoorde niet bij het vuuwerk. Dit werd gewoon dus aan de kant van jullie en op tv gehoord.

Wel willen we even kwijt dat het een onvergetelijke dag was. En het was super gaaf om mee te mogen helpen met het opbouwen van deze show :love:
Mr. Hideki San & Nico-Lunig events Thank you very much for this spectacular
day.

@Patrick en Mickeyzegtboom & vrouw sorry voor het te laat brengen van de stokbroden, maar hoorde dat ze toch lekker waren.

jaspertjuh

Registered User
Bedankt voor de uitleg!
Vervelend dat de WDR de show dan op zo'n verkeerde manier heeft weergegeven.
Ik ben blij dat de dusseldorfgangers alsnog genoten hebben van de show, en dat het echt aan de tv-uitzending lag.

Ik kijk al enorm uit naar de reportage en naar de video's!

Groeten,

Jasper

Tony

Administrator
Medewerker
Bedankt voor de uitleg!
Vervelend dat de WDR de show dan op zo'n verkeerde manier heeft weergegeven.
Ik ben blij dat de dusseldorfgangers alsnog genoten hebben van de show, en dat het echt aan de tv-uitzending lag.

Ik kijk al enorm uit naar de reportage en naar de video's!

Groeten,

Jasper

En standaard zijn de Japanase shows al erg rustig. Dat is nu eenmaal hun stijl. Dit gebeurd in Malta trouwens ook. Bom voor Bom met soms wat minuten pauze er tussen.

Roy en Yvette gaan straks (binnenkort) een heel leuk stuk publiceren in ons "de wereld van de Professionele Vuurwerker forum". Wij hebben al een gedeelte kunnen inlezen en ik denk dat jullie het heel leuk zullen vinden. Er zit ook een Interview bij met de Japanse Schieter!

bartvz

Registered User
Was weer een gezellige dag in Düsseldorf, lekker ge-bbq'd en gedronken onder het genot van een paar mooie polka's.

De show zelf vond ik echt goed, mooie bommen gezien en veel goud.

Laatst bewerkt:

scania

Registered User
Na een kleine omweg Via Oss om Elmo op te halen stonden we om 14.00 uur vooraan geparkeerd in Dusseldorf aan de Kaiser Wilhelm Ring.

Rechts zagen we de party tent van NICO staan ,dus even met heerlijk weer door de uiterwaarden gelopen richting de schietplek!
Daar aangekomen zagen we bekende gezichten Dieter en zijn vrouw & En Roy die helemaal in zijn element was met het laden van bommen. Na Yvette ook de hand te hebben geschud kon Elmo onder begleiding van Dieter het schietveld in, (Dieter nog bedankt daarvoor),na een uurtje bij het schietveld te hebben gezeten kwamen vuurwerkfreakz,mickeyzegtboem en vrouw aangelopen en werd het nog gezelliger .
Toen kreeg ik telefoon van Het ESCALATIETEAM (MATS,TUKKER,TRIPLE X) dat zij geariveerd waren op locatie.
Dus terug richting de auto en BBQen ,na een moeizame aanloop met de bbq,s waardoor een komplete villawijk werd uitgerookt door the saw ,kon het feest eindelijk beginnen , de groep werd ondertussen steeds groter,HET HIEHIEEEE Team kwam ook aan (Bart,Derk,Sven)en Harm met aanhang kwam ook binnendruppelen.
Rondom ons werd het bbq feestje met een vriendelijke glimlach gadegeslagen.

Toen 23.00 uur hetgeen we eigenlijk voor komen de show.

Ik was nog nooit bij japantag geweest ,maar ik vond het een erg mooie show met erg mooie bommen,vooral de kleuren waren erg mooi.
Bij deze manier van schieten heb je wel de tijd om de bommen echt goed te bekijken en ze te beoordelen,waardoor ik op de terugweg tegen elmar zei ,had jij de ene groen ster in die rode bom ook gezien (maandagmorgen bommetje) en dat was hem ook opgevallen.
De manier van schieten in Valencia is heerlijk ,maar dit is ook wel een keer leuk,en de finale was enorm mooi !
Dus het was mij het reisje zeker wel waard.

Ik wou alle bbq vrienden even bedanken voor de enorm gezellige dag,en Ronaaron volgende keer goed kijken als je je auto op een gehandicapte plek zet (kan ook alleen maar een belg zijn he) en hij al in de takels van een sleepauto hangt als jij omkijkt vanuit je luie stoel.

Volgend jaar zeker weer Japantag voor mij!

Laatst bewerkt:

jaspertjuh

Registered User
En standaard zijn de Japanase shows al erg rustig. Dat is nu eenmaal hun stijl. Dit gebeurd in Malta trouwens ook. Bom voor Bom met soms wat minuten pauze er tussen.

Roy en Yvette gaan straks (binnenkort) een heel leuk stuk publiceren in ons "de wereld van de Professionele Vuurwerker forum". Wij hebben al een gedeelte kunnen inlezen en ik denk dat jullie het heel leuk zullen vinden. Er zit ook een Interview bij met de Japanse Schieter!

Klopt, maar de kalibers die "bommetje voor bommetje" geschoten worden in Japan liggen ook een stukje hoger, waardoor het dan ook de moeite waard is om op die manier te schieten. Nu blijkt dus dat de effecten stukken kleiner overkwamen op tv waardoor ik ten onrechte heb geoordeelt dat de show slecht was. "Live" bleken de effecten stukken mooier en groter over te komen dan op de televisie.

In Malta is het ook logisch dat er bommetje voor bommetje geschoten wordt omdat elke shell een klein kunstwerk is. :amuse:
Bovendien ben ik zelf ook blij met sommige shows die zo geschoten worden. Op die manier kun je de afzonderlijke vormen, kleuren en effecten goed beoordelen.

Ik ben in ieder geval blij dat NLE op de traditionele Japanse manier geschoten heeft, en dat de show in het echt veel beter over kwam dan op de tv.
Nu maar hopen dat de WDR z'n zaakjes op orde heeft voor Kolner Lichter! :nuts:

Laatst bewerkt:
Bovenaan