Ik vraag me sterk af met welke gedachte mensen naar deze show(s) zijn toegegaan.
De aankondiging, er worden 3 shows geschoten, maximaal 12" zijn genoeg om mij te triggeren om is een kijkje te gaan nemen.
Maar dan ga je zoeken op internet en vind je dat het vorig jaar voor het eerst werd gehouden. Dan word ik al wat sceptisch.
Ga je verder zoeken kom je een paar filmpjes tegen waarbij er in 3 shows letterlijk bijna niks de lucht in word geschoten, over een tijdsbestek van 5 minuten. Maar waarbij ze vooral focussen op mooie(re) producten en grappige items. Laten zien wat je met pyrotechniek kan zeg maar.
En dan gaat bij Schuimpje zijn liefhebbers hart toch weer sneller kloppen. Met die gedachte ben ik gisteren dan ook die kant op gereden.
Eerst zoals beloofd aan vrouw lief even shoppen in Osnabrück (aanrader) en om 19:30 daar aangekomen om de boel maar is te verkennen.
Parkeer plekje gezocht, en ligt het gebeuren blijkbaar ten midden van een golf resort.
Je komt het terrein op je je komt op een Duits minifestival terecht.
Bierkramen, eten, muziek, een gezellige uiteenlopende club mensen in de stijl die je kan verwachten op een golfclub, tot aan het "normale gepeupel".
Gemoedelijk sfeertje, en prima om even te zitten vertoeven tot de show begon.
Een tijdje voor de show begon Jie en vrouw tegen het lijf gelopen, en daar uit eindelijk de shows ook mee bekeken. Erg leuk om is te ontmoeten.
De "shows" zelf.
Nummer 1 was meer een veredelde demo, met een fontein van 40k lumen, wat andere fonteinen en een tracalijn en uit eindelijk een paar leuke shells, maar was ook binnen een mum van tijd afgelopen.
Nummer 2 was een "pyromusical" op het nummer Great balls of fire (het zou ook is niet) maar er werd erg goed gespeeld met een erg nette en strakke timing maar ook de breedte van het terrein werd goed ingezet.
Steppers, er vooral mines, waarbij de kleur groen bij de mines in de aanbieding leek te zijn.
Nummer 3 was de eerste die echt show waardig was en gewoon 11 minuten lang de lucht goed vol had, met de vaste paar secondes stilte voor een themawissel. Leuke effecten, geinige meerslagen, lekkere salutes, en een fluitconcert om je oren bij dicht te houden.
Het goedmakertje van de avond.
Samengevat:
3 shows hadden ze het niet moeten noemen, een toffe avond was het dan weer wel.
Ik vond het het volledig waard om de 2 uur reistijd aan te spenderen, maar kan me voorstellen dat er mensen die er langer voor hebben gereden met een zuurder gezicht zijn terug gekomen.
Wel verwacht ik dat dit een evenement in om in de gaten te houden.
De mannen moeten budget en sponsoren werven, en dat lukt je enkel door het vaker te organiseren, zodat je meer mensen verbaasd en ze de smaak te pakken krijgen.
Wel zou ik ze ten zeerste willen aanraden om 1 show te schrappen en uiteindelijk met 1x 10 minuten laten zien wat er kan, en er is, en 1x 15+ minuten te gebruiken voor een show zodat er voorlopig meer budget over blijft om echt goed uit de hoek te kunnen komen.
Maar er zijn ook mogelijkheden genoeg om deze 3 "shows" aan elkaar te koppelen zodat er 1 lang gevarieerd en krachtig vuurwerk overblijft waarin de thema's, wat is er mogelijk, muziek en spektakel gewoon in 1 geheel zitten.
Ik zou zeggen tot volgend jaar!
---------------------------------------------------
Nou heeft Schuim op verzoek van een vriend ook nog wat foto's geschoten, uit het losse handje met z'n telefoon, en uiteindelijk ook wat highlites gefilmd, die wil ik jullie toch niet onthouden.
Moet wel zeggen dat ze er als thumbnail er beter uit zien dan op mn 4k scherm thuis ^^