Chinese Rollen en het kliksysteem

Tony

Administrator
Medewerker
Ik lees net op VWB iets over het verbieden van het kliksysteem.
Wie weet daar mee over?

scania

Registered User
Klopt Toon tijdens de BBQ in Baarle haalde Corne het aan, dat Brussel het misschien wil gaan verbieden, en dat je weer 3 losse rollen in een doos gaat krijgen.

Ik denk dat Corne en Leslie hier nog wel op zullen reageren.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Pim van de Pyroshop begon op de dag van de mei meeting er ook over.
Ze zijn inderdaad het kliksysteem aan het onderzoeken en misschien komt er een kliksysteem verbod.
Hetzelfde verhaal vertelde Corne ook aan mij.

Wat ik wel jammer vind is dat een goed systeem om zeep wordt geholpen.
Nu moet je zeer waarschijnlijk amateuritsci zelf rollen aan elkaar knopen.
Je kan het aan zien komen, dat het gedeelte met het viscolont aan een andere gedeelte geknoopt wordt.
En men een gedeelte met snellont, dus het snellont aansteekt.

maartenvincent

Registered User
Ja dit dacht ik ook toen ik het bericht las. Het kliksysteem is een veilig systeem, en als je dat wegneemt gaan mensen zelf knutselen. Nou ja, als het doorgaat maar gaan inslaan. Of de importeurs slaan nog even flink in, dat mogen ze dan gewoon blijven verkopen.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Omdat ik de betreffende topic op het forum van VWB ben begonnen.
Van die post een kopie, of hoe je het ook noemt.....

de sigarenboer zei:
De zondag van de mei meeting waren ik en Jawe even langs de Pyroshop geweest.
Wij hoorden daar de Belgische overheid een probleem heeft met klik bare 100.000 rollen.
En dat deze tijdelijk niet verkocht mogen worden, totdat er een besluit is genomen.
Later hoorde ik van iemand van Orginal, ik ga zijn naam even niet noemen, want daar gaat niet over.
Dat de Belgische overheid bij alle Belgische importeurs langs is geweest en vragen heeft gesteld over die betreffende rollen.

Ze gaan wat ik gehoord heb, het klik systeem verbieden?
En dat de grote rollen in de toekomst niet meer mogen of dat ze uit drie losse delen gaan bestaan, die niet meer klikbaar zijn.
Is hier nog meer nieuws over?

stef

Member
Pim van de Pyroshop begon op de dag van de mei meeting er ook over.
Ze zijn inderdaad het kliksysteem aan het onderzoeken en misschien komt er een kliksysteem verbod.
Hetzelfde verhaal vertelde Corne ook aan mij.

Wat ik wel jammer vind is dat een goed systeem om zeep wordt geholpen.
Nu moet je zeer waarschijnlijk amateuritsci zelf rollen aan elkaar knopen.
Je kan het aan zien komen, dat het gedeelte met het viscolont aan een andere gedeelte geknoopt wordt.
En men een gedeelte met snellont, dus het snellont aansteekt.

Met alle gevolgen van dien.
Er zijn namelijk heel veel mensen die in blijde verwachting zo'n rol kopen en zonder tekst en uitleg zo'n rol aan het einde afsteken, met ale gevolgen van dien.
Wij weten dat een grijs lontje supper snel kan gaan zodra wij zijn dat het niet getwist is.
Veel mensen weten dit niet, en zoals jij beschrijft gaat dit dan ook echt gebeuren dat men deze rollen aan de verkeerde kant aan gaat steken.

Maar het zijn de mensen die niks met VW hebben en dit soort regels bedenken.
een + punt, wij (kenners) zijn crea bea genoeg om dit tot een goed einde te brengen.
Jammer dat alleen de gewone consument daar de duppe van wordt waardoor daarna de regels weer scherper aangetrokken moeten worden.
Toch raar dat men zich zo buigt over het verbieden van het klick systeem terwijl Rubro een kace (four seasons) verkoopt die je door kan lonten.
Waar liggen nu in vredesnaam voor de nietweters het gezonde denkvermogen waar je wel en niet mag verlengen/knopen/klicken/doorlonten.
Ik hou mijn hart vast waar dit toe tot zal lijden.

Stef

Laatst bewerkt:

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Maar het zijn de mensen die niks met VW hebben en dit soort regels bedenken.

Ik weer typisch achter een bureau beleid.
Het zijn mensen die totaal geen ervaring hebben in de praktijk.
Het is kliksysteem is een perfect systeem en je hoeft er geen universiteit studie voor gevolgd te hebben om het te begrijpen.
Maar hopen dat het niet verboden wordt.

dieter

Registered User
Ik weet van mij Belgische collega dat het eigenlijk om heel iets anders gaat.
Dat er rollen als klik systeem verkocht worden was niet het probleem.
Echter zijn er verpakkingen aangetroffen waar kliksysteem in zou moeten zitten maar gewone rollen inzaten.
Nou omdat onder controle te krijgen zullen dit verbod willen invoeren.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Dat er rollen als klik systeem verkocht worden was niet het probleem.
Echter zijn er verpakkingen aangetroffen waar kliksysteem in zou moeten zitten maar gewone rollen inzaten.

Is het dan niet handiger om de betreffende importeurs aan te pakken?

Laatst bewerkt:

jetztgehtslos

Registered
Volgens mij gaat het allesbehalve om een 'veiligheidsaspect' en is het gewoon weer een centen- en machtskwestie. Coffeeshops in het zuiden van Nederland verboden. In België gaat men zich druk maken om een schakelsysteem van rollen.
Enkele jaren terug: coffeeshop in Terneuzen gesloten, Alpeco moet de kvk-regeling opheffen.

Kwestie van landen die elkaar treiteren met onzinnige regels om de eigen economische belangen veilig te stellen of onderling handjeklap om burgers te dwingen te conformeren aan de wetten van het eigen land? Of gewoon beiden?

Het is volgens mij een teken dat overheden zichzelf willen laten zien, omdat de problemen die opgelost moeten worden niet opgelost kúnnen worden. Slechte zaak dat België hetzelfde gezever heeft als Nederland. Dat zal in Duitsland, Spanje et cetera wel hetzelfde zijn.

Ik denk dat goede voorlichting ongelukken kan helpen voorkomen. In dat opzicht denk ik dat fora als FPM, VWC en VWB een belangrijke functie hebben. Hier kunnen leden ten minste lezen hoe ze veilig om kunnen gaan met vuurwerk.

Laatst bewerkt:
Bovenaan