Bohmte (Duitsland)

PyroLicious

Registered User
Ja zal hopelijk beetje beter zijn dan vorig jaar met een iets langer lopende pyromusical.
Maar kijk vooral uit naar de 12" en de cilinder shells florian michaels poste er net een op zijn pagina.
Volgens mij een 8" en dan cm of 40 lang. Dus dat zal een mooie klapper geven.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2263589733681694&substory_index=0&id=100000920687853
Als je nog geen kaarten hebt wel opletten zoon 75% is al verkocht.
Met volgens mij maximaal 3500 bezoekers dus reken zelf maar uit.
Maar ben er morgen ook weer bij met foto en videocamera.
Dus zal de video zeker posten bij het topic video/foto materiaal.

Laatst bewerkt:

Schuim

Moderator
Medewerker
Bij de buren is het forum wat drukker op dit onderwerp en zag daar ook dat de volgende foto's gepost werden.

7465840f-36d6-4d80-8ce5-e65ccd35c202.jpg

4bf60ffd-95b2-4b78-8ab6-84bf70358b71.jpg

Krijg ik er toch al een stuk meer zin in, een paar grote ploffen maken een hoop goed!
Nu hopen dat de hoeveelheden ook goed zijn :)

tronetti

Registered User
Net wat beelden gezien. Niet echt mooi Italiaans materiaal verschoten bij deze veredelde demo.
Denk dat de restanten van deze fabrikant weg moesten.

Als ik het goed heb was het laatste salvo van Turis? (blauw papier)

Jie

Registered User
Gisteravond even naar Bohmte gereden. Onderweg werden we ingehaald door een auto met een grote sticker van "vuurwerkhal" op het raam.In de slipstream meegereden en dat was maar goed ook aangezien de navigatie het de laatste 2 kilometer liet afweten. Rond 17:30 liepen we het terrein op, op deze fantastische locatie landgoed/golfbaan een rondleiding gehad op het veld. De zon brandde als een malle dus snel een hapje eten in ons hotel wat 10 minuutjes verder zit.

Als we terugkomen tegen 21:30 heerst er een ontspannen sfeer en iedereen geniet van een drankje en het mooie weer. We spotten enkele voor ons nog onbekende freaks waar we gezellig het vuurwerk mee gaan kijken.

En dan het vuurwerk, gedaan door Explosive Arts een "nieuwe" bedrijf wat de weg naar boven aan het zoeken is. Is dat gisteravond goed gelukt? Ik denk deels als ik de grootte van het schietveld zie dan vallen een aantal zaken een beetje in het niet. Een waterval van 10 of 15 meter bijvoorbeeld valt helemaal in het niet. Een traca zover weg helaas ook. Een traca moet 2 meter boven je hoofd hangen en dan flink rennen!! Voor EA is alles mogelijk zeer zeker als ze een creatieve geest kunnen aanspreken, aan het enthousiasme zal het niet liggen. Bij de volgende editie ga ik weer een kijkje nemen om de ontwikkelingen te kunnen zien. Alle mensen die we gisteren gesproken hebben, bedankt voor het lachen!!!!

Schuim

Moderator
Medewerker
Ik vraag me sterk af met welke gedachte mensen naar deze show(s) zijn toegegaan.

De aankondiging, er worden 3 shows geschoten, maximaal 12" zijn genoeg om mij te triggeren om is een kijkje te gaan nemen.
Maar dan ga je zoeken op internet en vind je dat het vorig jaar voor het eerst werd gehouden. Dan word ik al wat sceptisch.

Ga je verder zoeken kom je een paar filmpjes tegen waarbij er in 3 shows letterlijk bijna niks de lucht in word geschoten, over een tijdsbestek van 5 minuten. Maar waarbij ze vooral focussen op mooie(re) producten en grappige items. Laten zien wat je met pyrotechniek kan zeg maar.
En dan gaat bij Schuimpje zijn liefhebbers hart toch weer sneller kloppen. Met die gedachte ben ik gisteren dan ook die kant op gereden.

