Chainthunder

Tony

Administrator
Medewerker
Anthony_bomb. zei:
De 100s mag toch verkocht worden totdat de voorrad op is ?

Nee de 100schots mag verkocht worden tm 30 september. 1 oktober zullen deze niet meer te koop zijn zonder kvk papieren totdat hij een keuringsnummer heeft.

Schuim

Moderator
Medewerker
nee, tot eind deze maand en dan word die met kvk...

dit geld ook voor alle pirats (zelfs de mini's |:( ) en spanish crackers.

dit omdat ze gekeurt moeten worden begreep ik.
ik weet niet hoe het daarna gaat lopen.
tijd zou het leren neem ik aan.

hoop dat xavier hier een beter antwoord op kan geven, want het was mij ook niet helemaal duidelijk, maar dit begreep ik er van.

Cakey

Registered User
bosman zei:
Toch apart dat je wel 'ongekeurde' artikelen met KVK mag halen.

Nee, dat is helemaal niet apart eigenlijk. Alles wordt nu getest en gekeurd en krijgt een eigen artikel nummer met het correcte kruitinhoud. Spul dat nog niet gekeurd is wil eigenlijk zeggen dat er teveel kruit in zit dan toegestaan is, en dus niet zonder de KvK papieren te koop.

Mensen met KvK mogen deze artikelen dus wel kopen omdat ze proffesioneel vuurwerk mogen meekrijgen, artikelen die niet zijn getest vallen ook onder deze catogorie, zodoende.

Tony

Administrator
Medewerker
bosman zei:
Toch apart dat je wel 'ongekeurde' artikelen met KVK mag halen.

De keuring is er om te bepalen of het om feestvuurwerk of Spektakelvuurwerk gaat. Zolang het geen keurings nummer heeft voor feestvuurwerk komen ze autom in de categorie spektakel vuurwerk.

zink901

Registered User
Schuim zei:
nee, tot eind deze maand en dan word die met kvk...

dit geld ook voor alle pirats (zelfs de mini's |:( ) en spanish crackers.

dit omdat ze gekeurt moeten worden begreep ik.
ik weet niet hoe het daarna gaat lopen.
tijd zou het leren neem ik aan.

hoop dat xavier hier een beter antwoord op kan geven, want het was mij ook niet helemaal duidelijk, maar dit begreep ik er van.

Ik ben dan wel niet xavier, maar :p

Als een product wordt goedgekeurd wordt deze weer zonder KvK verkocht. De Chainthunder 500 bijvoorbeeld blijft gewoon zonder KvK omdat deze al goedgekeurd is.

remio

Registered User
waarom heeft alpeco ervoor gekozen om nu pas (en alles tegelijk) te laten keuren? en dan ook nog eens nu de drukke periode voor de deur staat?

endruco bv kan wel het 1 en ander nu verkopen omdat ze het blijkbaar eerder hebben laten keuren...

gegroet remio

zink901

Registered User
remio zei:
waarom heeft alpeco ervoor gekozen om nu pas (en alles tegelijk) te laten keuren? en dan ook nog eens nu de drukke periode voor de deur staat?

endruco bv kan wel het 1 en ander nu verkopen omdat ze het blijkbaar eerder hebben laten keuren...

gegroet remio
Misschien is het geen keus maar werden ze er toe gedwongen, de keur-capaciteit bij de Belgen is niet denderend (3 producten per dag).

remio

Registered User
mss wel maar weet iemand het zeker? ik kan ook wel wat dingen bedenken maar wil het graag zeker horen...
gegroet remio

remio

Registered User
ik bedoel dus dat de andere winkels wel eerder waren en dus nu gewoon kunnen verkopen, dit kon alpeco toch ook zien aankomen? en dus al eerder beginnen met keuren... lijkt me niet dat alleen de regering beslist over wat , wie, wanneer laat testen |:(

gegroet remio

xavier

Registered User
De jongens van Alpeco waarschuwden Mr Zhang al 2 jaar dat hij vaart moet zetten achter de keuringen. Er is in het begin heel wat fout gelopen met de keuringen. Dit jaar hebben ze besloten dat een medewerker van Alpeco zich moet bezig houden met de keuringen (JE KAN AL RADEN WIE ). Hierdoor zijn er al heel wat produkten goedgekeurd ( chain thunder 500, 19s potten , romeinse kaarsen )
Voor het keuren van knallers moet je eigenlijk geluk hebben. In België nemen ze de hoogste waarden aan van de dB test (dB lin Piek). dB van chain thunder 500 was ok, maar van 100s was dan te hard, terwijl het eigenlijk over hetzelfde produkt gaat, maar dan met minder shots. Er moeten maar enkele knallers tussen zitten met iets meer lading en dB is wat hoger.

