Burgemeester: verbied vuurwerk

Bas1971

Registered User
Ik heb liever een verbod op scholen affikken,tramhuisjes en bushuisjes slopen, vuurwerk naar iemands hoofd gooien, overmatig drankgebruik, auto`s afbranden, hulpdiensten hinderen, en mensen die zich niet kunnen gedragen.
Daarnaast zie ik ook graag een verbod op nutteloze onderzoeken, Burgermeester Joosten en natuurlijk GroenLinks-raadslid Arno Bonte.

Mar3sjak

Registered User
Ik weet dit:

In België.... dat zelfde België waar iedereen op dit forum zo zaligmakend over spreekt...

In België hebben vele steden een vuurwerkverbod voor consumenten.

Dus daarom pleit ik hier weer voor een Nederlandse belangenorganisatie voor vuurwerkconsumenten.

Kijk voor de importeurs maakt het geen reet uit. Of ze nu voor 40.000 euri aan de consument verkopen of voor 40.000 euro aan gemeenschappelijk vuurwerk in de lucht mogen blazen in die ene stad.

Burgemeesters vallen onder de VNG (Vereniging van Nederlandse Gemeenten) PLUS Burgemeesters staan aan het hoofd van de plaatselijke Politie.

Zowel VGN als Politie nemen deel aan de gesprekken over de toekomst van consumentenvuurwerk in Nederland met Minister Cramer van VROM.

En waar zijn de goedwillende vuurwerkconsumenten?

Plum Bloom

Registered User
Je bedoelt o.a. dat in theorie een vuurwerkverbod voor individuen locaal kan worden geregeld via de APV, de Algemene Politie Verordening? Staat me bij dat er gemeenten zijn geweest die via de APV vloeken in het openbaar strafbaar hebben gesteld/wilden stellen.
Mijn fantasie gaat nu met me op de loop. Stel je voor, Brummen als eerste vuurwerkloze gemeente in NL. Tientallen agenten surveilleren de 31ste op straat, helicopters bewaken het straatbeeld vanuit de lucht, overal hangen camera's. De helft van de Brummenaren (meest jongens en mannen) alsmede duizenden vuurwerksympathisanten uit het hele land hebben verdekt posities ingenomen in het anders zo rustige dorp. Vanuit gecamoufleerde schuttersputten en door zolderramen worden tientallen pijlen gelanceerd en cakes de lucht ingejaagd. Van afstand ontstoken rollen ratelen de hele dag door.
Opgezweept door beelden van SBS6 (overgenomen door CNN) en na oproepen op FPM en AVP stromen in de loop van de dag nog duizenden freaks extra toe. Op aanraden van Tony en Arjan posteren zij zich luttele meters van de Brummense gemeentegrens en brengen vanuit die veilige positie het ene na het andere saluut aan de heldhaftigen in het dorp. Er ontstaat een Elfstedentochtsfeer, waarbij potentiele relschoppers door het weldenkende deel van de actievoerders tot de orde worden geroepen (eitje, want dapper zijn als je eentje bent valt niet mee).
Nog voordat het donker is, treedt burgemeester Joosten af. Hij besluit naar Spanje te emigreren, Valencia lijkt hem wel wat :laugh: Op 2 januari wordt het vuurwerkverbod uit de Brummense APV geschrapt.

STEVE1

Registered User
Meer dan de helft van de Nederlanders is voor een verbod.
Ik denk wel dat de meesten van die brave burgers meteen om 00.00 uur buiten staan
om van ons vuurwerk te gaan genieten.
Of zitten die brave burgers de hele nacht met de gordijnen dicht binnen?
Wel een voordeel voor mensen die snel rijk willen worden.
Er zal meer vraag dan aanbod zijn in illegaal vuurwerk.......
En door al dat zware vuurwerk zullen er nog meer ongelukken gebeuren en nog meer
vernielingen aangericht worden....
Volgens mij dus geen goed idee.
Greetz STEVE

Mar3sjak

Registered User
Je bedoelt o.a. dat in theorie een vuurwerkverbod voor individuen locaal kan worden geregeld via de APV, de Algemene Politie Verordening? Staat me bij dat er gemeenten zijn geweest die via de APV vloeken in het openbaar strafbaar hebben gesteld/wilden stellen.
Mijn fantasie gaat nu met me op de loop. Stel je voor, Brummen als eerste vuurwerkloze gemeente in NL. Tientallen agenten surveilleren de 31ste op straat, helicopters bewaken het straatbeeld vanuit de lucht, overal hangen camera's. De helft van de Brummenaren (meest jongens en mannen) alsmede duizenden vuurwerksympathisanten uit het hele land hebben verdekt posities ingenomen in het anders zo rustige dorp. Vanuit gecamoufleerde schuttersputten en door zolderramen worden tientallen pijlen gelanceerd en cakes de lucht ingejaagd. Van afstand ontstoken rollen ratelen de hele dag door.
Opgezweept door beelden van SBS6 (overgenomen door CNN) en na oproepen op FPM en AVP stromen in de loop van de dag nog duizenden freaks extra toe. Op aanraden van Tony en Arjan posteren zij zich luttele meters van de Brummense gemeentegrens en brengen vanuit die veilige positie het ene na het andere saluut aan de heldhaftigen in het dorp. Er ontstaat een Elfstedentochtsfeer, waarbij potentiele relschoppers door het weldenkende deel van de actievoerders tot de orde worden geroepen (eitje, want dapper zijn als je eentje bent valt niet mee).
Nog voordat het donker is, treedt burgemeester Joosten af. Hij besluit naar Spanje te emigreren, Valencia lijkt hem wel wat :laugh: Op 2 januari wordt het vuurwerkverbod uit de Brummense APV geschrapt.