Eerst zoals beloofd aan vrouw lief even shoppen in Osnabrück (aanrader) en om 19:30 daar aangekomen om de boel maar is te verkennen.
Parkeer plekje gezocht, en ligt het gebeuren blijkbaar ten midden van een golf resort.
Je komt het terrein op je je komt op een Duits minifestival terecht.
Bierkramen, eten, muziek, een gezellige uiteenlopende club mensen in de stijl die je kan verwachten op een golfclub, tot aan het "normale gepeupel".
Gemoedelijk sfeertje, en prima om even te zitten vertoeven tot de show begon.

Een tijdje voor de show begon Jie en vrouw tegen het lijf gelopen, en daar uit eindelijk de shows ook mee bekeken. Erg leuk om is te ontmoeten.

De "shows" zelf.

Nummer 1 was meer een veredelde demo, met een fontein van 40k lumen, wat andere fonteinen en een tracalijn en uit eindelijk een paar leuke shells, maar was ook binnen een mum van tijd afgelopen.

Nummer 2 was een "pyromusical" op het nummer Great balls of fire (het zou ook is niet) maar er werd erg goed gespeeld met een erg nette en strakke timing maar ook de breedte van het terrein werd goed ingezet.
Steppers, er vooral mines, waarbij de kleur groen bij de mines in de aanbieding leek te zijn.

Nummer 3 was de eerste die echt show waardig was en gewoon 11 minuten lang de lucht goed vol had, met de vaste paar secondes stilte voor een themawissel. Leuke effecten, geinige meerslagen, lekkere salutes, en een fluitconcert om je oren bij dicht te houden.
Het goedmakertje van de avond.

Samengevat:

3 shows hadden ze het niet moeten noemen, een toffe avond was het dan weer wel.
Ik vond het het volledig waard om de 2 uur reistijd aan te spenderen, maar kan me voorstellen dat er mensen die er langer voor hebben gereden met een zuurder gezicht zijn terug gekomen.

Wel verwacht ik dat dit een evenement in om in de gaten te houden.
De mannen moeten budget en sponsoren werven, en dat lukt je enkel door het vaker te organiseren, zodat je meer mensen verbaasd en ze de smaak te pakken krijgen.

Wel zou ik ze ten zeerste willen aanraden om 1 show te schrappen en uiteindelijk met 1x 10 minuten laten zien wat er kan, en er is, en 1x 15+ minuten te gebruiken voor een show zodat er voorlopig meer budget over blijft om echt goed uit de hoek te kunnen komen.

Maar er zijn ook mogelijkheden genoeg om deze 3 "shows" aan elkaar te koppelen zodat er 1 lang gevarieerd en krachtig vuurwerk overblijft waarin de thema's, wat is er mogelijk, muziek en spektakel gewoon in 1 geheel zitten.

Ik zou zeggen tot volgend jaar!

---------------------------------------------------

Nou heeft Schuim op verzoek van een vriend ook nog wat foto's geschoten, uit het losse handje met z'n telefoon, en uiteindelijk ook wat highlites gefilmd, die wil ik jullie toch niet onthouden.
Moet wel zeggen dat ze er als thumbnail er beter uit zien dan op mn 4k scherm thuis ^^

Laatst bewerkt:

smilli

FPM Filmer
Net wat beelden gezien. Niet echt mooi Italiaans materiaal verschoten bij deze veredelde demo.
Denk dat de restanten van deze fabrikant weg moesten.

Als ik het goed heb was het laatste salvo van Turis? (blauw papier)

Niet echt mooi vind ik heel netjes gebracht van je...
Toch ook nog iets teveel fouten in deze demo op muziek in mijn ogen.

tronetti

Registered User
Ik probeer netjes te blijven hier.
Niemand ziet/hoort wat ik thuis voor m'n scherm uitkraam...

Een deel van deze Italiaanse uitwerkingen zijn gemaakt in Duitsland.
Nood breekt wet omdat Di Candia zijn afspraken weer eens niet nakwam.
Dus een aantal kenmerkende uitwerkingen van hem geprobeerd na te maken door een ander Italiaans bedrijf, en in Duitsland zelf.
Conclusie: het valt niet mee om de 'Maestro uit Sassano' te evenaren...

Er zijn nu contacten/mogelijkheden met een ander Italiaans bedrijf. En da's een beste!
Alleen zaken doen met Italianen is uitermate moeilijk...

