Dat is waar, alhoewel ik het dit jaar ook al belachelijk druk vond de laatste dagen. (En niet alleen ik, ook mensen uit de stad zelf hadden het er over dat het zelden tot nooit zo druk was)
De tendens van drukker worden was dus al ingezet, ondanks de wisselende weekdagen waarop de 19de viel. Maar er zit inderdaad een kans in dat dit nog versterkt zal worden door deze maatregel. Anderzijds is er nog altijd wel een iets remmende factor in het hotelwezen. Zitten de hotels vol, dan zullen mensen toch naar alternatieven gaan zoeken en lang niet altijd iedereen heeft zin om 2 plaatsen verderop te zitten en veel te moeten reizen om midden in het feest te zitten. Volgensmij zitten nu de hotels in vrijwel de hele stad al aardig vol, dus zal er dan meer capaciteit bij moeten komen, maar om nou alleen aan het bouwen te slaan vanwege Fallas.... Tijd zal het wel uitwijzen of dat wel gaat gebeuren en hoeveel drukker het gaat worden.
Hoe dan ook, dat drukker worden kunnen wij niks aan doen helaas. Ik bedoelde met mijn opmerking dan ook meer dat het verschuiven van de dag van de crema naar de derde maandag, relatief weinig verschil 'voor ons' gaat maken wat betreft boeken van ticket en plannen van de vakantie. Sommige edities zal het zelfs juist gunstiger zijn, omdat het wellicht een extra vrije dag opnemen scheelt (zeker voor de mensen die bijv. de laatste 5 dagen), omdat er dan altijd 2 weekenddagen bij zitten, van die laatste 2 dagen.
Enige wat dan wel weer lastiger kan worden is eventueel het boeken van een hotel of appartement, wat door extra toeloop van toeristen wellicht veel eerder vol geboekt zit.
Maar dat is vooralsnog allemaal voor later, aangezien daar denk ik nu nog weinig zicht op te krijgen is.