Brief aan alle voorstanders van het vuurwerkverbod.

rwbrink

Registered User
Dan is de volgende vraag; Is de branche op enige manier te motiveren om hier meer aandacht aan te besteden.
Als zij een geluid laten horen zal dit waarschijnlijk beter gehoord worden dan wij als initatief nemers.

Ik denk dat wij ons meer zorgen maken dan nodig is maar als de branche pas reageerd als het te laat is dan hebben wij en hun er niets meer aan.
het zou zelfs zo moeten zijn dat de branche zich gaat bemoeien met het terugdringen van het zware illegale vuurwerk en zorgt dat de nederlandse regering de discussie aangaat met polen om dit soort vuurwerk te weren.
Als de branche dat soort dingen gaat doen zullen er ook mensen zijn die dit gaan zien en kan het image van de vuurwerkverkopers en importeurs aanzienlijk verbeterd worden.

Het kan best al zijn dat deze importeurs en branche al contacten heeft met de huidige regering.
Maar het bijft wel stil en het zou juist in ons voordeel werken als we de publieke opinie eens om kunnen gooien en de mensen die een verbod willen eens kunnen afwimpelen.

mvg blackpowder

p.s. dat neemt niet weg dat er gelukkig mensen zoals hier in deze tread erg hun best doen om dit voor elkaar te krijgen. waarvoor dank.

Heb gisteren alle importeurs gemaild. vandaag tot nu toe van 2 antwoord. staan op de pagina :)

blackpowder

Registered User
Haha hole in one.
En dan beweert op de fb account van antivuurwerkvervod katan nog te beweren dat de forums aanzetten tot illegale handel.

Mvg blackpowder

DJ-ArSoN

Registered User
En daar zijn we weer terug op het punt waar we begonnen. Wij (de liefhebbers) hebben de afgelopen jaren op diverse manieren ons van onze beste kant laten zien. Er is actief gewerkt aan feitenonderzoek, voorlichting via diverse media en zelfs op scholen of bij buurthuizen. De support vanuit de branche was daarbij vrijwel geheel afwezig, terwijl hier op diverse contactmomenten (tijdens demo's bijvoorbeeld) wel over gesproken is. Omdat het niet nakomen van beloftes structureel lijkt, zijn we enkele jaren geleden op een punt gekomen waarbij we autonoom werken. Op zich niets mis mee, maar toch blijft de rol van de branche onveranderd afwezig.
Dan is de volgende vraag; Is de branche op enige manier te motiveren om hier meer aandacht aan te besteden.
Als zij een geluid laten horen zal dit waarschijnlijk beter gehoord worden dan wij als initatief nemers.

Een sterke stem vanuit de branche zelf zou inderdaad een flinke boost zijn voor de 'pro-vuurwerk lobby' om het zo maar eens te noemen. Ik heb verder geen idee wat de niet nagekomen beloftes waren of wat de beweegredenen voor de radiostilte zijn, behalve het eerder genoemde vertrouwen in de huidige politiek en dus minder angst voor een verbod dan wij als liefhebbers. Het is natuurlijk erg jammer dat zij (uitzonderingen daargelaten) zich in relatieve stilte hullen, want samen zou het best eens een mooie campagne kunnen worden en zou het ook zomaar de nodige invloed kunnen hebben op lokaal, regionaal en misschien zelfs landelijk bestuur en politiek!

Waar die eventuele motivatie te vinden is zou ik niet weten. Ondanks dat er in het verleden al vaker contact is geweest zonder verdere acties zou ik toch denken dat communicatie de sleutel is. Misschien willen importeurs of winkeliers meedenken of hebben ze al prima ideeën, maar misschien houden ze het liever bij 1 of 2 posters ophangen en verder niets, geen idee, dat zullen ze zelf moeten aangeven. Ik had persoonlijk verwacht dat de jaarlijks sterker terugkerende berichten in de media al genoeg motivatie zouden zijn, dat blijkt dus niet zo te zijn. Misschien wordt het ze pas menens zodra hun inkomsten echt in het geding komen... maar dan zijn ze al te laat ben ik bang.

Sweet Laker

Registered User
Wellicht dat er een, nog niet bekende, reden is dat de meeste bedrijven zich in stilte hullen?

Ben erg benieuwd naar officiële reacties van de importeurs uit!

Sweet Laker

Registered User
Dus helemaal passief mag de branche naar mijn bescheiden mening niet blijven.

Dat mag je, als liefhebber zijnde, in eerste instantie aannemen ja. Echter is de vraag ook waarom de branche tot nog toe nooit van zich heeft laten horen. Voorkennis, andere bron van inkomsten wat genoeg genereert en 70 miljoen verdienen in drie dagen in het niets doet verdwijnen. Zeg het maar, ik snap het niet in ieder geval.

blackpowder

Registered User
Ik zou ook graag op deze pagina met importeurs en mensen van gedachten willen wisselen.
Dit om meerdere visies te te zien en te lezen.
Hierdoor kan het front tegen het verbod alleen maar groter worden,
als we met elkaar wat overeenstemming kunnen bereiken.

Mvg blackpowder

Laatst bewerkt:
Bovenaan