Heb verder de musical niet gezien, alleen de slotshow.
Gezien de trailer vond ik het totaalgebeuren tegenvallen, en niet echt de moeite waard om voor te gaan reizen.
Als je in de buurt woont is dit leuk meegenomen.
Maar ja, zet ergens neer dat er 12" wordt verschoten, en zie daar....vuurwerk minnend Nederland rukt massaal uit.
Maar wie weet, wordt het in de toekomst interessanter. Er zijn daar zeker mogelijkheden.

Z@P

Registered User
Of het nou geen geweldige kwaliteit is of wel zulk materiaal gaan we hier in nl gewoon never nooit niet meer zien. Niet iedereen heeft de centen en tijd om door europa te trekken dus ik snap het heel goed.

Schuim

Moderator
Medewerker
Maar ja, zet ergens neer dat er 12" wordt verschoten, en zie daar....vuurwerk minnend Nederland rukt massaal uit.
Maar wie weet, wordt het in de toekomst interessanter. Er zijn daar zeker mogelijkheden.

Ik kan me de laatste keer dat er meer dan 10" is geschoten in Nederland eigenlijk ook niet voor de geest halen.
Helemaal niet op een nette afstand tot publiek.
Snap eigenlijk best wel dat je daar een paar Nederlanders mee trekt, maar de opmerking vind ik een beetje onterecht. Anders was de gemiddelde show in Duitsland al wel een stuk drukker bezocht.

Het is meer de (te enthousiaste) aankondiging en het aankondigen van 3 shows wat (enigszins) onterecht was. Er werd een Utopia geschetst voor liefhebbers door liefhebbers, maar mensen die een beetje research hadden gedaan hadden zich al achter het oor moeten krabben.
Helemaal na het zien van de aanwinsten die ze deelden op Instagram en Facebook, maar ook na de YouTube beelden van vorig jaar hadden een hoop mensen beter moeten weten, en waren ze nou met een minder bedropen gevoel thuis gekomen.

Als ik er met die gedachte heen was gegaan had ik het ook een stuk minder kunnen waarderen.
De mensen waren opgehypet, en dan is er snel teleurstelling. Kijk alleen al maar is na het gezeur wat er was na de Zena Trophy afgelopen jaar.

Geef dit evenement nog is 2 jaar, en kijk dan nog is.
Ik ben er volgend jaar in ieder geval weer bij.

tronetti

Registered User
Het is meer de (te enthousiaste) aankondiging en het aankondigen van 3 shows wat (enigszins) onterecht was. Er werd een Utopia geschetst voor liefhebbers door liefhebbers, maar mensen die een beetje research hadden gedaan hadden zich al achter het oor moeten krabben.

En dan valt het -naar mijn inzien- tegen ja. Had zelf ook hogere verwachtingen.
12" wordt dan gewoon een publiciteitsstunt. Met 6" kun je ook veel moois doen. Maar dat andere 'bekt' wat interessanter. Wow!

@Z@P: Ben ik ook met je eens! Er is hier verder niet veel meer te beleven.
Reden des te meer om als liefhebber de auto in te stappen als je meer wilt zien. Ik zeg ook niet dat ik het niet begrijp.
Alleen zelf had ik het niet gedaan. Ben meer een bouwer dan een kijker.

Z@P

Registered User
Ja als bouwer ben je natuurlijk wel “verwend” en zit je altijd eerste rang, heerlijk lijkt me dat. En ja 6” vind ik ook meer dan prima, maar die afstand in nl haalt voor mij helaas wel een deel vd de beleving weg. Niet alleen mooie effecten maar geluid, druk, geur, spanning zijn voor mij essentieel in de beleving.

Scheveningen ook wat echt wel een veel beter festival is geworden, maar dan rij ik toch liever naar knokke.

Ben het er ook mee eens dat een groot aantal cilinders echt waardeloos zijn in vergelijking wat we bij andere ita shows zien, schandalig zelfs.

Binnenkort in Blanes een showtje meepakken, hopelijk krijgen we daar wat leuks te zien.

The Passion

Registered User
ik heb hoe dan ook een top avond gehad. mede door het feit dat ik niet eerder dergelijk caliber en cillinders in actie heb gezien.
voor mij dus een unieke ervaring, en ga volgend jaar zeker weer.
hierbij mijn filmpje van de eindshow.

Bovenaan