:toung:

Maar ook in jouw verhaal ga je van organiseren uit.

Neem aan dat Arjan en Tony dan toch alsnog bij B&W of dwdd moeten aanschuiven. :blink1:

sean

Banned
Word er niet goed van!!! Ik lees in de krant dat ze aankomend nieuwjaar de vuurwerkwet willen verscherpen dus minder zwaar consumenten NL vuurwerk omdat er in denhaag 120 autos in de brand zijn gestoken en vernielingen zijn aangebracht aan bushokjes verkeerstborden enzv. Wat heeft dat in godsnaam met NL vuurwerk te maken??? De verkeersborden en bushokjes is echt niet door NL vuurwerk gebeurd maar vlinderbommen lawinepijlen illigaal vuurwerk dus. Wat heeft het dan voor zin om het consumenten vuurwerk aan te pakken? Zou jammer zijn het consumenten vuurwerk word juist steeds mooier.. En 48 % van de nederlanders voor een vuurwerk verbod???
Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt?

Mar3sjak

Registered User
Ik weet niet of ik daar zin in heb.
Ik vertrek liever naar Valencia.

Mag je ook naar toe.

Maar je zegt toch geen nee tegen een groot aantal consumentenvuurwerkshows die jullie moeten bijwonen om siervuurwerk te promoten in NL

Plus meedoen in een serie goeie promo informatie filmpjes.

vuurwerkvuurwerkvuurwerkvuurwerkvuurwerkvuurwerkvuurwerkvuurwerkvuurwerk

Tony

Administrator
Medewerker
Mag je ook naar toe.

Maar je zegt toch geen nee tegen een groot aantal consumentenvuurwerkshows die jullie moeten bijwonen om siervuurwerk te promoten in NL

Plus meedoen in een serie goeie promo informatie filmpjes.

vuurwerkvuurwerkvuurwerkvuurwerkvuurwerkvuurwerkvuurwerkvuurwerkvuurwerk

Toch zit ik dan liever in Valencia.
Daar is dat namelijk allemaal niet nodig. Veel vuurwerk, waanzinnig vuurwerk en iedereen gaat er normaal mee om. Want als je dat niet doet komt de guardia civil je even met de wapenstok op de vingers tikken. Zo hoort het!

Mar3sjak

Registered User
Toch zit ik dan liever in Valencia.
Daar is dat namelijk allemaal niet nodig. Veel vuurwerk, waanzinnig vuurwerk en iedereen gaat er normaal mee om. Want als je dat niet doet komt de guardia civil je even met de wapenstok op de vingers tikken. Zo hoort het!

Zit je nu in Valencia??? :weird:

Remco

Registered User
Ja een veel strengere beleid van de politie is echt niet verkeerd. In Spanje zijn ze veel strenger en daar meppen ze er ook meteen oplos (af en toe een verkeerde dus dat is ook weer niet goed).
Maar mensen die niet willen luisteren moeten maar voelen, want een normaal gesprek voeren met hersenloze mensen heeft toch totaal geen zin.

Tony je bedoelt voorgoed naar Spanje of je bedoelt een tweede huis? Dat is toch wat om alles hier op te geven.

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Tony je bedoelt voorgoed naar Spanje of je bedoelt een tweede huis? Dat is toch wat om alles hier op te geven.

Voorgoed!
Als ik wil ben ik voor 100 euro en 1,5uur later weer in Nederland.
Tegenwoordig hebben we allemaal internet en telefoons dus contact zal ik niet verliezen. Daarbij vinden we allebei de zon lekker, het eten heerlijk, de mensen gastvrij en het vuurwerk WAANZINNIG (ik meer). Ik zou er niet over na hoeven denken.

On Topic!

The Cigarman

Moderator
Medewerker
VVD tegen vuurwerkplan Joosten

BRUMMEN - De partij van de Brummense burgemeester Joosten, de VVD, is tegen een landelijk vuurwerkverbod. Volgens de partij is dat niet te handhaven. Volgens de VVD kan de gemeente wel een lokaal vuurwerkverbod invoeren.

Joosten pleitte in zijn nieuwjaarstoespraak voor een landelijk vuurwerkverbod. De burgemeester ergert zich aan de vele vernielingen die tijdens de jaarwisseling met vuurwerk worden veroorzaakt.

Uit een onderzoek van GroenLinks in Rotterdam en Den Haag blijkt dat van bijna de helft van de Nederlanders vuurwerk verboden mag worden.

Uitgegeven: 07-01-08 11:39
Bron: Omroep Gelderland

Plum Bloom

Registered User
VVD tegen vuurwerkplan Joosten

BRUMMEN - De partij van de Brummense burgemeester Joosten, de VVD, is tegen een landelijk vuurwerkverbod. Volgens de partij is dat niet te handhaven. Volgens de VVD kan de gemeente wel een lokaal vuurwerkverbod invoeren.

Wordt mijn fantasie misschien wel werkelijkheid! :bigsmile:

Bovenaan