Chainthunder

barne

Registered User
en wat moet je nou precies doorknippen op het etiket staat iets van draad langs de liniaal wegknippen zie je dit meteen of moet ik op zoek gaan. heb hem nog niet uigepakt namelijk. En ik ga hem aan een lantaarnpaal hangen met tape aan de bovenkant bij het lusje. Gaat dit het houden? En is het nog steeds zon bruut geweld als je hem ophangd

gantpoplin

Registered User
barne zei:
en wat moet je nou precies doorknippen op het etiket staat iets van draad langs de liniaal wegknippen zie je dit meteen of moet ik op zoek gaan. heb hem nog niet uigepakt namelijk. En ik ga hem aan een lantaarnpaal hangen met tape aan de bovenkant bij het lusje. Gaat dit het houden? En is het nog steeds zon bruut geweld als je hem ophangd

Als je hem ophangt is het geweld minder, maar nog altijd beter dan dat van een chinese rol! En het liniaal is de chainthunder zelf...en dat rode crepe papier moet je dus verwidjeren. Er zit een lusje aan het einde van de chainthunder waarmee je de "liniaal" kunt ophangen!:w

En ik zal wel bij een chainthunder goed plakkend tape gebruiken, schilderstape of nog beter Duk-tape! Maar het lusje breekt niet zo snel door hoor;)

Laatst bewerkt:

naat

Registered User
als je echt vele rollen wil zien(wel geen chainthunder) kom dan naar thailand,vegetarianfestival(altijd in oktober),ben van daar is echt zot om te zien en aan mee te doen fotos kan je vinde op internet.dit is natuurlijk wel een lange reis en totaal overbodig voor alleen dit te zien maar aanrader.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
naat zei:
als je echt vele rollen wil zien(wel geen chainthunder) kom dan naar thailand,vegetarianfestival(altijd in oktober),ben van daar is echt zot om te zien en aan mee te doen fotos kan je vinde op internet.dit is natuurlijk wel een lange reis en totaal overbodig voor alleen dit te zien maar aanrader.

dit heeft toch niks met de chainthunder te maken, plaats dan lekker niks!:r

nitraat4life

Registered User
Ontopic:

Ik had vorig jaar ook een chain , leuke matten alleen heel veel dingen die overbleven , hij lag overigens erg dichtbij omdat de knallertjes er zo klein uitzagen dacht ik dat het niet veel harder zou gaan dan legaal matje (vorig jaar eerste x egt illegal vuurwerk) alleen hele straat moest handen voor hun oren houden , beetje dom van mij ... nu weet i ker gelukkig veel meer van af en heb ik ook allemaal veiligheids maatregelen..

Maar het zijn zeker leuke matten! harde knallen , lekker tempo , alleen wel opassen met het aansteken van het lontje dat je neit een stukje sgietlont die uitsteken aansteekt , je kan er het beste een gebroken astronautje ofzo voor legger;)

/n4l

Laatst bewerkt door een moderator:

nickskuhh-hmd

Registered User
nitraat4life zei:
Ontopic:

Maar het zijn zeker leuke matten! harde knallen , lekker tempo , alleen wel opassen met het aansteken van het lontje dat je neit een stukje sgietlont die uitsteken aansteekt , je kan er het beste een gebroken astronautje ofzo voor legger;)

/n4l

heb je zeker gelijk in ja!
Ik heb een paar matjes van 60 shots.
Ik zie bij de meeste meer schietlont dat visco.
bij 1tje zit er zelfs geen groene lont aan alleen maar schietlonten.|:(

P

poziloc

Guest
trek gewoon een stukje lont uit een kanonslag of iets dergelijks en plak dit aan de chainthunder.
scheelt je weer pieporen en/of verwondingen :w

KobeBryan

Registered User
xavier zei:
Alpeco is nog steeds bezig om een grotere versie van chainthunder 500 te maken.
Deze zal een eindknal hebben en valt in categorie spektakelvuurwerk. Zij hopen einde mei de eerste stalen binnen te krijgen om te testen.

Als ik het me goed kan herinneren had ik hier op fpm ooit een foto gezien van een chainthunder met één enkele eindbom. Ik kan helaas die foto niet zo gauw vinden. Het had precies hetzelfde papier als de kleinere bommen op een chainthunder, maar was denk ik zo groot als een doodshoofdstrijker of zo. Wat was dit dan? Het stond een aantal jaar geleden online op deze site..

barne

Registered User
ik heb hem om 12 uur afgestoken en wat was het een geweld die flitsen en shit waren vreselijk hard. Iedereen stond met zn bek vol tanden:eek:

Koetje

Registered User
Yvez zei:
Ik vind de chain500 wel een stuk langzamer geworden.

Ik had zelf ook de indruk dat de 500 ietsjes trager is geworden,ipv 15 seconden nu tegen de 20,ach iets meer waar voor je geld en het geweld is er niet minder om toch.

Zelf oa 5 achter elkaar gebonden,mooi geweld maar het mooiste vond ik toch 3 op elkaar en dan hangend,zeer strakke rits heb je dan die ook nog even duurt..

Zeker weer een kartonnetje halen dit jaar..

Frenkie

Registered User
Ik weet niet of de chainthunders nog wel is uitgaan door de druk die ze produceren, dit was "vroeger" wel het geval, maar om dit te voorkomen moet je ze gewoon in ut papier laten zitten!!!
Heb ze HELAAS al een aantal jaartjes niet meer gehad...Maar ik weet dat ik er toen last van had.Ze waren toen net uit.
Dit jaar had ik 2 rollen (100.000..die van 950 gr en rode ltrs op de doos)...Owk super vet (en erg goed) en natuurlijk heerlijk die rode rommel op de grond, maar volgend jaar moet ik toch zkr wel chains hebben!!!
Die zijn echt TE gewoon!!:9 :9 :9

BMW-freaky

Registered User
Als je de langere Chainthunders ophangt weet je zeker dat ze zich niet uitknallen, alleen dan is wel het hele geweld van de mat weg. En ik heb dit jaar meerdere Chains 500 van Bonbridge gezien die gewoon op de grond lagen, er was er geen één die zichzelf uitknalde. Ook hoor ik er van anderen maar weinig klachten over, dus ik denk dat het meevalt en ik zou ze gewoon neerleggen.

De Chain 240 van Original Fireworks schijnt er wel een stuk meer last van te hebben, maar ik dacht dat die ook niet door de keuring was gekomen ( te hard )..

xavier

Registered User
Als je de chain thunder 500s ophangt, knalt hij een minuut lang. Hij is dan niet zo intens als liggend. Op de demo-movie van Alpeco dit jaar zien we 12 chain thunders gelijktijdig knallen. Dit effect kan je al bereiken met een 3 tal matten.

Bovenaan