Borculo

mickeyzegtboem

Registered User
3 September vuurwerk te Borculo

plaats : Borculo
provincie : Gelderland
wie : Jaco
wat : Onbekend
waar : Buitenijsbaan aan de hoflaan
tijd : 21:30 uur

Schuim

Moderator
Medewerker
Als van ouds weer aanwezig!

Hopen dat de vloek met de filmcamera dit jaar niet op gaat.
Want de afgelopen 3 jaar heb ik, of niet kunnen filmen, of de film was zo bewogen dat die niet lekker was om naar te kijken. :sick::sad:

Schuim

fireworkaddict

Registered User
Schuim, zou jij iets meer kunnen vertellen over wat er geschoten werd voorgaande jaren; consumentenspul, of ook professioneel?
En kan ik uit jouw zin opmaken dat deze show het waard is om naartoe te rijden, gezien je wederom gaat kijken?

Schuim

Moderator
Medewerker
Ik vind het altijd een zeer leuke show.
Max caliber was tot vorig jaar 4" en vorig jaar 3" maar dan met salutes.

Het is altijd een beetje een verrassing wat de mannen gaan schieten.
De eene keer wat meer figuur dan de andere keer.
En voorig jaar ging het van consumenten cakes naar prof cakes naar shells, en een finale van beide.

Ik heb voor dit jaar al in contact proberen te komen met Jaco en crew via email.
Maar er werd niks op uitgedaan.
Mischien dat ik ze morgen nog ff bel.

Of dat een van de schutters een tipje van de sluier wil oplichten wat we te zien krijgen?
Digitaal mischien?
Weer salutes?
Figuur shells?
Goude finale?

Wie maakt me gek..

Ik vind het voor een freak een dikke aanrader in een straal van 25 tot 30km als je gewoon een lekker showtje wil zien.

fireworkaddict

Registered User
Bedankt voor de snelle reactie, ik denk dat ik ook maar eens kijkje ga nemen... ondanks de afstand.

JVE is denk ik te druk met andere dingen, ik kreeg vorige week ook geen contact met hen. Via de mail krijg je normaal wel snel een reactie, maar ook dit bleef uit.

Niet uitzonderlijk willen ze wel het een en ander kwijt over wat geschoten gaat worden, maar geen schietlijsten helaas. (ook wel begrijpelijk).

Eens even in m'n vriendengroep kijken of er nog een paar freaks zijn die richting Borculo gaan.

Gr. fireworkaddict

mickeyzegtboem

Registered User
Arjan heeft de schietlijst op een andere site geplaatst, dus ik heb hem even hiernaartoe gekopieerd.....

Voor de liefhebbers/geïnteresseerden heb ik de schietlijst van vanavond voor Borculo. Het word een show van consumenten gevolgd door professioneel tot 75mm, shells zijn van Herlat (Original) Wie weet tot vanavond!
thumbsup.gif

Aantal Omschrijving Soort
2 Excellent Heart 500 gr. Cake
2 Megasteps Cake
3 Multi Colour Lines Cake
4 Sky Screamers Cakes
12 Silver conic fontain Cakes
20 Disco flash Fount
3 Sphere Cake
2 Briljant Garden Cake
2 Colourful Dahlia Cake
1 Two Layer fanshape Cake
1 Hundred Blossom Cake
6 Mine Silver chrysantheum Mine
6 Mine purple coconut Mine
20 Titanium salute with silver tail Shell
40 Green Flower Shell
20 Silver wave to purple wave Shell
20 Side Clow Red & Green wave Shell
10 Glittering silver peony Shell
10 Glittering green & silver peony Shell
10 Golden glittering bouquet Shell
10 Red peony w/whistle sound Shell
20 Silver peony w/red tiger tail Shell
10 Silver tail to crackling Shell
10 Golden tail to crackling Shell
10 Brocade silver Shell
10 Silver Kamuro to blue Shell
10 Brocade crown bouquet Shell
50 Brocade Crown Shell
10 Red & green crosette Shell
10 Silver crosette Shell
10 Golden crosette bouquet Shell
10 Silver to red crossette Shell

Schuim

Moderator
Medewerker
Ik loop vanmiddag even naar het terrein.
Zou jullie daarna een update geven.