Voor de losse knallers heeft Alpeco verschillende strijkers, vlinders laten keuren met verschillende poedergewichten. Zelfs de knallers met 0.7 gram waren te hard.
Dit bewijst wel de kwaliteit van de knallers, maar daardoor kwamen ze niet door de keuring. De kwaliteit van het omhulsel van de knallers is bij alpeco te goed.
Nu moeten ze voor de 3de keer de knallers opnnieuw laten testen, maar dan met een andere omhulsel.

Alpeco hoopt tegen eind oktober een nummer te hebben voor de 3.000, 5.000 en 20.000 klappers. Deze zou normaal gezien moeten goedgekeurd worden.

cracker

Registered User
karton chainthunder 500 duur geworden

Was vandaag bij alpeco. Een karton chainthunders is fors duurder geworden. Maar nog steeds een aanrader. En niet vragen hoe duur ze waren want je krijgt geen antwoord.

bosman

Registered User
cracker zei:
Was vandaag bij alpeco. Een karton chainthunders is fors duurder geworden. Maar nog steeds een aanrader. En niet vragen hoe duur ze waren want je krijgt geen antwoord.

Enig idee wat de reden daar van kan zijn geweest?

Tony

Administrator
Medewerker
bosman zei:
Enig idee wat de reden daar van kan zijn geweest?

Agelopen jaar is er wat veranderd in de prijzen bij Alpeco.
Voorheen als je een doos kocht kreeg je dezelfde prijs als iemand die 10 dozen kocht en Alpeco vind dat dat systeem niet werkt.

Er zijn nu 4 prijs categorieen de eerste is de normale prijs en de 3de is een kartonsprijs en in die 2de vallen de mensen in die 1 overdoos kopen van iets koop je bijvoorbeeld 10 overdozen dan zit er weer een andere prijs aan vast.

Correct me if i am wrong.

Mokum-pyro

Registered User
hoi,

ik snap niet helemaal precies wat je bedoelt?

iig kom ik tot zo ver:

je hebt categori'en

1) iemand die 1 doosje koopt
2) iemand die 10 doosjes koop
3) iemand die 1 karton koopt
4) iemand die zegmaar 5 kartonnen koopt...

helaas is het wel zo dat je de mooie prijzen van vroeger niet meer krijgt, tenzij je voor 100 000 euro van 1 iets afneemt ;(

dit is voor mij ook de reden dat ik niet meeer bij alpeco kom, het is gewoon te duur geworden!

groeten

remio

Registered User
alpeco is en blijft gewoon en groothandel en als je dat niet bevalt moet je het gewoon ergens anders regelen....

vind deze regel zeker wel ok, snap heel goed dat je al je 10 dozen of 1 doos koopt... dat je met 10 dozen minder geld kwijt bent!

gegroet remio

gantpoplin

Registered User
Aangezien ik begin dit jaar dit topic ben gestart en nu het seizoen weer voor de deur staat...wil ik toch maar wel weer even aangeven dat dit DE matten zijn onder de matten, Voor het geld hoef je het iig niet te laten liggen. Vorig jaar had ik een doos vlinders van "niet op de leggen" de meeste onder jullie snappen wel wat ik bedoel als eindbom bevestigd! Nou die chains zijn al oorverdovend maar die 10 eindklappen was echt bruut, mijn chineze buren kwamen naar mij toe die dachten dat zo'n mat zelfs in België illegaal is.. haha nou heb toen de dag daarna maar uitgelegd dat alleen deze vlinders illegaal waren in België...

Kortom als je vind dat het jammer is dat er geen eindbom op een chain zit, het valt zo te regelen:*

Laatst bewerkt:

gantpoplin

Registered User
Nog ff een vraagje die ik maar ff los post o0nder mijn eigen post:
Xavier poste dit een hele poos terug:

Alpeco is nog steeds bezig om een grotere versie van chainthunder 500 te maken. Deze zal een eindknal hebben en valt in categorie spektakelvuurwerk. Zij hopen einde mei de eerste stalen binnen te krijgen om te testen.

Is hier misschien onderhand al iets ove rbekend aangezien de beheerders van deze site naar de demo avond zijn geweest en dus misschien informatie hier over hebben kunnen inwinnen?

Bovenaan