Ook of de show uberhaubt doorgaat, want de wind trek nog aan :cry:

fireworkaddict

Registered User
Hartelijk bedankt mickeyzegtboem voor het posten...

Op VWC heeft Arjan inmiddels de lijst van shells weggelaten :O Om de spanning erin te houden denk ik.

Helaas kan ik er vanavond niet bij zijn; geen vervoer beschikbaar. En om bijna 2 uur heen én dan nog terug met het OV te gaan vind ik iets te gek worden.. Dus hopelijk heeft mr. Schuim de juiste videocamera bij zich die dit jaar wel gaat werken!

Nu maar even een paar shows prikken om WEL te bezoeken...

Schuim

Moderator
Medewerker
:notrust: Het waren inderdaad 7 minuten...:mad:

Ik weet niet wat er aan de hand was bij de mannen van Jaco.
Falende schietkist hoop ik voor ze, want ik ben diep teleugesteld over het werk van gister.

Of de organisatie moet opeens minder geld in het verhaal hebben gestoken.
Maar als je dan kijkt naar de "schietlijst" die op AVP stond en dan ziet wat er in de lucht is gegaan.
Dan mis ik nog aardig vergeleken met wat ik de lucht in heb zien gaan.

Aan de andere kant ben ik ook blij voor ze dat ze niet in het veld stonden.
Want wat ging er een hoop niet goed de lucht in.
Nu snap ik ook waarom de mensen die aan de andere kant van de beek wonen (loopt langs het veld achter de bomenlijn) niet vanuit hun tuin mogen kijken :smile1:

De show werd de afgelopen jaren wel wat minder, maar vorig jaar ging het niveau weer redelijk omhoog op de haperrende finale en de pauzes tussen het schieten na.
Maar shit happends toch?

De show had een paar korte thema's er in zitten.
Maar het was vooral blazen met het spul.

Een show die normaal tussen de 10 en 15 minuten duurde werd weggejaagd in 7 minuten.
Als een grote finale.

Het heeft wel wat.
Maar als je het niet verwacht sta je toch vreemd te kijken.
Ik stond er zelfs zo van te kijken dat ik de camera nog zeker 5 minuten heb laten doordraaien, verwachtend dat er meer kwam.
Hoewel het toch duidelijk was na een lading salutes dat het einde daar was.

Vrienden waar mee ik elk jaar daar ben eiste het zelfs dat ik de camera liet doordraaien.
En het publiek bleef ondanks het aplaus toch nog even staan.

Ook in de wandelgangen van Borculo waren ze er behoorlijk verbaast over dat dit het was.
En heb veelal critiek te horen gehad inplaats van lof.

Ondanks al mijn gal die ik nu uit spuug over de show waar ik me elk jaar toch weer op verheug en ook niks anders deed dan mensen hem aanraden, heb ik toch nog een paar pluspunten.

De stukken met de Screamers en het stuk met de gouden mine's eindigend in een heuze muur waren zeer leuk.
En de salutes deden ook goed hun werk.
De profcakes, ondanks dat ze binnen 10sec. weg waren, deden me een beetje terug denken aan de goeie oude cakes die je bij Alpeco kon kopen. :blink1:

Ook wil ik voor de mensen die een aardig eindje hebben gereden mijn excuus aan bieden dat ik ze mischien wel naar deze show had heen gelokt met mijn lof over de show van eerder.
En zou nu de "kom allen kijken ratio" de volgende keer verlagen naar 10 tot mischien 15km (die leg ik er ook voor af).

Ondanks dat de volgende show volgend jaar toch weer een heel stuk beter zou kunnen zijn.
(dat is overgends ook gebaseerd mijn eigen smaak er zullen mensen zijn die dit wel uitstekend zullen vinden!!).

Ik zal van de week het filmpje eens posten zodat men zelf kan oordelen.
Maar nu eerst ga ik weer even genieten van dat geweldige volksfeest wat hier aan de gang is.:love:

Schuim

Laatst bewerkt:
Bovenaan